Dzisiaj jest 20 sty 2025, 13:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 maja 2013, 19:42 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Witam. Od kilku dni zastanawiam się nad tym aby zlecić do zakładu wyprodukowanie tarczy hamulcowej tylko mam pewne wątpliwości odnośnie materiału z jakiego miały by one być wykonane. Osoby które coś wiedzą o tym prosze o opinie co myślą na ten temat. Myślałem o stali nierdzewnej ale nie wiem czy nie trzeba z jakimiś domieszkami tego robić czy coś.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2013, 20:08 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zapomnij o tym ,koszty zrobienia przerosną koszt zakupu nowej tarczy ,obróbka cieplna, odpuszczanie,wyżarzanie,hartowanie,wyważanie,szlifowanie,wiercenie, to wszystko kosztuje, a co do stali to coś mi się obiło o uszy że stal okrętowa się nadaje.Na pewno nie nadaje się stal nierdzewna,stal na tarcze ma symbol 40H jest nie tylko twarda ale i sprężysta, wątpię aby jakiś zakład miał aparaturę do oznaczenia twardości ,sprężystości i składu chemicznego stali po za tymi które w procesie produkcji potrzebują takie dane do obróbki cieplnej stali.


Ostatnio zmieniony 23 maja 2013, 20:42 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2013, 20:48 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
No właśnie że koszt zrobienia wychodzi jakieś 1/4 zakupu nowej tarczy... Odnośnie materiału pytałem profesora na praktykach mówił że stal nierdzewna powinna się nadawać do tego tym bardziej że była by ona grubsza niż normalnie czyli zamiast 3,5mm miała by 4.mm. Odnośnie procesu w którym one powstają to nie wiem na 100% jak to przebiega ale podobno jest robione coś więcej niż tylko wycinanie tarczy z arkuszu. Moim zdaniem teoretycznie taka tarcza powinna wytrzymać ale obawiam się że może i nie... To w sumie tylko skuter nie rozwinie prędkości nie wiadomo jak ogromnych i nie hamuje się ciągle więc raczej nie ma co myśleć o przegrzaniu tarczy a tym samym jej odkształceniu czy pęknięciu które raczej odpada w tym przypadku... Sam nie wiem proszę o więcej porad.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2013, 22:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Znasz cene takiego zabiegu ?

Kiedyś na allegro pewien pan przerabiał tarczę do każdego motocykla koszt 150-200zł.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 8:22 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytat z innego forum
Cytuj:
Cytuj:
Nie jestem pewien czy robienie tarczy hamulcowej samemu to taki dobry pomysl na zaoszczedzenie kasy - przeciez chodzi tu o twoje bezpieczenstwo, a poza tym skad masz pewnosc ze material ktory ci sprzedadza spelnia parametry wymagane przy tarczy hamulcowej ? Zastanow sie nad tym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 13:37 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Revo, znam cene i jest do stosunkowo dobra cena...

n0ooRt, no wiadomo ale popatrz na to z 2 strony. Mam tarcze za dużo mniejsze pieniądze. Jakby popatrzeć z 2 strony to jest to tylko skuter, tarcza nie osiąga nie wiadomo jak ogromnych temperatur chyba że w terenie górzystym w którym nie mieszkam. Masa jego jest nie zbyt duża więc ta tarcza nie powinna się jakoś grzać czy coś. Tym bardziej ciężko było by żeby 4 milimetrowa stal pękła...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 14:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Swego czasu gadałem z takim kolesiem który robił samemu tarcze 290mm do roxa. Stuntował na tym ,stopale robił i nic się nie działo z nią jakiegoś specjalnego. Jeśli się nie mylę to używał tego co chcesz wykorzystać. Poszukam w wolnej chwili archiwum i na PW podeślę co mówił.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 15:13 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Huberto203 pisze:
Masa jego jest nie zbyt duża więc ta tarcza nie powinna się jakoś grzać czy coś. Tym bardziej ciężko było by żeby 4 milimetrowa stal pękła...
To po co tarcze produkuje się z takiej stali do skuterków skoro twierdzisz że zwykła blacha wytrzyma,Polska to jest kraj zaradności ale jakoś nie słyszałem aby ktoś produkował w garażu tarcze hamulcowe,stop tej stali jest tak skonstruowany aby był odporny na ścieranie,przegrzewanie, odkształcenia i szybkie odprowadzanie ciepła powstałego w wyniku tarcia.Osobiście nie kombinowałbym z samoróbkami, wolałbym kupic jakąś używkę i oddac do szlifowania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 15:52 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
n0ooRt, nie zwykła blacha tylko stal nierdzewna :) a i zapomniałem dodać że jest z jakąś domieszką substancji która powoduje jej wolniejsze ścieranie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 16:11 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Więc jeśli się zdecydowałeś to po co w ogóle ten założony temat,garnki Zeptera też są z nierdzewki a jak trzymają temperaturę :D :D :D


Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 16:12 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 19:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
A niektórzy to się tu srają...

Podobnie było z pseudoadapterami do minarelli na tarcze, ilu tu przeciwników było.. A jednak jakoś nikomu taki adapter nie pękł i wielu gibało na kole ( Remik itd.. ) ..




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 19:32 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Revo aż mi się nie chce wierzyc że byłeś kiedyś tu modem, wedlug mnie dobre nie kombinowane hamulce to podstawa.W moim chińczyku nawet żółtki się do tego przyłożyły. :D :D :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 16:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2009, 14:05
Posty: 63
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
Revo pisze:
A niektórzy to się tu srają...



Podobnie było z pseudoadapterami do minarelli na tarcze, ilu tu przeciwników było.. A jednak jakoś nikomu taki adapter nie pękł i wielu gibało na kole ( Remik itd.. ) ..


Dokładnie... Myślisz że 4mm tarcza z hartowanej nierdzewki pęknie czy coś pod naporem siły hamowania skuterka... :lol: Szanse na to są tak znikome, że szkoda gadać. Jeśli źle ją wykonają czy będzie zły materiał to najwyżej będzie słąbo hamowała, albo szybko się ścierała i tyle... ale to zauważy szybko i nie stanowi to raczej przeszkody dla bezpieczeństwa, o ile taką tarczę wymieni w tym przypadku.
Ja kiedyś przedłużałem sztycę lagów rurką cienkościenną 1mm pod mostek i trzymała 2 lata do czasu, aż to rozebrałem. A jednak trochę naporu na takie coś było, jak się opierało na kierownicy i nawet się nie wygięła. Wiec bez przesadym, to nie samochód czy motocykl gdzie posuwasz +100km/h, tylko lekki skuterek.
Pozdro




_________________


"It's still your motherf***ing session :D"


Moja zabawka;
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=166520


Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 16:16 przez Aroni, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 16:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Aroni pisze:
Myślisz że 4mm tarcza z hartowanej nierdzewki pęknie czy coś pod naporem siły hamowania skuterka...


Nie tyle co pęknie, ale szybko zwichruje, a same klocki semi, czy full metal szybko ją zzużyją. Tarcza musi być wykonana z żeliwa szarego lub kompozytu AIMC. koszt nie mały. Do tego dochodzi jeszcze podpórka tarczy czyli jej osadzenie i rozstaw otworów. Przesadnie wielka tarcza zamontowana na wąskim rozstawie szybko wyrobi otwory, lub w ogóle wyrwie ją z otworów przy słabym materiale. Tarcza ze zwykłej stalki? Wszystko spoko dopóki JESZCZE hamuje... Wydaje mi się że jak już kombinować ze stalą to minimum 40H.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 19:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Przesadnie wielka tarcza zamontowana na wąskim rozstawie szybko wyrobi otwory, lub w ogóle wyrwie ją z otworów przy słabym materiale.

Marcinku, ale nikt nie rozwija skuterem prędkości rzędu 300km/h i nie hamuję do zera. To akurat co napisałeś mija się z prawdą jeśli chodzi o szatańskie 50ccm.

n0ooRt pisze:
Revo aż mi się nie chce wierzyc że byłeś kiedyś tu modem

Heh a to czemu ?


Kolega z forum w projekcie chyba sr 180 miał bardzo fajną tarczę z zaciskiem chyba od triumpha .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 19:37 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Revo co innego jest przerabianie tarczy [już gotowej] a co innego dorabianie, nie wiadomo z czego.


Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 19:38 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 19:59 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Widzę że zdania są podzielone. Jedni za inni przeciw. No ale tak jak mówi Aroni, lekki skuterek bujający się tam w okolicach 120 ale wiadomo że jeździ się wolniej chyba nie stanowi aż tak dużych obciążeń dla tej tarczy. Odnośnie zużywania to tak jak pisałem gość mówił że ta stal jest właśnie z domieszką czegoś aby wolniej się ścierała ta tarcza a klocki jakie zamówiłem to Galfer Semi Metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 20:02 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
Jak masz kase i chęci to rób.
Tylko nie miej NAM za złe nic ;)
a po za tym to ja jestem zawsze ZA takimi co coś robią innego co inni nie chcą - bez takich ludzi wiele rzeczy by nie wyszło na jaw.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 20:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
robić sobie problem z niczego. za chwile bedziecie cylindry po garażach odlewac i tłoki bo światowy asortyment częsci jest niewystrczalny.? już bym wolał dac do skutera tarcze z każdego innego motocykla i fajnie dorobić mocowanie zacisku tak jak w aeroxie tarcza rs 125 niż kombinować




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 20:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Revo pisze:
Marcinku, ale nikt nie rozwija skuterem prędkości rzędu 300km/h i nie hamuję do zera. To akurat co napisałeś mija się z prawdą jeśli chodzi o szatańskie 50ccm.


Widziałeś dzieciaka który przy 80 km/h wbija się w auto?




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy