Dzisiaj jest 16 lis 2024, 12:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 gru 2013, 13:38 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Witam, jestem tu nowy, i nie wiem czy dobry dział wybrałem. Otóż mój skuter ma mniejszą moc. To znaczy wolniej się rozpędza. Moc ma normalną, jak dam gazu to zaryje na trawie. No i też nie raz v-max ma słabszy. Ale jak np. ma v-max słabszy, to z górki się rozpędzę do starego v-max'u to dalej leci tak samo na prostej. Filtr powietrza czyszczony, gaźnik w wakacje- lecz jak go czyściłem to był czysty. Mieszana dobra, pasek też był w wakacje w dobrym stanie. Przebieg ponad 5 tys. Skuter odblokowany. I nie wiem już co mam winić za te słabe osiągi. Może pierścienie? Doradźcie, pliss.

-- 27 gru 2013, 14:35 --

Mierzyłem dziś kompresje, była 11. Czyli ok, czy mogą być np. przypieczone pierścienie?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 gru 2013, 14:27 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Może cś w napedzie nie tak, stan rolek




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 14:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Napęd też ok, patrzyłem przed chwilą. Spróbuję jeszcze przytkać otwór od filtra, bo może gdzieś lewe wpada. A jak nie to co myślicie o sprawdzeniu pierścieni przez dziurę od wydechu? Czy coś z pierścieniami może być?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 15:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Przez dziurę to nic wielkiego nie zobaczysz




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 16:51 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Teraz mam v-max 65, a wcześniej 75. No i trochę słabiej przyśpiesza. Dziś zauważyłem że skuter nie raz za mocno kopci jak jest rozgrzany. A tego wcześniej nie było. Czy jest taka możliwość że pierścienie są do wymienienia a kompresja jest ok?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 17:16 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
nikodem239 pisze:
Teraz mam v-max 65, a wcześniej 75. No i trochę słabiej przyśpiesza. Dziś zauważyłem że skuter nie raz za mocno kopci jak jest rozgrzany. A tego wcześniej nie było. Czy jest taka możliwość że pierścienie są do wymienienia a kompresja jest ok?


Może być, jak dymi. A jaki przebieg, setup? Gazior jest na pewno dobrze wyregulowany?




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 18:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Przebieg około 5,5 tys. Zmienione zostało:
-moduł na odblokowany (new racing),
-dysze na większe chyba 0,65mm,
Gaźnik jest dobrze wyregulowany, bo wcześniej wszystko było ok. I tak jakoś w jednym dniu osiągi stopniowo spadły lub nawet w jednej jeździe. Dodam że nie dało mu mocy czyszczenie filtra i zatykanie otworu wlotu (w celu sprawdzenia czy wpada lewe powietrze). Dodam jeszcze że jak przytkam wydech to skuter zaczyna przygasać i zgasza się po kilku sekundach- nie wiem czy to normalne.
I czy trudna jest wymiana pierścieni? I czy coś łatwo można popsuć?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 19:48 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
nikodem239 pisze:
Dodam jeszcze że jak przytkam wydech to skuter zaczyna przygasać i zgasza się po kilku sekundach- nie wiem czy to normalne.
I czy trudna jest wymiana pierścieni? I czy coś łatwo można popsuć?

To normalne, ze jak wydech zatkasz to ci zgaśnie bo spaliny nie mają gdzie ulecieć. Jak dla mnie to wymiana pierścieni to pestka




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 0:59 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wymiana pierścieni to zdjęcie cylindra i głowicy, zdjęcie tłoka z korbowodu i zdejmujesz stare pierścienie i wkładasz nowe. Pamiętaj tylko żeby na zamkach się ładnie układały, przed złożeniem sprawdź luz jaki mają po ściśnięciu.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 13:54 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Komor pisze:
Wymiana pierścieni to zdjęcie cylindra i głowicy, zdjęcie tłoka z korbowodu i zdejmujesz stare pierścienie i wkładasz nowe. Pamiętaj tylko żeby na zamkach się ładnie układały, przed złożeniem sprawdź luz jaki mają po ściśnięciu.

Po co zdejmować tłok do wymiany samych pierścieni :/




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 16:09 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Żeby było wygodniej po prostu, przecież tłok się łatwo ściąga.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 19:32 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Komor pisze:
Żeby było wygodniej po prostu, przecież tłok się łatwo ściąga.

Nie masz tu nic wygody, łatwiej założyc pierścienie na załozony tłok, niż potem męczśc się z zabezpieczeniami




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 19:53 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
wystarczy jedno zabezpieczenie zdjąć i wypchnąć sworzeń, co w zakładaniu zabezpieczenia widzicie trudnego? :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 20:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tą kompresję mierzyłeś na ciepłym czy na zimnym silniku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 11:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
elektryk pisze:
wystarczy jedno zabezpieczenie zdjąć i wypchnąć sworzeń, co w zakładaniu zabezpieczenia widzicie trudnego?

Ale po co jak łatwiej tylko pierścionki nałożyc




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 15:51 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Skuter był dobrze rozgrzany, bo jechałem nim do serwisu przez 15km. I tam po jakiejś minucie facet wziął się do sprawdzania.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 16:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sprawdziłbym stan sprzęgła,dzwonu ,możliwe że po rozgrzaniu centralka traci swoje właściwości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2013, 13:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Według moich podejrzeń to tylko pierścienie. Bo grzebałem już prawie wszędzie i wszystko było ok. Sprzęgło również było ok, tak jak cały napęd.
Mam jeszcze kilka pytań:
1.Co muszę kupić oprócz pierścieni, czy potrzebne będą mi nowe uszczelki? I podobnież warto też zmienić tłok?
2.I co posmarować olejem przy składaniu?
3.I jakim olejem? Czy takim do mieszanki, ja posiadam Castrol 2t?
4.I ile czasu zajmuje miej więcej wymiana?
5.I czy demontować też podłogę?
6.I jak później docierać pierścienie ( jak najlepiej)?

-- 30 gru 2013, 14:50 --

Rozwiązałem zagadkę! Tłok, pierścienie i cylinder kwalifikują się do wymiany. Cylinder w środku ma taki zadzior, czy da to radę wyszlifować?
P.S Czekam na odpowiedzi do pytań u góry^




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2013, 18:49 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wrzuć foto tego zadziora. Co do smarowania olejem to nic nie smaruj, a pierścienie docieraj tak 125-150km smigajac max 40-45.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2013, 19:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Docierasz chyba coś koło 500km przy spokojnej jeździe, olej stosujesz 2t i jak składasz to smarujesz nim na pewno łożysko igiełkowe, ja bym jeszce posmarował gładź cylindra, by jak zakładasz ładnie szło i było smarowanie jak zakładasz, by zniwelować ryzyko rys i sforzeń




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy