Dzisiaj jest 07 kwie 2025, 19:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 sie 2013, 12:27 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Witam

Skuter to Lingben model LB50QT-35(rok produkcji 2007,4T)
Wszystko wymienione na seryjne

Na samym początku mojej przygody z tym skuterem został włożony zestaw 80cc w marcu 2013r.
http://motor-x.pl/cylinder-glowica-kpl- ... b-2,p.html


Dziś zrobiłem ok. 70km. i zauważyłem ze po wymianie tych części spadł v-max. do 60km./h ale przyśpiesza za to bardzo szybko

Gazu jest mniej ok.65-70% a potem obroty już i tak się nie zwiększają jak manetka jest na full

Wcześniej na dyszy 85 spokojnie zamykał licznik i to nie na full manetce tylko na 70%
Napewno coś ok.80km./ jechał


Wariator kupiłem taki
http://motor-x.pl/wariator-139qmb-kompl ... zna,p.html

Sprzęgło takie
http://motor-x.pl/sprzeglo-standard-107mm,p.html

Pasek taki
http://motor-x.pl/pasek-napedowy-729-17 ... -50,p.html

Świeca
http://motor-x.pl/swieca-zaplonowa-iryd ... gy6,p.html

Ogólnie w tym temacie pisałem szerzej co było wymieniane
post2411771.html#p2411771
Cytuj:
-- 11 sie 2013, o 19:53 --

Wczoraj bylem z kumplem przyczepką po skuter
Z ciekawości odpaliłem go raz o po chwili o dziwo załapał i chodził
Jednak 2 raz już nie zapalił


Czy przez rozwalone ssanie skuter ma prawo się tak go zachowywać?
Tydzień tak jeździłem i było ok.

Nowe ssanie czeka na założenie

-- 15 sie 2013, o 16:32 --

Kolega wczoraj zajrzał do skutera

Świeca była wporządku

Winny był zawór który się zapiekł i stąd te problemy
Po ustawieniu zaworów "na oko" skuter normalnie odpala
Jutro kolega ustawi zawory szczelinomierzem

Co do odgłosów z przekładni to z tego co mówił winny był wariator
Wariator wymieniony

-- 17 sie 2013, o 12:25 --

Po dokładniejszych oględzinach wychodzi na to ze bendix też stukał-bendix do wymiany(wytarte tryby)
Sprzęgło było też zużyte(okładziny)-wymienione
Ssanie-wymienione
Wkład filtra powietrza papierowy-wymieniony
Koło rozrusznika nożnego [7 z] wzmocnione-wymienione
Pasek lekko przetarty-będzie dziś wymieniony

Wcześniej wymieniałem:
-AKUMULATOR 12V 7AH
-Wałek rozrusznika nożnego [63mm]
-Dźwignia rozrusznika nożnego
-Świeca zapłonowa irydowa tuning
-Sprężyna rozrusznika nożnego
-Opona(specjalna aby po deszczu się lepiej jeździło)
-Szczęki hamulca tył

Dziś ostatnie naprawy tj.
-wymiana paska
-wymiana dyszy na 85
-regulacja gaźnika

Teraz mam nadzieje że już nic się nie popsuje i trochę pojeżdżę bez naprawy

-- 18 sie 2013, o 08:12 --

Update
-Pasek po 13 000 km. był nieco zużyty i wyciągnięty więc wskazana była wymiana paska
-Dysza zmieniona z 85 na 90
-Gaźnik wyregulowany

Do wymiany jest jeszcze tylko bendix


W czym tkwi problem?
Ogólnie wygląda na to jakby nie wkręcał się na wyższe obroty




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 sie 2013, 13:17 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Sprawdź iskrę na świecy, zobacz kolor świecy, zalewa go? Jakie masz tam rolki, jaką centralkę czy kupiłeś inne sprzęgło niż pokazane było u góry, bo wydaje mi się, że są to zamienniki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 13:24 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Iskra jest jak najbardziej prawidłowa bo te problemy pojawiły się po wymianie tych części
Wszystko jest standardowe jak pisałem wyżej(tak kupiłem zamienniki),sprężyna centralna taka jaka była
Zalewać go nie zalewa bo chodzi dobrze,równo i nie gaśnie

Nie jestem w stanie ocenić gramatury rolek ale napewno nie są ciężkie jak się bierze do ręki




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 13:34 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Tzn wiesz, określić coś na ''oko'' jest nie zawsze łatwo, jeżeli masz jakąś wagę dobra, to sprawdź ile ważą, może jest napisane na rolkach, zdejmij wariator i sprawdź, skuter przy osiągnięciu tych 60km/h ma niskie obroty tak ?

Jeżeli od 0 ma niskie obroty i tak jedzie, to mogą być ciężkie rolki, bo na zbyt ciężkich skuter jedzie na niższych obrotach, za to vmax wzrasta, a u Ciebie z tego co wyczytałem, to objaw jest taki, tylko, że jedzie 60? Coś jest nie tak, jeżeli będziesz w stanie podaj gramaturę rolek.

Masz stożek czy oryginalny filtr odblokowany?

Jeżeli oryginał odblokowany to dyszę rzędu 78-82
Jeżeli stożek to 88-92.

Po czym musisz go dobrze wyregulować.

-- 20 sie 2013, o 13:34 --

Być może sam pasek jest winien i się ślizga, ale to by była wina sprzęgła i miękkiego docisku.
Jeżeli jesteś w stanie wrzuć zdjęcie obydwóch pasków napędowych, do porównania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 14:10 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Wagi niemam a na rolkach niepisze więc niewiem sam
Oryginalny filtr powietrza

Pasek napewno nie bo jest nowy a stary był wyciągnięty dlatego wymieniłem
Ma takie same oznaczenie jak stary

Szybko się rozpędza ale ma słaby v-max.

Dysza oryginalna była 70
Były testowane 80,85,90

Myślałem że na 90 będzie jeszcze lepiej ale chyba tzreba będzie powrócić do 85 +ew.stare rolki wsadzić
Świeca taka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pasek+stary wkład filtra powietrza
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 14:25 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Taka suchutka była świeca, czy ją przecierałeś? Co do wkładu filtru lepiej daj gąbkę, bo te papierowe to.. no

Daj wyszę 80/82 i wyreguluj, pamiętaj, że na rozgrzanym silniku, świeca ma mieć kolor kawy z mlekiem, ma być brązowa. Na dobry kolor wygląda na obrazku 2, ale może światło inne i tak wygląda, aczkolwiek no coś takiego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 14:42 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Mam nowy papierowy więc musi zostać
Świecy nie przecierałem-taka suchutka była-zbyt uboga mieszanka może?

Z tych 3 podawanych prze zemnie najlepiej szedł na 85 więc powrócę pewnie do takiej skoro na 90 v.max słaby

Niewiem sam czy to dysza czy rolki

Wariator seria więc niewiem




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 14:51 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Skoro najlepiej bylo na 85 to taką zostaw, gdybyś podał wagę rolek, to może coś wykombinuję, a powiedz mi, jak masz iglicę ustawioną i na ile śrubkę od mieszanki wykręconą ?

-- 20 sie 2013, o 14:51 --

Na ile masz ją wykręconą możesz sprawdzić tak, że zrób sobie cieniutką kreskę na śrubce i licz obroty, ile trzeba ją wkręcić, żeby było 0, wtedy będziesz wiedział na ile masz mieszankę wykręconą, ja tak robiłem :D

PS: Nie zapomnij potem odkręcić tej śrubki na wartość w jakiej była, nie piszę tego złośliwie, ale każdemu się zdarza coś zapomnieć :D Strzała i pisz co będzie, sprawdź to co napisałem :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 15:04 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Gdybym znał wagę to bym podał

Te od nowego wariatora wydaje się że są 6g

Iglica od początku ustawiona na wartości domyślnej-nie ruszana

Niechcę grzebać przy tej śrubce bo mi się gazior rozreguluje

Przyjdzie bendix to z kumplem coś pokombinujemy przy okazji wymiany

Swoją drogą jakie będą(powinny być) najlepsze rolki do mojego setupu?

Oczywiście chcę aby skuter jechał chociaż 70km./h.(jak jadę sam)i pod górkę spokojnie wyjeżdżał
Wcześniej w 2 osoby na prostej spokojnie zamykał licznik a teraz leci tylko ok.50 km./h. i już gazu niema aby dodać więc słabo




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 15:12 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Powiem Ci tak, nic nie rozregulujesz, jak wykręcisz z powrotem tak samo tą śrubkę, zrób sobie na gaźniku kreskę markerem, bądź pisakiem i na śrubce tak samo, potem wykręcisz ją na tyle samo obrotu i git. Świeca sucha- zbyt ubogo, tak być nie może bo zatrzesz. Musi być wypalona na kawę z mlekiem ( brąz ). Co do rolek nie powiem Ci, które będą idealne.

U mnie na przykład zakładałem 5.5 skuter wył jak głupi na wariatorze tec r-type, od takiego znaku do bramy kolegi, nie wiem ile to było m, ale dość szybko osiągał 65km/h przy tym wył jak głupi. Założyłem rolki 7g ( serie od nowości skutera ) i nie wył tak, aczkolwiek kręcił dobre obroty, prędkość wynosiła 65km/h i jeszcze miał siłę dalej, a na 5.5 ciężko, po za tym niższe obroty były i szybciej by pojechał, także nie ma jakiejś dokładnej zasady, lżejsze- lepsze przyspieszenie, cięższe- lepszy vmax, bo na tych 7g lepiej się zbierał niż na 5.5 i obroty były normalne. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 7:36 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Dzięki za rozjaśnienie tematu

Dostane bendix to pewnie zmieni się na dyszę na 85 i jak nadal będzie tak samo to rolki oryginalne też+regulacja gaziora

Swoją drogą u mnie jest podobnie ale tak nie wyje i niema tyle gazu jak pisałem wcześniej
Realnie jest tak z 65% a potem już dodanie gazu nic nie daje

-- 21 sie 2013, o 07:36 --

Znalazłem bardzo ciekawy temat o rolkach


"Ogólnie w chińskich 4t seryjnie montowane były rolki z przedziału 5,5 - 6,5.

No niestety zasada: czym cięższe rolki - vmax, lżejsze - przyspieszenie jest zwykłą bajką. Rolki po prostu odpowiadają za czas wkręcania się wariatora na obroty. Kiedy mamy dużo za lekkie rolki, pasek ślizga się obroty nie zostają przeniesione na kolektor momentu obrotowego. Natomiast gdy są zbyt ciężkie silnik nie będzie miał siły wkręcić się i nie przeniesie mocy na koło. Tak na prawdę dobre zespolenie napędu jest bardzo trudne i nie ma jako takiej reguły. Ty by zlikwidować swą niedogodność czyli wysokie obroty na starcie musisz metodą prób i błędów dobrać jak by nie było delikatnie cięższe rolki.
Zapomniałem dodać, że oczywiście za obroty na starcie odpowiadają sprężynki sprzęgła. Lecz ich wymiana przy seryjnym silniku również nie ma sensu. "

U mnie jest podobnie
Po dodaniu lekko gazu kręci wysokie obroty co przekłada się na szybki start lecz słaby v-max.




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 8:32 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Może zmień po prostu rolki, musi się dać go jakoś wyregulować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2013, 20:33 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Dzisiaj po przejechaniu 6km. pasek mi się uszkodził na tyle że nie dało rady jechać więc musiałem pchać do domu skuter 6km.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Założony został stary pasek i o dziwo na nim osiągi śa jak najbardziej dobre i jak dawniej zamyka z łatwością licznik

Po przejechaniu się dziś stwierdzam że nie było tak-owszem było lepiej ale nadal za wolno

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego pasek porwał się po przejechanych zaledwie 90km. i powodował znaczny spadek mocy skutera?

Jak pisałem wyżej kupiłem taki sam pasek o takich samych oznaczeniach

Czy z za szerokim paskiem mają prawo się dziać takie rzeczy?

Jaki w takim razie pasek kupić aby tak się nie robiło?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T


Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 15:25 przez Killer85, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2013, 21:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
jeżeli kupiłeś ten sam co masz teraz znowu założone to może jakaś felerna sztuka się trafiła? pasek musi mieć tą samą szerokość itp




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2013, 22:00 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Kupiłem ten sam sugerując się długością pokrywy i rozmiarem kół więc powinien pasować,oznaczenia ma te same

Może i felerna sztuka skoro przejechałem tylko 90km.

Ale dziwna sprawa bo od samego początku miał muła na nowym pasku




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2013, 22:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
może jednak coś się pomyliło z oznaczeniem skoro było tak od początku. ząbek w tą ząbek w tą i różnica jest :)




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 15:57 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Oznaczenia mają te same-zobacz sobie zdjęcia jakie dałem wyżej i linka do paska który kupiłem

Chyba że im się pomyliły oznaczenia to wtedy by sie zgadzało ale to ja jestem stratny w takim wypadku bo pewnie i tak gwarancji mi nie uznają na ten poszarpany pasek

-- 23 sie 2013, o 15:09 --
Dziś kupiłem mieście pasek Naraku za 60zł.
Pasek jest szerszy tylko o 1-3mm względem starego


Obrazek
Obrazek


Po wymianie dyszy na 85 skuter odzyskał dawną moc i v max.

W połowie następnego tygodnia jak dojdą dysze m4(85,90) do gaźnika BT z mielocha zostanie on włożony
Dziś włożyliśmy go ale z powodu za małej seryjnej dyszy skuter ma słabe osiągi

Dodam jeszcze iż przez poszarpanie paska pościerały się rolki w wariatorze
Daliśmy 3 nowe dobre i 3 stare dobre

-- 24 sie 2013, o 16:57 --

Dziś na nowym pasku przejechałem ok. 130km. i jest wszystko w porządku
Mam nadzieje ze już tak zostanie:D




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 16:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
a jak z tym gaźniczkiem 18mm? śmiga? jakieś efekty cokolwiek ( jak się nie mylę to Ty kupowałeś) :) Pozdro




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 16:41 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Tak ja kupiłem

W połowie następnego tygodnia jak dojdą dysze m4(85,90) do gaźnika BT z mielocha zostanie on włożony
Dziś włożyliśmy go ale z powodu za małej seryjnej dyszy skuter ma słabe osiągi

Mieloch się nie popisał i nie odpisał jaka jest tam dysza-jest m4

Pozdro:)




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 19:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
17,5x729 taki kupiłeś pasek a nie powinien być 18x669 ?? naraku hmm nie mają złych pasków ale za 60zł to już masz Dayco :)




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy