Dzisiaj jest 28 wrz 2024, 0:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 mar 2013, 11:35 
*

Rejestracja: 24 mar 2013, 11:33
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Witam,

Jak w temacie silnik rzęzi, ale żeby łatwiej było zlokalizować przyczynę to odsyłam do filmiku, gdzie jest nagrany ten dziwny dźwięk:

Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=XibxbkO6n88



Oraz żeby nie było wątpliwych przypuszczeń to:

-Cylinder jest po tulejowaniu w motor-tech (było to jedno z pierwszych uruchomień silnika)
-Tłok również, pierścienie, sworzeń itp. też nówka (wossner)
-Łożyska na wale, w wale i główki wału mają przebieg 2000 km, czyli też nie zajechane
-Wałek wyważający ustawiony prawidłowo
-Magneto również się nie odkręciło

Przebieg tego trajkoczenia:

Otóż, gdy uruchomiłem go po remoncie, to motocykl chodził ładnie przez minutę może dwie, a potem zaczął się ten dziwny dźwięk niezależnie czy było wciśnięte sprzęgło czy nie, czy był bieg jałowy czy szóstka. Gdy próbowałem nasłuchiwać silnik to rzęzi ze środka silnika, ciężko ustalić. Oczywiście sprawdziłem silnik, czyli zdjąłem cylinder, kopułę tam gdzie jest kosz sprzęgłowy itp., ale nic nie wyglądało na coś, co by powodowało te trajkoczenie.

Więc pytania do szanownych forumowiczów mam dwa:

Co może być przyczyną trajkotania?

Oraz jeszcze jedno pytanie:

Gdy zdjąłem cylinder po kilku minutach jego pracy to zauważyłem, (rysy to może będzie złe określenie), ale mikrorysy po stronie kanałów, z którego dostaje paliwo, były one na tulei, a powłoka grafitowa na tłoku wossnera mocno zjechana. Czy to jest prawidłowe, gdy silnik dopiero co się zaczął docierać? Ma w sumie kilka minut pracy więc jest świeży.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 13:00 
***

Rejestracja: 02 sty 2012, 23:04
Posty: 1056
Lokalizacja: jestes?
Pojazd:
Mieszanka jaka? jaki olej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 13:25 
Zbanowany

Rejestracja: 16 cze 2012, 8:46
Posty: 417
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
jeżeli ze środka silnika to może łożyska szumią, to że mają 2k przebiegu nieznaczy że nie mogły sie zepsuć ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 13:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
damian128888, może paliwo było z brudem i zrobił się mikroryski.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 13:38 
Zbanowany

Rejestracja: 16 cze 2012, 8:46
Posty: 417
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
filtr paliwa powinien oczyścić paliwo xd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 13:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Anonimxd, właśnie powinien, ale nie koniecznie musi ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 15:17 
*

Rejestracja: 24 mar 2013, 11:33
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Mieszanka 1:45, olej castrol syntetyczny (złota butelka), łożyska nie szumią, gdyby się nie nadawały to bym rozpoznał tą wadę ;/ Proszę nadal o pomoc bo wiosna blisko, a motocykl stoi :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 15:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2011, 19:39
Posty: 679
Lokalizacja: Czułów , KRK
Pojazd: Peugeot Trekker
U mnie w cagivie jest identyczny dzwięk , tyle tylko , że na wyższych obrotach ustępuje , u mnie dochodzi on z pod pokrywy sprzęgła , może poprostu jakaś podkładka uderza o coś i wywołuje takie stukanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 15:32 
*

Rejestracja: 24 mar 2013, 11:33
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Hmm, chodzi o to, że uważam to za usterkę, gdyż przez dwie minuty nie było tego dźwięku i jest dla mnie nie na miejscu :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2013, 17:32 
*

Rejestracja: 24 mar 2013, 11:33
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Jak myślicie, trzeba go z ramy wyjmować? (Przedtem nie był wyjmowany, i wszystko było ok)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 21:26 
*

Rejestracja: 24 mar 2013, 11:33
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Problem rozwiązany. Usterka polegała na wykrzywieniu i lekkiemu ułamaniu się ząbka na podwójnej zębatce, która łączy wałek wyważający z koszem sprzęgłowym.
Poniżej film:

www.youtube.com/watch?v=8DLWDu6YgPk

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
damian128888 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy