Dzisiaj jest 16 lis 2024, 9:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Jak docierać?
Post: 10 sty 2014, 11:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Witam, wytłumaczy mi ktoś jak mam docierać skuter by nie zamulić cylka?
Bo z tego co myślę to przez 30km jeździć z prędkością 20-30 km/h a później do 600km tak z 40-50km/h ze zmiennymi obrotami, tak?
Dodam że cyl aluminiowy airsal sport 50.
A i jaki olej na dotarciu?
Bo podobno na mineralnym lepiej się dociera niż na syntetyku, bo pierścienie się aż tak nie ślizgają?
I po dotarciu syntetyk czy pół syntetyk?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 sty 2014, 11:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
lej cały czas półsyntetyk i będzie dobrze, a co twoim zdaniem zamuli się w cylku xD ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 12:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Teraz mam z 0,5l mineralnego. I chcę to zjeździć i kupić po 500km syntetyk. A co do zamulenia to można zamulić cyl za wolną jazdą.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 12:11 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ogólna zasada jest taka że na czym się dociera na tym się jeździ, nie docieraj na mineralnym bo później syntetyk na którym chcesz jeździć będzie rozpuszczać nagar powstały z mineralnego na tłoku i głowicy co może spowodować że jakiś kawałek tego nagaru się oderwie i przerysuje cylek, co do zamulenia jest taka możliwość ,poszukaj tu na forum tematów o docieraniu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 14:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
w takie bajki o zamulaniu to nie chce mi się wierzyć ... powiedz co tam się może zamulić ?
ogólnie 2t nie dociera się na wolnych obrotach w sensie że odpala się i go zostawia żeby chodził,
trzeba nim jeździć. odpalić to można go na chwilę żeby się zagrzał i jazda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 14:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tu coś wspominają o zamulaniu http://www.skuterowo.com/docieranie-sil ... stateczna/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 15:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
A jeśli posmarowałem nowy cylek mineralnym olejem. Chodził na wolnych obrotach przez ok 40 min, i jeździłem nim przez 0,5km to jak zmienię teraz na syntetyczny to nic się nie stanie?

-- 10 sty 2014, 16:39 --

I znalazłem w artykule wyżej podanym takie info:
[*]"Poza umiejętnym korzystaniem z manetki gazu powinniśmy jednak spełnić jeszcze jedno założenie: zalać do silnika odpowiedni olej. Błędem będzie wykorzystanie oleju syntetycznego. Dlaczego? Dlatego, że olej taki jest za dobry na okres docierania. Właśnie tak – “za dobry”. Jeżeli użyjemy takiego oleju, jest duże prawdopodobieństwo, iż spełniając swoje zadanie cienka warstwa oleju znajdująca się na ściance cylindra (tzw. film olejowy) uniemożliwi dociśnięcie pierścieni do gładzi, a pierścienie będą się po tej warstwie ślizgać. Dlatego też w okresie docierania używamy oleju mineralnego, który gorzej zachowuje się w ciężkich warunkach, przez co łatwiej będzie zerwać film olejowy, a więc dotrzeć odpowiednio pierścienie."




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 16:54 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Idąc tokiem myślenia tego co to pisał na skuterowo to jeżeli od razu użyjesz pół syntetyka to musisz dłużnej docierać bo na nim pierścienie bardziej się ślizgają niż na mineralnym.

Wgl mineralne pełno nagaru tworzą na głowicy i tłoku więc nie warto ich stosować w maszynkach wysoko obrotowych, mineralny to se możesz lać np. do komarka a nie do wysoko obrotowej maszynki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sty 2014, 12:06 
*

Rejestracja: 21 kwie 2013, 19:38
Posty: 24
Lokalizacja: Ostr
Pojazd:
Wydaje mi sie ze airsal jest na niasilu. Sprawdz to bo jesli jest to nietrzeba go docierac , tylko przez jakies 50-100 km jezdzic troszke spokojniej zeby sie pierscienie ulozyly




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy