Dzisiaj jest 30 kwie 2025, 14:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 paź 2009, 17:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 wrz 2009, 19:33
Posty: 220
Lokalizacja: PSD
Pojazd:
Imię: Łukasz
Mam pytanie związanie z układem chłodzenia ponieważ nie wiem czy trzeba odpowietrzać czy nie. Niektórzy mówią że trzeba a niektórzy że nie, więc jak będę musiał odpowietrzać czy nie, jeśli tak to jak ? :?




_________________

lutekpoland

Italjet Dragster:

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=U1jCTMwfFkQ&t=948s

Mieloch: italjet-dragster-by-lutekpoland-t427833.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 18:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Musisz odpowietrzyć. Na zgaszonym silniku odpinasz jeden przewód od podgrzewania gaźnika, czekasz aż zacznie lecieć cały czas ciecz, żeby już nie leciały pęcherzyki powietrza, zakładasz wężyk, uzupełniasz ciecz w zbiorniczku, odpalasz skuter, jedziesz się przejechać gdzieś niedaleko. Powtórz to 2 razy.




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 18:46 przez M_LoT, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 19:38 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
M_LoT,
Drobna poprawa, na zgaszonym silniku najlepiej jest poluzować opaskę i wężyk, a potem odpalić silnik i zsunąć lekko ten wężyk, tak aby płyn z powietrzem zaczął wypływać. Pracuje wtedy pompa wody, i wymuszonym obiegiem wypycha powietrze z układu chłodzenia.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 19:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Jak ja to robiłem na odpalonym silniku, to bardzo szybko ciecz leciała, więc wolałem to robić na zgaszonym, później jechałem się przejechać 100m i powtórka.




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 20:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 wrz 2009, 19:33
Posty: 220
Lokalizacja: PSD
Pojazd:
Imię: Łukasz
A te przewody gdzie się znajdują ?. Najpierw muszę wlać płyn a potem odpowietrzać ?




_________________

lutekpoland

Italjet Dragster:

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=U1jCTMwfFkQ&t=948s

Mieloch: italjet-dragster-by-lutekpoland-t427833.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 20:25 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Tak musisz zalać płyn a dopiero potem odpowietrzyć , odwrotnie się nie da, nie można odpowietrzyć układu chłodzenia jeżeli nie ma w nim płynu. :mrgreen:
Przewodu znajdują się w najwyżej położonej części silnika, i (jeżeli masz taką wersję) dochodzą do gaźnika.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 20:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 wrz 2009, 19:33
Posty: 220
Lokalizacja: PSD
Pojazd:
Imię: Łukasz
A możesz mi coś więcej powiedzieć o tych przewodach, od czego one odchodzą ?




_________________

lutekpoland

Italjet Dragster:

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=U1jCTMwfFkQ&t=948s

Mieloch: italjet-dragster-by-lutekpoland-t427833.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 20:54 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Oczywiście jeżeli są zamontowane w Twoim silniku. To są wężyki które dochodzą do gaźnika, jeżeli są , to je na pewno zauważysz.
M_LoT, pisał że jak je zsunął to płyn szybko wypływał, i ma rację, dlatego nie ściąga się tych wężyków, tylko po odpaleniu silnika delikatnie zsuwamy, ale na tyle , aby zaczął wypływać delikatnie płyn, TYLE wystarczy. Powietrze zostaje wtedy usunięte na zewnątrz.

Jeżeli nie masz takich wężyków, to możesz delikatnie zsunąć waż który idzie od termostatu do chłodnicy. Poluzuj opaskę, poluzuj wąż i nawet możesz za pomocą śrubokręta, wsuwając go między wąż a rurę, spowodować rozszczelnienie i tym samym możliwość wydostania się na zewnątrz powietrza razem z płynem.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .


Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 20:54 przez adames, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy