Dzisiaj jest 21 lis 2024, 23:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Docieranie AM6
Post: 01 lut 2013, 18:27 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2011, 18:53
Posty: 111
Lokalizacja: Milicz
Pojazd: Senda DRD limited
Witam jako że wczoraj odebrałem Malage z serwisu po totalnym remoncie (nowy cylek i cała reszta) teraz mam pytanko odnośnie docierania
Jak zrobić to dobrze ?
Jako że dzisiaj już troche jeździłem to pierwsze co zrobiłe to kupiłem olej Castrol ful syntetyk i wlałem do dozownika oprócz tego troszkę do baku, pełen bak verwy.
Co do samej jazdy to robię tak że na jedynce ją trochę wkręcam na 2,3 itp aż do 5 po czym zostaję przy prędkości 80km\h i tak sobie lecę (mniej więcej 5 tys obrotów), 6 nie używam

I teraz pytania
Czy moja metoda jest prawidłowa ? Jeśli nie to powiedzcie mi jak dobrze dotrzeć biegówkę
Ile km mniej więcej muszę zrobić docierają

Dzięki z góry :wink:




_________________

Speedfight2
Yamaha Blaster 200
Jet Force Polini 70
Malaguti Drakon
Derbi Gp1 Racing
Gilera Stalker
Peugeot Ludix stunt
Derbi Senda Drd LE


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2013, 23:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, 10:09
Posty: 50
Lokalizacja: Wólka
Pojazd:
moim zdaniem powinno sie czasami przez jakis czas dac manetke na full aby sie pierscionki ulozyly bo slyszalem ze jak jedziesz stala predkoscia przy docieraniu to robi sie "próg" na cylku. Ja swoja apke docieralem tak ze jezdzilem srednia predkoscia ale czasem wkrecalem ją na obroty i duza uwage zwracalem na temprerature;) I radze Ci nie ufac tak bardzo dozownikowi i lepiej samemu lac mieszanke bo masz pewnosc ja o malo co przez wlasna nieuwage prawie zatarlem apke bo dozownik sie zacial. Wiec chociaz przy docieraniu nie uzywalbym dozownika. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2013, 12:51 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2011, 18:53
Posty: 111
Lokalizacja: Milicz
Pojazd: Senda DRD limited
arek010122,
No właśnie tak robię, czasem jest pipa no i zawsze przy przyspieszeniu go trochę kręcę wyżej
Co do tęperatunr no to połowa na 5, 3 kreseczki
dozownikowi ułam, a po za tym jak by się zatarł prze dozownik, to mam gwarancję :P




_________________

Speedfight2
Yamaha Blaster 200
Jet Force Polini 70
Malaguti Drakon
Derbi Gp1 Racing
Gilera Stalker
Peugeot Ludix stunt
Derbi Senda Drd LE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2013, 13:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, 10:09
Posty: 50
Lokalizacja: Wólka
Pojazd:
tylko pamietaj aby lac troche wiecej oleju do baku aby wzbogacic mieszanke i moim zdaniem nie ma co zostawiac moto na wolnych obrotach przed odpaleniem tylko wsiadac i spokojnie jechac az zlapie troche temperatury. Ja tak robilem i nie narzekam po docierce na Apke bo jednak wzrost predkosci i mocy niewielki ale jest. A z dozownikiem rob jak uwazasz :-D troche dziwnie przy tankowaniu wlewac oleju do baku :-D ale ja jednak nie ufam dozownikom i wole sam robic mieszanke :-P

I 6 nie boj sie wbic bo chyba Cie z moto nie wywieje :-D i nie warto zamulac moto na 5 biegu


Ostatnio zmieniony 02 lut 2013, 13:13 przez arek010122, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2013, 13:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2010, 19:55
Posty: 447
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
arek010122 pisze:
nie ma co zostawiac moto na wolnych obrotach przed odpaleniem tylko wsiadac i spokojnie jechac az zlapie troche temperatury


Chodzi ci pewnie o nie rozgrzewanie przed jazdą. To jest bląd. Tak sie nie robi nawet na dotartym cylindrze. Moim zdaniem rozgrzanie przed jazdą jest OBOWIĄZKOWE !




_________________

TGB - Diabeł
RS - Szatan.

Aprilia : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1841573#1841573




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2013, 14:22 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2010, 18:54
Posty: 2165
Lokalizacja: DIRTY SOUTH
Pojazd: GSXR 1000 k8 / A4B7
Docieranie po mojemu:
*rozgrzać moto ZAWSZE!
*na początku delikatnie z gazem i w ogóle
*potem "bawić się" manetką, falując obrotami
*uważać by nie przegrzać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2013, 17:11 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2011, 18:53
Posty: 111
Lokalizacja: Milicz
Pojazd: Senda DRD limited
Dobra dzięki za radę dzisiaj przyjechał kolega z tatusiem i malaga sprzedana :P




_________________

Speedfight2
Yamaha Blaster 200
Jet Force Polini 70
Malaguti Drakon
Derbi Gp1 Racing
Gilera Stalker
Peugeot Ludix stunt
Derbi Senda Drd LE


Ostatnio zmieniony 02 lut 2013, 21:31 przez Szyx22, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 12:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
"nie ma co moto na wolnych obrotach zostawiać" - dziecko,kto ci takich głupot naopowiadał? Kiedy silnik jest zimny,to nie dość,że ma gorsze smarowanie(większa część oleju zostaje przepalona,dlatego dwusuwy kopcą na zimnym silniku,a po rozgrzaniu dymienie znika),olej w skrzynce biegów stawia większy opór,łożyska ledwo co przesmarowane,to ty jeszcze mocno obciążasz silnik każąc mu przekazywać moc na koło....

Gwarantuje Ci,że w ten sposób dobijasz silnik. Tłok nie nagrzewa się równomiernie,tak jak ma to miejsce podczas grzania na luzie. W miejscu,w którym za bardzo się rozszerzy dojdzie do ścierania materiału. Wówczas szczelność całego cylindra spada,razem z kompresją. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą,tam,gdzie się za bardzo ścierały elementy powstaną luzy,ponieważ ciepło rozchodzi się równomiernie,a przegrzane elementy ostygną i zmniejszą swoje wymiary. Dlatego też tłoki mają kształt stożkowaty(u góry węższe,niż na dole,można to zmierzyć średnicówką zegarową),aby zapobiegać zjawisku przycierania się elementów podczas rozgrzewania silnika.....

Wiadomo,że w samochodach nie zwraca się na to uwagi,i po odpaleniu można jeździć(chociaż powinno się odczekać po odpaleniu około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po silniku i skrzynce biegów),jednak nie wolno tez wkręcać je na moc maxymlaną,dopóki nie osiągną min. 60 stopni. Należy też pamiętać,że samochody mają moc i moment przez cały zakres obrotowy przeciągnięty(nie licząc sportowych wozów i silników specjalistycznych)dlatego na niskich obrotach w porównaniu do silników ścigaczy mają więcej mocy i momentu,przez co jazda nie obciąża tak całego układu korbowego.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 14:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, 10:09
Posty: 50
Lokalizacja: Wólka
Pojazd:
Tylko ze ja nie napisalem zeby wsiadac na moto odrazu po odpaleniu na zimnym silniku i katowac go na full gazie tylko odpalic i np otworzyc sobie brame w tym czasie jak moto sb stoi odpalone i powoli rozgrzewac silnik przez spokojna jazde.


A dziecko to sobie znajdz u Siebie bo wkur**** mnie takie zwroty tego typu.


Autor postu otrzymał ostrzeżenie


Ostatnio zmieniony 08 lut 2013, 15:14 przez arek010122, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 16:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
arek010122 Przy małych pojemnościach również szkodzi spokojna jazda na zimnym silniku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 18:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, 10:09
Posty: 50
Lokalizacja: Wólka
Pojazd:
oki rozumiem Cie ^^ wiesz pisze to co wiem tylko i jak ja robilem i jest dobrze ale kazdy ma swoje sposoby :-P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 22:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Ja pisze to,co przekazał mi nauczyciel z przedmiotu "silniki pojazdów samochodowych".
Prowadzi kółko gokartowe z silnikami 2T,śmiało można powiedzieć,że wie bardzo dużo o 2T,jeśli nie wszystko:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2013, 15:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Biskup Śmierci pisze:
(u góry węższe,niż na dole,można to zmierzyć średnicówką zegarową)

Ja bym jednak to zrobił suwmiarką :D




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2013, 15:22 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Biskup Śmierci pisze:
Kiedy silnik jest zimny,to nie dość,że ma gorsze smarowanie(większa część oleju zostaje przepalona,dlatego dwusuwy kopcą na zimnym silniku
Przecież to się gryzie ze sobą.Dym się bierze z nie dopalenia oleju a nie z jego spalenia.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2013, 16:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Konrad324, Suwmiarka jest zbyt mało dokładna:)

wojak, Miałem na myśli to,że olej nie przylega w takiej samej ilości do zimnych elementów silnika,co do ciepłych,dlatego zostaje spalony z mieszanką(a dokładniej niedopalony):D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2013, 17:19 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Biskup Śmierci pisze:
Konrad324, Suwmiarka jest zbyt mało dokładna:)

wojak, Miałem na myśli to,że olej nie przylega w takiej samej ilości do zimnych elementów silnika,co do ciepłych,dlatego zostaje spalony z mieszanką(a dokładniej niedopalony):D


z tym drugim bym polemizował, bo zimny olej jest gęstszy i chyba bardziej sie klei, ale nie wiem nie znam sie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2013, 17:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
seb94Poszukaj na forum temat z Aprilią RS,która strasznie kopci. Kilku przeciętnych użytkowników tych motorków stwierdzili,że zimą zawsze mocno kopci ich sprzęt na zimnym silniku,a po nagrzaniu do temperatury pracy kopcenie znika(masz już przykład,że to się "sprawdza w praktyce":))

Zresztą jak olej jest gęstszy to trudniej go rozprowadzić po silniku....


Ostatnio zmieniony 08 lut 2013, 17:29 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2013, 12:46 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Biskup Śmierci pisze:
seb94Poszukaj na forum temat z Aprilią RS,która strasznie kopci. Kilku przeciętnych użytkowników tych motorków stwierdzili,że zimą zawsze mocno kopci ich sprzęt na zimnym silniku,a po nagrzaniu do temperatury pracy kopcenie znika(masz już przykład,że to się "sprawdza w praktyce":))

Zresztą jak olej jest gęstszy to trudniej go rozprowadzić po silniku....


nie przeczę że kopcenie występuje, tylko zastanawiam się na ile twierdzenie że mniej się trzyma zimnych elementów jest prawdziwe

poza tym ten kopcący olej to nie jest taki czysty, tylko idzie to razem z płynna mieszanką




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2013, 13:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
seb94 Ok,w wolnej chwili poszukam książki,w której jest wszystko opisane o smarowaniu w 2T. Prześle skan strony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy