Dzisiaj jest 25 lis 2024, 10:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 maja 2013, 19:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2013, 18:27
Posty: 20
Pojazd:
Witam,
Jak w temacie: Honda po remoncie nie chce odpalić. Wszystko złożone jak być powinno poza dwoma niuansami (z przyczyn słabej dostępności zamienników).
Podejrzenia:
1) Magneto było tak zapieczone na wale, że aby je ściągnąć musiałem je obciąć :? Obecnie poszukuję takiego magneta (jeśli ktoś ma od Vision albo pasujące to pisać!) a w międzyczasie zostało pospawane i na próbny rozruch wróciło na wał.
Czy możliwym jest, że motor nie odpala z powodu nieprawidłowego położenia tulei magneta względem magnesów (skutek przestawienia przy spawaniu)? Nie ma iskrownika więc wg mnie klin pełni tutaj rolę tylko zabezpieczenia przeciw obracaniu się na wale (a nie ma nic wspólnego z ustawieniem punktu zapłonu).
2) Wstawiony został tłok z dwoma wycięciami w dolnym kołnierzu. Oryginalnie był pełen.
Wszystko poza tym być powinno w normie, motorek pracował równo przed remontem więc pozostają myślę te dwie kwestie. Proszę o opinie, podpowiedzi gdyż mnie brakło wiedzy w temacie a Hania ze spuszczonym reflektorem spogląda smutna zza okna :wink:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2013, 14:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2013, 18:27
Posty: 20
Pojazd:
Sformułuję moje pytania inaczej bo być może poprzednia wiadomość nie jest wystarczająco przejrzysta.
1) Czy położenie klina na wale odpowiada za moment zapłonu?
2) Czy tłoki z otworami w dolnym płaszczu mogą być stosowane jako zamienniki tłoków pełnych?
Teraz wygląda to znacznie lepiej :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2013, 18:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2011, 20:24
Posty: 349
Lokalizacja: Płock/Góra Kalwaria
Pojazd:
tak położenie klina na wale ma znaczenie jeśli masz szujnik położenia wału. jeśli przesunołeś magneto przy "spawaniu" nie odpali ponieważ na magnecie masz znak i w odpowiednim momencie czujnik położenia wały podaje iskrę. jeśli jest rzesuniete iskra jest w niewłaściwym momencie i nie odpali choć by nie wiem co byś robił to tyle




_________________

Setup:
Power Force 80 ccm
Amal 19 mm
kit Polini Speed Control
Przeciwtalerz Polini Air Speed
Sprężyna Hebo+60%
Rolki 8.5 gr Polini
Stożek ala E5
Ninja Street Cup
Tec Evo Racing
wał OMP




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2013, 19:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2013, 18:27
Posty: 20
Pojazd:
Cytuj:
tak położenie klina na wale ma znaczenie jeśli masz szujnik położenia wału

Nigdzie takiego czujnika nie zlokalizowałem.
Na statorze są tylko dwie cewki a koło magnesowe wewnątrz wyłożone symetrycznie magnesami.
W jaki sposób położenie klina jest "odczytywane" przez sterowanie momentem zapłonu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2013, 20:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2011, 20:24
Posty: 349
Lokalizacja: Płock/Góra Kalwaria
Pojazd:
na magnecie powinna byc taka wypustka ok 1 cm szerokości i 2-3 długości a czujnik położenia walu wyglada tak :
http://www.iv.pl/images/66177630331015642384.jpg
i tak czujnik i ta wypustka na ,agnecie powinny być w jednym położeniu na przeciw siebie a tłok powinien byc maksymalnie u góry.




_________________

Setup:
Power Force 80 ccm
Amal 19 mm
kit Polini Speed Control
Przeciwtalerz Polini Air Speed
Sprężyna Hebo+60%
Rolki 8.5 gr Polini
Stożek ala E5
Ninja Street Cup
Tec Evo Racing
wał OMP




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 maja 2013, 20:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2013, 18:27
Posty: 20
Pojazd:
Ten stator też jest do Hondy Vision ale ja mam zupełnie inny.
Jutro zrobię zdjęcie i wstawię.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2013, 19:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2013, 18:27
Posty: 20
Pojazd:
krzysiek2406 wygląda na to, że masz rację.
Mam to "małe co nie co" pomiędzy cewkami, zerknij na foto czy o ten bajer chodzi.

http://img835.imageshack.us/img835/6986/dsc04504f.jpg


Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, 19:34 przez turkey_kebab, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2013, 22:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2011, 20:24
Posty: 349
Lokalizacja: Płock/Góra Kalwaria
Pojazd:
o właśnie i jeśli jest choc 2mm przesuniety nie zapali choc by nie wiem co. szukaj sprawnego magneta i bedzie działać. i nie zakładaj tego spawanego magneta bo bedziesz miał bicia na wale i posypia sie łożyska




_________________

Setup:
Power Force 80 ccm
Amal 19 mm
kit Polini Speed Control
Przeciwtalerz Polini Air Speed
Sprężyna Hebo+60%
Rolki 8.5 gr Polini
Stożek ala E5
Ninja Street Cup
Tec Evo Racing
wał OMP




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 maja 2013, 15:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2013, 18:27
Posty: 20
Pojazd:
Po wysłaniu kilkudziesięciu mejli w różne strony Polski namierzyłem wreszcie magneto i powinno być dobrze.
Wiesz może jeszcze w kwestii tego tłoka, czy ten z otworami może być z powodzeniem zamiennikiem pełnego? I o co w tym biega?
Dzięki za odpowiedzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 maja 2013, 21:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2011, 20:24
Posty: 349
Lokalizacja: Płock/Góra Kalwaria
Pojazd:
tak tłok jest ok. juz nie pamietam o co chodzi dokładnie ale to chyba zależy od układu kamałów paliwowych w cylindrze w kazdym razie cylinder jest ok




_________________

Setup:
Power Force 80 ccm
Amal 19 mm
kit Polini Speed Control
Przeciwtalerz Polini Air Speed
Sprężyna Hebo+60%
Rolki 8.5 gr Polini
Stożek ala E5
Ninja Street Cup
Tec Evo Racing
wał OMP




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2013, 21:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2013, 18:27
Posty: 20
Pojazd:
No i rozwiałeś w zasadzie wszystkie moje wątpliwości krzysiek2406.
Masz mój wirtualny uścisk dłoni i dziękuję za pomoc tym bardziej, że nikt nie palił się do tego, aby podzielić się wiedzą.
Pozdro i koniec tematu :)


Ostatnio zmieniony 31 maja 2013, 21:12 przez turkey_kebab, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lip 2014, 9:53 
***

Rejestracja: 10 paź 2013, 20:02
Posty: 697
Pojazd: Piaggio Quartz , Typhoon
jakby co to mam czesci do visiona




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy