Dzisiaj jest 24 lis 2024, 3:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 kwie 2013, 19:54 
*

Rejestracja: 10 wrz 2012, 18:34
Posty: 25
Pojazd:
Cześć
Mam dwie jawki 50 nie na chodzie czy wiecie jak by można zrobić w nich tuning chodzi mi żeby
szybciej jeździły albo były mocniejsze wiem o zębatkach ale np. jakiś inny cylinder czy coś nie chodzi mi o wkładanie innego silnika.Nie czepiajcie się też żebym sobie kupił crossa czy ścigacza bo mam dużo motorów ale już planuje sobie wakacje


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2013, 19:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 gru 2011, 22:41
Posty: 175
Pojazd: Kymco Sniper
Mozna zaczcac od jakiegos poringu cylindra , potem spawaka i jakis gaznik ,ozna na koniec pobawic siem przelozeniami




_________________

Kymco Sniper Evo 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2013, 22:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 12:09
Posty: 1376
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: BMW E30
Poczytaj trochę:
http://www.jawa50.cba.pl/tuningsilnika.html

Wszystko bardzo ładnie opisane.




_________________

///BMW




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 12:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Miałem Ogara 200 z silnikiem Jawy 50 przez 3 lata. Po pierwsze musisz zrobić elektrykę na igłę. Nie ma sensu robić mechaniki,jeśli nie będzie dobrze spalał mieszanki.

Co do artykułu - często się z nim spotykałem. Pokazane tu "metody" tuningu mają na celu uzyskanie więcej mocy kosztem momentu obrotowego. Niewiele Ci to da,zwłaszcza,że ten silnik maxymalny moment ma przy 4500 obr. a moc przy 5000 obr na min. Przeróbki zajmą ci full czasu,a uzyskasz góra 1 konia więcej.......

Polerka skrzyni korbowej nie wiele daje w tak małym silniku(bodajże 7-10 % mocy). W dodatku szybko się osadza nagar i znów do polerki....

Podkowa - zwiększa osiągi,warto ją montować.

Gaźnik - lepiej zainwestować w Dellorto. Fabryczny,Jikov jest strasznie nieprecyzyjny,w dodatku posiada komorę pływakową z prawej strony nad cylindrem. W upalne dni gorąco cylindra potrafi nieźle podgrzewać komorę,przez co paliwo odparowuje,a zostaje olej......
No i przechyły w prawą stronę wzbogacają mieszankę,a w lewą zubożają.....
W dodatku gaźnik Jawki posiada tylko regulację biegu jałowego,nie ustalisz ani składu mieszanki ani zasysane powietrze.


Tłok - im lżejszy tym lepiej,ale też mniej wytrzymały,a cylinder Jawki ma małą powierzchnie odprowadzania ciepła......
Spotkałem się na forum,że warto zamontować pierścionki od Simsona. Nie miałem już możliwości tego przetestować,ale jeśli będą pasować to warto spróbować.

Powiększenie kanałów dolotowych - jak najbardziej,są odczuwalne duże różnice w jeździe.

Możesz pokusić się o zawór membranowy. Jeśli uda ci się jakoś dopasować go do cylka,to uzyskasz tanim sposobem lepszą dynamikę,napełnienie cylindra mieszanką,no i równomierność pracy na biegu jałowym.


Na koniec dodam,że mój Ogar śmigał 67 km/h beż specjalnego tuningu(jedynie cylinder 55 cm3),miał tylko nowy wał,tłok,cylek,sprzęgło. Raz na rok sprawdzanie zapłonu,kontrola kompresji,wymiana świecy i nie było żadnego problemu. Przez 3 lata zrobiłem nim ponad 15 tyś. km. Jeździłem nim wszędzie i kiedy się dało,w ciągu 3 dni potrafiłem wyjeździć 5 litrów wachy(przy spalaniu 4 na 100 km). Potuningowane egzemplarze kolegów nawet 3 tyś. km bez awarii nie mogły przejechać....
Jeśli te wszystkie "patenty" zastosujesz w tym silniku musisz się liczyć z tym,że żywotność może bardzo się skrócić.....


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 12:53 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy