Dzisiaj jest 22 sty 2025, 7:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lis 2013, 20:34 
*

Rejestracja: 20 paź 2013, 9:37
Posty: 18
Pojazd: romet 747
Witam.Chciał bym przeprowadzic tuning skutera 50 4t.tylko nie wiem za co mam sie zabrac nigdy jeszcze nie przeprowadzalem tuningu chciał bym zalozyc do mojego chinola cylek 80ccm.tylko nie wiem czy wystarczy wymienic tylko cylinder czy cos jeszcze wal,glowica,lozyska,rozzad.skuter ma przebieg ok 2500km.jezeli ktos wie jak taki tuning przeprowadzic niech napisze co i jak.Z góry dzieki za odpowiedzi.

Budżet jakim dysponuje to jakies 300-400

Osobiscie chciał bym załozyc cyl. 80ccm wraz z tuningowa głowica

A takze chcial bym wiedziec jakie osiagi moge uzyzkac.


Ostatnio zmieniony 14 lis 2013, 17:43 przez Czechu98PL, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 lis 2013, 18:30 
*

Rejestracja: 02 sty 2013, 14:22
Posty: 120
Lokalizacja: warszawa
Pojazd: Gilera Runner , magnus solatio
Czechu98PL
podstawa to dobry cylinder i głowica wału nie musisz zmieniać jeśli nie ma luzu
,a jeśli masz kasę to bym ci zaproponował
-cylinder airsal 80cc
-wariator stage 6 sport pro , malossi multivar ,top racing sv1 wszystkie dobre
- sprzęgło RMS
- dzwon naraku
- pasek kevlar jakiś
a jeśli masz nie zbyt duży budżet to :
-Cylinder WM motors 90cc
-wariator WM motors
-sprzęgło WM motors
-dzwon naraku
ja teraz wziąłem do swojego taki zestaw z allegro zobaczymy ile jest wart http://allegro.pl/zestaw-sprzeglo-waria ... 72580.html




_________________

co z tego że 4t ważne że jest czym dupę wozić :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2013, 19:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
To jest chińczyk za 1500-2000 zł może więcej nie chodzi o to i jak nie którzy piszą tu o częściach za 1500 zł to mnie serce kuje no ale nie którzy widza sens w tym ze większa moc , warto pomyśleć czy do chińczyka nie lepsze będą chińskie rzeczy ? zwłaszcza ze takie cylindry MW to idealne kopie naraku , A wiec polecam ci .

- Na sam początek zamontować cylinder 72 lub 80 da dużą moc ( koszt 50 zł cylinder+tłok lub 70-80 cylinder tłok głowica )
- Następnie bym okiełznał tą moc dobrym wariatorem MW za 50 zł z rolkami
- Sportowy moduł za 30 zł ( TUNING nie ODBLOKOWANY różnica w obrotach i momencie obrotowym )
- Większy gaźnik tak 18-19 przy standardowym filtrze ( stożek na lato jak jeździsz po asfalcie )
- Do takiej mocy dużo robi pasek bo stara szmata co montują do 50 rozciągające się jak guma w gaciach będzie sie rozciągała w nieskończoność wiec radze kupić firmowy za 70 zł . Seria tez jak dobry stan nie musisz wymieniać , jak sie zjedzie to kup dopiero .

Takim sposobem osiągniesz prędkość realna około 85 km/h kosztem 180 zł bez paska . Na orginalnych częściach pojedzie MOŻE to 95 km/h ale za 400 cyl Wariator 300 moduł 100 gaźnik ponad 200 czyli około 1000 zł . za 820 zł różnicy masz tyle benzyny ze możesz jeździć do śmierci na 98 V-power ......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2013, 20:04 
*

Rejestracja: 02 sty 2013, 14:22
Posty: 120
Lokalizacja: warszawa
Pojazd: Gilera Runner , magnus solatio
Sosna97basic,
nie mówie żeby pakował 1000-1500zł w ten skuter bo to się nie opłaca dlatego napisałem że jak nie ma kasy to ten drugi :P




_________________

co z tego że 4t ważne że jest czym dupę wozić :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2013, 20:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2013, 20:48
Posty: 82
Pojazd: Kingway Coliber
Napisz może jaki masz budżet, a później dopiero można pomyśleć co i jak ;)




_________________

Kingway Coliber 4T:
-WM 90ccm+głowica
-Wał MCN
-Malossi Multivar
-Tec Evo Racing
-Stage6 WingCooler
-Tec 22mm Black Edition
-Korektor WM
-Malossi X-Kevlar
-stożek Vicma




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2013, 1:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Większy gaźnik tak 18-19 przy standardowym filtrze ( stożek na lato jak jeździsz po asfalcie )

Skąd wyssałeś takie informacje, że pod seryjny filtr takie gaźniki się stosuje? oO

Jak już, to pod seryjny filtr, to więcej niż wymiana dyszy i regulacja nie ma sensu, jak masz pieniążki, to polecam dobry stożek np Revo S-Type osłona+dobra gęsta gąbka, wtedy gaźnik 18mm BT 140zł i jest efekt.

Co do tuningu, opiszę Ci tutaj wszystko:

Markowe części:

- Airsal 80cc+ głowica wm 72cc
- Wariator Malossi Multivar ( + rolki do regulacji )
- Sprzęgło Malossi Delta Cluth/Polini For Race- tańsze i równie dobre
- Dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler
- Wydech ''allegro''
- Gaźnik BT 18mm, większego nie ma sensu, ten gaźnik to china, ale jest bdb ( + dysze )
- Stożek Revo S-Type/Malossi E5/Motoforce
- Wał MCN ( dużo lepiej od wm wykonany, polatasz sporo na nim )- nie ma sensu wymiany, chyba, że kierujesz się 90cc+ wypukły tłok, duża kompresja i te sprawy no i rzecz jasna luz, jeżeli jest jaki kolwiek, a zwłaszcza na korbie, to czas najwyższy.
- Moduł WM
- Cewka Zapłonowa by ''allegro'' pomarańczowa z większym woltażem
- Świeca BHRS7 /8 zależy, różnie silniki pracują
- Pasek Naraku Performance
Koszt: 390zł + 210zł ( nie licząc rolek ) + 170 zł ( tańsze sprzęgło Polini )+180zł dzwon + gaźnik 140zł ( bez dysz ) + 60zł stożek, wał 160zł, moduł 30zł, cewka 30zł świeca 6-10zł, pasek 40zł.

Razem: 1590zł .. Kwota dośc spora, z cześciami regulacyjnymi z 1700zł wyjdzie, sporo dość.

Teraz nie co tańsza propozycja:

- Cylinder 90CC WM kpl ( 260zł )
- Wał MCN ( 160zł )
- Wariator WM Motor Sport ( 60zl )
- Sprzęgło WM Motor ( 90zł )
- Dzwon WM Motor ( 50zł )
- Moduł WM Motor ( 30zł )
- Cewka WM Motor ( 30zł )
- Gaźnik BT 18mm ( 140 zł )
- Wydech ''allegro'' ( 150zł )
- Stożek Revo S-type ( 60zł )
- Pasek WM ( 40zł )
- BHRS7/8 ( 10zł )
Koszt: 1120zł + części regulacyjne czyli 100/120zł doliczając - 1240zł

Są to propozycje wg mnie, jeżeli ktoś ma jakieś ale to proszę pisać, jest to kompletny tuning, cała mechanika zostaje zmieniona, wszystko jest przystosowane, awaryjność powinna zmaleć do 0, przy dobrym docieraniu, ustawieniu zaworów, gaźnika, dobrej eksploatacji taki sprzęcik przelata kilka sezonów, prosta zasada- jak dbasz, tak masz. Jeżeli pomogłem, to podziękuj, pozdrawiam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2013, 10:10 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Fajne zestawy a z tą awaryjnością to by nie przesadzał bo zawsze coś może się spier... np.zawory
Ale ogólnie nie powinno być problemów

Mała uwaga
Cytuj:
- Cewka Zapłonowa by ''allegro'' pomarańczowa z większym woltażem


Taka cewka to mit więc nie popadajmy w paranoje z cewkami z większym woltażu i tuningowanymi

Najprostsza nowa cewka wystarczy tak profilaktycznie




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2013, 15:25 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Ja nie podałem tego jako część tuningowa, tylko uzupełnienie zestawu, jak się w taki komplecik zaopatrzy, to na bank będzie śmigać, co do zaworów, jak się dobrze ustawi, ściśle i sprawdzi czy aby na pewno działa i czy zawór się nie styka z dźwigienką, bo to skutkuje wypaleniem się zaworu, jeżeli nie ma takich zjawisk, to bez obaw, lać, docierać, jeździć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2013, 16:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
Nie mówiłem ze ty mówisz żeby pakował tysiące złotych w skuter , widziałem ze napisałeś tańsza wersje ale w internecie pełno takich pomysłów a na pewno autor szukał tez na innych forach :) A co do Filtra powietrza chodziło mi o to ze będzie miał z tym miej problemów jest jesień pogoda lipna wilgotność wielka potem wiosna pada co chwile .... a dokładnie lepiej puszkę teraz założyć ponieważ :
- Stożki przepuszczają wilgotność może te markowe mniej ale ostatnio przy wylewaniu paliwa z gaźnika ( czyściłem go ) to 1/4 to była woda ....
- Stożki bardzo szybko mokną chyba ze ktoś go zabuduje a wtedy osiągnie efekt taki jak zwykły filtr zamontujesz.... nawet gorszy
- Stożki SIATKOWE CHIŃSKIE przepuszczają dużo syfu ......
- Zwykły filtr o wiele łatwiej wyregulować ale to szczegół

w skrócie do tego gaźnika nie potrzebujesz stożka zwłaszcza ze to 4T .... Ale oczywiście w lecie jak jeździsz po asfalcie a nie na piaskach to stożek da lepszy efekt . Te przykłady to tylko z mojego doświadczenia w internecie jest wiele więcej tego ze puszki są lepsze od stożków




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2013, 23:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Ale ja o tym dobrze wiem, mnie nie musisz o tym uświadamiać, chyba, że kierowałeś to do autora tematu, no to spoko. Stożek jest ciężko wyregulować, bo sobie małe gaźniczki nie radzą z dużą ilością powietrza, zmiana dyszy rzecz jasna poprawia dynamikę silnika, ale wymiana gaźnika na większy przy stożku daje odczuwalny efekt, co do puszki, to owszem, jak masz zamiar w deszczu jeździć, to jak najbardziej puszkę, zabudowane stożki ( mam malossi e5 ) są dobrze zrobione i przepuszczają powietrze, brudu nie ma szans, gąbka jest bardzo gęsta. Dobrze filtruje, nie ma problemu z czyszczeniem :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2013, 23:25 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Moim zdaniem, aby być w pełni zadowolonym z osiągów, aż nad to, powinieneś zainswestować ok. 500 zł. :) Części, jakie Ci zaproponuję to:
-Cylinder WM Motor 90ccm(51mm) z wypukłym tłokiem-(90zł)
-Głowica WM Motor pod wypukły tłok z powiększonymi zaworami-(90zł)
-Wał korbowy wzmacniany, może być Tajwan z allegro-(110zł)
-Gaźnik 18,5-19mm z dyszą 90-95 + Filtr stożkowy(gąbkowy)-(70 zł)
-Wariator WM Motor(z rolkami 5-6g)-(50zł)
-Sprzęgło Top Racing lub jeśli chcesz tańsze WM Motor ze sprężynkami +1500-(50-150zł)
-Podziurkowanie tłumika lub wymontowanie z niego zawirowacza spalin(przerobienie na przelotowy)
-Moduł zapłonu odblokowany-(20zł)
+ koszty przesyłek i nowego oleju silnikowego
Cena to Ok. 500-600zł ;] - Jeśli oczywiście umiesz to sam zamontować ;)
Cena dość duża, ale przy odpowiednim dotarciu - jeździe do 600km nie więcej niż 40-45 km/h przyniesie naprawdę zajebisty efekt. Skuter będzie rwał spod nóg i mielił na starcie :)
Pozdrawiam.

-- 16 lis 2013, 0:25 --

Możesz przeprowadzać tuning po kolei, zaczynając od cylindra, co jest najważniejsze, jeśli Ci się śpieszy, a nie masz skąd wziąć teraz tych dotatkowych 200-300 zł które byś na to potrzebował, aczkolwiek możesz dozbierać i zrobić to na lato. :)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 0:27 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
-Podziurkowanie tłumika lub wymontowanie z niego zawirowacza spalin(przerobienie na przelotowy)

Nie, to nie jest przelot :) Przelot to sama tuba, a wywiercenie dziurek i odciecie zawirowacza nie da takiego efektu, więc nie pisz bzdur, rozpoławiałeś taki wydech z 139qmb? Jeżeli nie, to w środku od kolanka idzie rurka do samego kończa która się zaokrągla i schodzi w dół, u dołu jest dziurka wielkości skuwki od długopisu i od tamtego miejsca do tej dziureczki na końcu wydechu wędrują spaliny, więc odcięcie czegokolwiek nic nie da, kupić samą tubę, ew wybebeszyć ten syf i wytłumić watą+siatke i wtedy jest ładny dźwięk i efekt przy takim tuningu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 1:09 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Chodziło mi o wybebeszenie ;) A dziury przez zaworowaczem jesli wywiercimy pomagają, bo tak mam.




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 2:09 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Ech, napisałeś zupełnie co innego, a teraz przekręcasz, przyznać się nie jest ciężko.

-- 16 lis 2013, o 02:09 --

Porobienie dziurek, a wybebeszenie to są 2 różne rzeczy, więc pisz jaśniej troszkę i konkretnie, a nie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 9:19 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Napisałem o dziurkach i o wybebeszeniu. O tym i o tym, pisząc 'wymontowanie' zawirowacza miałem na myśli właśnie wybebeszenie.




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 11:25 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
norbix61 pisze:
Moim zdaniem, aby być w pełni zadowolonym z osiągów, aż nad to, powinieneś
ale przy odpowiednim dotarciu - jeździe do 600km nie więcej niż 40-45 km/h przyniesie naprawdę zajebisty efekt. Skuter będzie rwał spod nóg i mielił na starcie :)
Pozdrawiam.

Przesada i to gruba

Takim czymś to można jedynie zamulić skuter

Nie można dawać za często w palnik i nie przegrzać




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 12:39 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Można od czasu do czasu dać w palnik na 1-2 km, ale bez przesady, dobre dotarcie to podstawa.




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 12:52 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Ale nie 40-45 km/h przez 600km.

40-45 km/h to raczej na początek czyli jakieś 20-30km.




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 14:37 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
No chyba nie.. to Twoim zdaniem może 30km - 45km/h, a 100 km juz 70km/h? Człowieku, masz pojęcie o docieraniu? Taki cylinder powinno się docierać z 400-500 km, na początku powinno się jeździć z 30km/h te 20km, ale to szczegół. Jak chcesz źle dobrzeć i mieć potem problemy z cylindrem to słuchaj killer'a85, daleko zajedziesz. A jeśli chcesz cieszyć się bezawaryjnością to trzeba się niestety poświęcić i jeździć te 40-50km/h.; )




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 16:10 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Akurat

Chcesz mieć potem muła to słuchaj norbix'a61




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy