Poniżej krótka relacja oraz wyniki wyścigów VIII rundy Pucharu PZM Wyścigów Skuterów oraz pucharowej klasy ZIPP. Czekamy na wasze komentarze!
Wyścigi pucharu PZM w Bydgoszczy - jak zawsze pogoda nie pewna - zachmurzenie z przelotnymi opadami.
Pierwszy wyścig klasy I - najmłodsi zawodnicy.
Mokra nawierzchnia, lecz wydawało się jakby miała przeschnąć w ciągu najbliższych minut. Dylematy co do wyboru opon w klasie młodzików do ostatniej chwili - większość zdecydowała młodzi jadą na suchych - przeschnie, jednak opiekunowie młodego zawodnika Szymona Kaczmarka #7 zdecydowali - deszczówki. Ten młody zawodnik, tego roczny adept wyścigów skuterów po poważnej kontuzji nogi i kilku eliminacyjnej przerwie wrócił na tor w wielkim stylu. Dobór opon to jedno, płynna jazda to drugie - od startu do mety Szymon Kaczmarek #7 prowadził, nie dając szans na kontakt innym zawodnikom. Pierwsze nie pewne okrążenie, jednak od drugiego do ostatniego - 18stego okrążenia Szymon jechał bardzo płynnie "kręcąc" równiutkie czasy w okolicach 33ech sekund - na mokrej nawierzchni to bardzo dobry czas, drugie miejsce zajął Denis Chadrysiak #19 (Mieloch Racing Team), trzecie miejsce Mikołaj Wache #1 (Mieloch Racing Team), za bratem, na pozycji 4 przyjechał Mateusz Wache #29 (Mieloch Racing Team), 5-ty był Przemysław Piastowski #11. Godna podziwu była jazda Denisa Chadrysiaka #19 - również tego roczny adept ścigania, po niepewnym starcie ruszył w pościg za Szymonem Kaczmarkiem #7 systematycznie z okrążenia na okrążenie zmniejszając dystans do lidera, co na suchych oponach i mokrym torze było nie lada sztuką. Ostatecznie jednak Denis dojechał 2gi.
Wyniki:
1. Szymon Kaczmarek (Bidon Racing Team)
2. Denis Chadrysiak (Mieloch Racing Team)
3. Mikołaj Wache (Mieloch Racing Team)
4. Mateusz Wache (Mieloch Racing Team)
ns - Przemysław Piastowski
Najlepszy czas okrążenia pierwszego biegu klasy I - uzyskał
Denis Chadrysiak (Mieloch Racing Team): 31.920
Pierwszy wyścig klasy II.
Ciągle mokry tor - również dylematy co do wyboru opon - większość tym razem wybrała deszczówki - co nie było najlepszą decyzją. Pierwsze miejsce zajął Jakub Wróblewski #67 (Rapid Racing Team) startujący z pierwszego pola, jednak niewiele brakowało (0,882sek), a kolejny tego roczny debiutant, Kevin Chadrysiak #60 (Mieloch Racing Team), startujący z 5 pola (!) prawdopodobnie odebrełby Jakubowi Wróblewskiemu #67 pierwsze miejsce! Deszczówki nie dały rady, tor przeschł. 3ci dojechał Jakubowski Wojciech #33 (SBT Team) - to zawodnik który z pewnością w tym roku stał się nie lada konkurentem dla liderów klasy II. 4ty dojechał Paweł Kmieciak #42 - tuż przed młodzikiem startującym w dwóch klasach - Denisem Chadrysiakiem #19 (Mieloch Racing Team), który dojechał 5ty - młody zawodnik klasy I, zręcznie pokonał znacznie bardziej doświadczonych zawodników. 6ty dojechał "Kamikaze" bydgoskich wyścigów Artur Moder #48 (SBT Team) - który w obu biegach bez litości atakował konkurentów tam gdzie wydawałoby się to nie możliwe, co uczyniło jego jazdę jedną z najbardziej widowiskowych podczas tej eliminacji. 7my dojechał Mateusz Bińkowski #45 (Sqtery.com Racing Team). Ósmy dojechał Jakub Sudoł #31 - najpłynniej i najbardziej efektownie jeżdżący zawodnik w klasie II. Deszczowe opony w Yamasze Jakuba dosłownie "się rozpuściły" na przesychającym torze. Startujący w 2 klasach (II oraz III) Dariusz Beszterda #37 (Bidon Racing Team) dojechał na pozycji 9tej. Nawrocki Tomasz #49 (Rapid Racing Team) dojechał 10ty, a ozdoba Polskich Wyścigów Skuterów - jedyna zawodniczka płci pięknej - Małgorzata Mieloch #39 (Mieloch Racing Team) dojechała do mety na pozycji 11stej.
Wyniki:
1. Jakub Wróblewski (Rapid Racing Team)
2. Kevin Chadrysiak (Mieloch Racing Team)
3. Wojciech Jakubowski (SBT Team)
4. Paweł Kmieciak
5. Denis Chadrysiak (Mieloch Racing Team)
6. Artur Moder (SBT Team)
7. Mateusz Bińkowski (Sqtery.com Racing Team)
8. Jakub Sudoł (Rapid Racing Team)
9. Dariusz Beszterda (Bidon Racing Team)
10. Tomasz Nawrocki (Rapid Racing Team)
11. Małgorzata Mieloch (Mieloch Racing Team)
Najlepszy czas okrążenia pierwszego biegu klasy II - uzyskał
Kevin Chadrysiak (Mieloch Racing Team): 26.112
Pierwszy wyścig klasy III - najszybsza klasa.
Niestety z powodów zdrowotnych nie wystartował tegoroczny "nowy klasy III" Mariusz Słowiński z Sqtery.com Racing Team. Wyścig z klasą zdominował Jerzy Mieloch jr, nie dając szans konkurentom, od samego startu do mety, przez 22 okrążenia utrzymywał pozycję lidera, nie popełniając żadnego błędu. Drugą pozycję wywalczył Jerzy Mieloch sr - ten, nie młody już zawodnik po raz kolejny nie ustąpił pola takim asom jak Szymon Rajczak czy Jakub Wróblewski !!! - może wyścigowa młodzież klasy III musi się bardziej wziąć do roboty? Walka o trzecie miejsce rozegrała się pomiędzy Szymonem Rajczakiem, a Jakubem Wróblewskim - Szymon bardzo agresywnie atakował drugą pozycję Jerzego Mielocha sr'a, jednak popełnił błąd, który kosztował go utratę pozycji. Błąd zręcznie wykorzystał Jakub Wróblewski wspinając się na 3 pozycję, którą obronił przed Szymonem do lini mety. Szymon Rajczak dojechał na miejscu czwartym. 5 miejsce dowiózł Dariusz Beszterda - niektórzy myśleli, że po "konkretnej glebie" jaką Dariusz zaliczył w treningu kwalifikacyjnym nie wystartuje w wyścigach, jednak po naprawie powypadkowej (
) stawił się w wyścigach. Po niebezpiecznym upadku Dariusza w bardzo szybkim łuku - trening kwalifikacyjny przerwano, karetka wjechała na tor, Dariusz Beszterda jednak pozbierał się sam i mimo, że poobijany wystartował w obu biegach klasy III - warto wspomnieć że wystartował także w obu biegach klasy II !
Wyniki:
1. Jerzy Mieloch jr (Hebo - Mieloch Racing Team)
2. Jerzy Mieloch sr (Polini - Mieloch Racing Team)
3. Jakub Wróblewsk (Rapid Racing Team)
4. Szymon Rajczak (Polini - Mieloch Racing Team)
5. Dariusz Beszterda (Bidon Racing Team)
ns Mariusz Słowiński (Sqtery.com Racing Team)
Najlepszy czas okrążenia pierwszego biegu klasy III - uzyskał
Szymon Rajczak (Mieloch Racing Team): 24.085
Pierwszy wyścig klasy ZIPP.
Ta bardzo popularna marka, ma w tym roku swój puchar - Puchar ZIPP. Mamy nadzięję że już w tym roku Zipp postanowi organizować imprezę w przyszłym sezonie - przy tak atrakcyjnych nagrodach, i tak sympatycznej rywalizacji zainteresowanych jest sporo, ale muszą się dowiedzieć znacznie wcześniej - w tym roku o Pucharze Zipp dowiedzieliśmy się dopiero koło marca/kwietnia. Eliminacja w Bydgoszczy była dość widowiskowa. I wyścig nalezał do Jakub Sudoła - swoją płynną jazdą tym seryjnym skuterem w pierwszym wyścigu wykręcił najlepszy czas 30.982 !!! Gratulacje! Jakub minął metę jako pierwszy z zabójczą jak na tą klasę przewagą prawie 7 sekund nad drugim Pawłem Kmieciakiem który wszystkie 18 okrążeń walczył o prym z Jakubowskim Wojciechem który minął metę na miejscu trzecim o 0.236 sekundy za Pawłem Kmieciakiem. Przyjemnie obserwuje się równo jadące skutery - wszystko zależy tylko od stylu jazdy. Paweł Kmieciak popisał się walką na kolana i ręce, blokując Jakubowskiego Wojciecha. Na 4tym miejscu przyjechał najmodzszy, tegoroczny adept ścigania Szymon Kaczmarek.
Wyniki:
1. Jakub Sudoł (Rapid Racing Team)
2. Paweł Kmieciak
3. Wojciech Jakubowski (SBT Team)
4. Szymon Kaczmarek (Bidon Racing Team)
Najlepszy czas okrążenia pierwszego biegu klasy Zipp - uzyskał Jakub Sudoł (Rapid Racing Team): 30.982 sek[/color]
Drugi wyścig klasy I - najmłodsi zawodnicy.
Teraz już sucha nawierzchnia i całe podium dla zawodników Mieloch Racing Team.
Pierwszy do mety z miażdżącą ponad 17 sekundową przewagą dojechał Denis Chasrysiak #19! Ten młody zawodnik z wyścigu na wyścig jest coraz lepszy. Już jest i będzie coraz bardziej poważnym konkurentem dla innych zawodników - ciekawe jaką klasę wybierze w przyszłym roku? 2gie i 3cie miejsce należało do braci Wache (Mieloch Racing Team) Mateusz #1 przyjechał drugi, a Mikołaj #29 trzeci. Czwarty dojechał Przemysław Piastowski #11, a 5ty dojechał zwyciezca pierwszego, mokrego wyścigu - Szymon Kaczmarek #7.
Wyniki:
1. Denis Chadrysiak (Mieloch Racing Team)
2. Mateusz Wache (Mieloch Racing Team)
3. Mikołaj Wache (Mieloch Racing Team)
4. Przemysław Piastowski
5. Szymon Kaczmarek (Bidon Racing Team)
Najlepszy czas okrążenia drugiego biegu klasy I - uzyskał
Denis Chadrysiak (Mieloch Racing Team): 27.376
Drugi wyścig klasy II.
Zacięta walka o pierwsze miejsce pomiędzy Jakubem Wróblewskim #67 (Rapid Racing Team), a Wojciechem Jakubowskim #33 (SBT Team). Zwycięsko z tej walki wyszedł Wojciech Jakubowski, który jako pierwszy minął linie mety, o 0,391 sek przed liderem klasyfikacji Jakubem Wróblewskim. 3 miejsce zajął Paweł Kmieciak #42, który przez cały wyścig dzielnie odpierał ataki 4tego Jakuba Sudoła #31 (Rapid Racing Team). Piąte i szóste miejsce należały do tegorocznych debiutantów - rodziny Chadrysiak z Mieloch Racing Team. 5ty dojechał Kevin, pokonując młodszego brata - Denisa zaledwie o 0,231sek! 5te i 6ste miejsce dla tych młodych zawodników w klasie 2giej to doskonałe osiągnięcie. Za nimi przyjechał Mateusz Bińkowski #45 z Sqtery.com Racing Team na miejscu 7dmym. 8smy był Artur Moder #48 z SBT Team. O 9te miejsce przez cały wyścig walczyła Małgorzata Mieloch #39 (Mieloch Racing Team) z Tomaszem Nawrockim #49 (Rapid Racing Team). W końcu Tomasz Nawrocki minął metę 9ty tuż przed Małgorzatą. Dariusz Beszterda #37 (Bidon Racing Team) dojechał na miejscu 11stym - mniej więcej w połowie wyścigu wywrócił się i stracił cenne sekundy.
Wyniki:
1. Wojciech Jakubowski (SBT Team)
2. Jakub Wróblewski (Rapid Racing Team)
3. Paweł Kmieciak
4. Jakub Sudoł (Rapid Racing Team)
5. Kevin Chadrysiak (Mieloch Racing Team)
6. Denis Chadrysiak (Mieloch Racing Team)
7. Mateusz Bińkowski (Sqtery.com Racing Team)
8. Artur Moder (SBT Team)
9. Tomasz Nawrocki (Rapid Racing Team)
10. Małgorzata Mieloch (Mieloch Racing Team)
11. Dariusz Beszterda (Bidon Racing Team)
Najlepszy czas okrążenia drugiego biegu klasy II - uzyskał Jakub Wróblewski (Rapid Racing Team): 25,686 sek
Drugi wyścig klasy III - najszybsza klasa.
Drugi wyścig także zdominował Jerzy Mieloch jr - rakietowy start z 3 pola startowego i objęcie prowadzenia od pierwszego zakrętu. Jak w pierwszym biegu od samego startu do mety, przez 22 okrążenia utrzymywał pozycję lidera, nie popełniając błędów. Drugą pozycję po starcie zajmował Szymon Rajczak, jednak wywrotka na jednym z zakrętów była za dużą stratą. Stracił jedno okrążenie. Jednak nie poddał się i odrabiał straty. Drugi był Jerzy Mieloch sr. Szymon mimo że cały czas miał stratę okrążenia, dzielnie odrabiał stracony czas - wyprzedził Kubę Wróblewskiego - przez co "dubla miał tylko od Mielochów. Jakub Wróblewski dojechał na 3cim miejscu - Szymon był 4rty. Dariusz Beszterda - po 2 upadkach (w treningach i wyścigu klasy IIgiej), poobijany ukończył wyścig jako piąty.
Wyniki:
1. Jerzy Mieloch jr (Hebo - Mieloch Racing Team)
2. Jerzy Mieloch sr (Polini - Mieloch Racing Team)
3. Jakub Wróblewski (Rapid Racing Team)
4. Szymon Rajczak (Polini - Mieloch Racing Team)
5. Dariusz Beszterda (Bidon Racing Team)
ns Mariusz Słowiński (Sqtery.com Racing Team)
Najlepszy czas okrążenia pierwszego biegu klasy III - uzyskał
Szymon Rajczak (Mieloch Racing Team): 24.152
Drugi wyścig klasy ZIPP.
II wyścig od początku nalezał do zwycięzcy pierwszego biegu Jakuba Sudoła - i tak miało być do końca, płynna jazda opanowanie, systematyczne zwiększanie przewaki nad walcząćymi Wojtkiem Jakubowskim i Pawłem Kmieciakiem. Jednak drobny błąd i wywrotka zmieniły bieg wyścigu. Warto tu wspomnieć, że w odróżnieniu od Piaggio Zipów SP czy innych "tuningowanych" skuterów skuter Zipp nie wybacza błędów kierowcy - to doskonała nauka jazdy. Jakub spadł na 3cią pozycję. Walka Pawła Kmieciaka i Wojciecha Jakubowskiego skończyła się 1 miejscem Pawła, drugim Wojtka. Niewiele brakowało, a po upadku i stracie 10 sekund, Jakub Sudoł nadrobiłby stratę - dojechał na 3 pozycji z stratą do Wojtka Jakubowskiego 0.170 sekundy!!! Na 4tym miejscu, jak w pierwszym biegu przyjechał najmłodzszy, tegoroczny adept ścigania Szymon Kaczmarek.
Wyniki:
1. Paweł Kmieciak
2. Wojciech Jakubowski (SBT Team)
3. Jakub Sudoł (Rapid Racing Team)
4. Szymon Kaczmarek (Bidon Racing Team)
Najlepszy czas okrążenia drugiego biegu klasy Zipp - uzyskał Jakub Sudoł (Rapid Racing Team): 29.963 sek
Mały komentarz:
Łącznie w Pucharze PZM w Bydgoszczy zgłosiło się do wyścigów zaledwie 19stu zawodników w 3 klasach, z tego wystartowało 18stu - prawie 90% zawodników jest z Wielkopolski, 8 zawodników wystawia Mieloch Racing Team. Organizatorzy w konkretnych miastach (chyba tylko poza Poznaniem, gdzie wystartowali zaproszeni przez Mieloch Motocykle zawodnicy niemieckiego Stage6 Racing Team, a także kilku chętnych z poznańskiego SBT), kolejny sezon nic nie zrobili NIC w kierunku poprawy frekwencji w tych, jakże widowiskowych wyścigach, które są szkołą i przyszłością dla polskiego ścigania. "Organizacja" opiera się na udostępnieniu toru, zrobieniu harmonogramu, załatwieniu karetki i pomiaru czasów. Informacji o imprezach 0.
Jak to widzicie w sezonie 2008 i później? Mieloch Racing Team myśli nad wycofaniem się i skupieniem się na zagranicznych wyścigach - a Mieloch Racing Team to aktualnie 9ciu zawodników na około 40 łącznie sklasyfikowanych w Polsce.