Dzisiaj jest 27 lis 2024, 8:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 cze 2009, 15:28 
*

Rejestracja: 19 cze 2009, 15:14
Posty: 10
Pojazd:
Witam,
Jestem nowy na forum. Posiadam motorower Sherco HRD z 2004r. Mam go dopiero kilka tygodni i jest to mój pierwszy jednoślad, tak więc prosze byc wyrozumiałym :)
Otóż, jeździłem sobie tu i tam, zrobiłem sporo kilometrów (wiadomo, zajawka) i w pewnym momencie gdy bylem jakies 20km od domu pojawiła sie lampka, ze brakuje oleju. No to wrocilem do domu, niestety troszkę się prawdopodobnie przegrzał, wymieniłem olej (Mobil 2T) i po paru godzinach ruszyłem w trasę ;) Zrobiłem jakieś 4-5km po czym w czasie jazdy zblokowało się tylne koło i motor zgasł. Niestety nie dało się go już odpalić. Czym to może być spowodowane ? Jakiś pierścień od tłoka ? Mam nadzieje ze to nic powaznego.
Z góry dzięki wszystkim za odpowiedź i proszę o szybką diagnozę, ponieważ zależy mi na jeżdzeniu ^^
Pozdro!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2009, 15:33 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Jak złapało koło to może być zatarty :( .Trochę dziwne jest ten olej że wystarczył od sygnału kontrolki na 20 km.Normalnie są na 50 km.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2009, 15:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
Mogł się zatrzeć cylek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2009, 11:46 
*

Rejestracja: 27 gru 2008, 20:24
Posty: 19
Lokalizacja: Przemysl
Pojazd:
jeżeli już piszecie że zatarł sie silni to opiszcie jemu co ma zrobic
1. jeżli silnik sie zaciera to w silnikach am6 mieszanka wpływa do skrzyni korbowej
2. jeżeli jest tam w skrzyni korbowej to pierwyszym elemętem jaki sie zaciera to są łożyska korbowodu
3. póżnirej zacierają sie piercienie
4. w tym momencie pojawiają sie ryski na cylindzrze w tedy trzeba zrobic szlif cylindra ( powiedz mi jaki masz cylinder alu, czy żeliwny) jeżeli zeliwny to zrobisz szlif a jeżeli aluminiowy to jest tam nikasil i ciężko go gdzieś zrobic praktycznie żeby sie jie bawic to go wyżucic)
5.na samamym końcu zaciera sie tłok
6. MUSISZ KUPIC CYLINDER TŁOK PIERŚCIENIE ŁOŻYSKA NA WALE I TAK TO WYGLĄDA.
zDZIWIŁEM SIE TAK JAK TAMCI DLACZEGO PO 20KM SIE ZATA CYLINDEREK HMMM...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2009, 20:44 
*

Rejestracja: 19 cze 2009, 15:14
Posty: 10
Pojazd:
A jak można sprawdzić czy się zatarł cylinder ? W sensie są widoczne jakies rysy, jakies slady cokolwiek? Na co zwracac uwage ? Jak juz mam kupowac nowy cyłek, to chociaz chcialbym mieć pewność...
Dzieki wielkie za pomoc, pozdro :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2009, 20:50 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Rafal15 pisze:
.na samamym końcu zaciera sie tłok
Tłok zaciera się jako pierwszy,a pierścienie łamią na zatartym na gładzi aluminium :wink:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2009, 9:10 
*

Rejestracja: 27 gru 2008, 20:24
Posty: 19
Lokalizacja: Przemysl
Pojazd:
Mycen moim zdaniem nie masz racji ponieważ tłok zaciera sie jako ostatni poczytaj sobie albo zapytaj jakiegoś mechanika :mrgreen:
Jamal niemasz żadnego wyboru musisz sciągnąć głowice wyciągnąc najlepiej cały silnik tak będzie wygodniej robic sciągnoc łożyska na wale, kupic tam wymienione częsci i powoli docierac i zawsze jak sie wyjeżdza w dłuszą trasę dolewać oleju




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2009, 9:19 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Polemizował bym :) Aluminium ma niższą temperaturę topnienia od pierścieni,więc jako pierwsze zaczyna robić się ,,ciastowate".Często przy ,,przytarciu"uszkodzeniu ulega tylko tłok,reszta jest w lepszym stanie.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2009, 22:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2008, 19:28
Posty: 100
Pojazd:
Jak 2t nie dostaje smarowania to pierwszy siada tłok i cylinder bo tam występuje największe tarcie dlatego tam najpotrzebniejszy jest olej. Jeżeli siada tłok to równocześnie cylider bo te 2 części współpracują. Moim zdaniem zdejmij cylinder i zobacz co sie stało ale jeżeli zablokowało koło to już jego koniec, więc szykuj około 500zł na jakiś kpl. cyl, tłok, głowica itp.. Dozownik możesz wywalić lub przez jakiś czas odłączyć aby ponownie zassał olej i go podawał ale ja bym z niego zrezygnował tak jak zrobiłem u siebie chociaż nigdy mnie nie zawiódł.
Jak będziesz szukał cyla to w sherco jest minarelli am6.




_________________

Derbi Senda 70 (Mk)
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=14936




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 11:41 
*

Rejestracja: 19 cze 2009, 15:14
Posty: 10
Pojazd:
Okej, kumpel pomógł i okazało się, że cylinder i silnik okej :) Wina była w cymbałku zniszczonym, przez co woda uciekła i wystarczyło jej dolać :D Przy okazji wyczyściłem gaźnik. Tylko mam jeszcze jedno pytanie - jak wyregulować odpowiednio gaźnik, bo w obecnym stanie wkręca się w najwyższe obroty po zapaleniu silnika i odpaleniu motoru - bez kręcenia manetką... :?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 14:25 
*

Rejestracja: 27 gru 2008, 20:24
Posty: 19
Lokalizacja: Przemysl
Pojazd:
Jeszcze chciałem coś wyjaśnic
A wiec Pawlak
1.W silnikach am6 minareli pierwsze co może sie zatrzec są łożyska na wale ponieważ w tym silniku mieszanka wpada do skrzyni korbowej i dla tego nie lejemy oleju silnikowego !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 15:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2009, 16:27
Posty: 46
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Jamal, A dobrze złożyłeś gażnik ? Zobacz iglice czy ci zabezpieczenie nie spadło też tak mialem.
Pozdr




_________________

Derbi a myślałeś że co?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 15:48 
*

Rejestracja: 19 cze 2009, 15:14
Posty: 10
Pojazd:
No właśnie też myślałem, że to może być coś z przepustnicą/igilicą, ale teraz powiedz mi jak wygląda to "zabezpieczenie" ? Jestem w tym na razie totalnie zielony, a w necie nie mogłem znaleźć rozwiązania mojego problemu :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 16:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2009, 16:27
Posty: 46
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Zależy jaki masz gazior, przeważnie jest to mini blaszka ktora odpowiada za wysokosc iglicy.
Choc znam tez przypadek gdzie kumpel wlozyl przepustnice odwrotnie, scisnal zakrecil (to co ze sie iglica nie schowala :shock: ) i po opdaleniu kosmos




_________________

Derbi a myślałeś że co?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 12:43 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 11:43
Posty: 3
Pojazd:
siema. mam zamiar kupić sherco hrd 50. i pytanie z jakiego motorka podchodzą części do elektryki.? chodzi mi o regulator napięcia i przerywacz do kierunków.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 12:51 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2012, 10:32
Posty: 1409
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd:
kamil20701, hahaha brawo za odkop roku! Jakbys nie zauwazyl to ten temat jest z 25 Czerwca 2009 xD




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 18:08 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 11:43
Posty: 3
Pojazd:
to jak jesteś taki mądry to powiedz z jakiego moto podchodzą części do elektryki do sherco?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 19:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
kamil20701, Regulator to podejdzie nawet od chińskiego skutera tylko trzeba umieć go podpiąć tak samo z przerywaczem ,ale od razu podpowiem jak na dwa wtyki to chodź by od simsona podejdzie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.


Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 19:26 przez wojak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2013, 21:19 
*

Rejestracja: 17 mar 2013, 11:43
Posty: 3
Pojazd:
wielkie dzięki za info ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy