Dzisiaj jest 19 lut 2025, 9:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 sty 2014, 18:25 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Witam Panowie,

mam dziwną sytuację : gdy jadę po mokrej nawierzchni po wejściu w zakręt skuter zaczyna jakby żyć swoim życiem i ciężko przywrócić go do prawidłowej reakcji na ruchy kierownicy. Tak jakby go znosiło z zakrętu - ten objaw jest przy skręcie w prawo i w lewo ( w lewo jest mocniejsza niepewność skuterka)
Gdy jest sucho nie widać tego problemu.

Jestem świeżo po wymianie łożyska główki ramy - skręciłem je lekko tak że luzów poprzecznych nie ma i kierownica chodzi BARDZO lekko - wymieniałem dlatego ,że w ogóle nie dawało się prowadzić Ludixa - ani po prostej ani w zakrętach - pływał i zachowywał się jakby zaraz miał się wywalić i kilkakrotnie musiałem aż się zatrzymać bo nie mogłem utrzymać kierunku jazdy.

Lagi sprawdzone - zaaplikowany nowy smar ( są bez olejowe)

Czy macie jakieś pomysły?

dzięki




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 sty 2014, 20:26 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Sprawdzić trzeba jeszcze tuleje wahacza silnika i amortyzatorów. Jak są do wymiany to skuter będzie pływać po drodze. Mimo ,że będziemy się trzymać prawej strony jezdni to i tak będzie nas znosić na środek ,na zakrętach to samo. Brak jednolitości toru jazdy krótko mówiąc.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 21:16 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Tuleje przedniego amortyzatora sprawdzałem przy rozbieraniu. I były w bardzo dobrym stanie (przebieg skutera to 6000 km)
A tuleje wahacza w jaki sposób mogę sprawdzić? czy to są te gumowe elementy przez które przechodzi śruba mocowania silnika przy ramie?

Dzięki




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 0:03 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
peppeo pisze:
A tuleje wahacza w jaki sposób mogę sprawdzić? czy to są te gumowe elementy przez które przechodzi śruba mocowania silnika przy ramie?


Dokładnie tak jak mówisz ; )




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 0:16 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
A jak mogę sprawdzić czy one są zespute?




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 9:59 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Skuter na stopkę centralną [tak żeby tylne koło było w powietrzu] podchodzisz z tyłu skutera, i ruszasz kołem w prawo-lewo, jeśli masz wyrąbane tulejki lub łożyska [bo niektóre skuterki mają łożyska] to silnik razem z kołem będzie się ruszał na boki prawo-lewo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 12:12 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Koło nie powinno w ogóle się ruszać na boki? Czy minimalnie może. Bo jak mocno szarpne to się rusza i ciut bardziej na lewo niż prawo. Ale jak pisze jak mocno się zapre.




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 12:18 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Na boki nie powinno się w ogóle ruszać , ma mieć zero ruchu w prawo-lewo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 13:30 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
A czy są jakieś dodatkowo "wizualne" oznaki żeby stwierdzić czy te tuleje wahacza mogą być przyczyną?

Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi :)




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 13:40 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Musiałby ktoś ci pomóc , ty patrzysz na tuleję a drugi rusza kołem z silnikiem ,ale to można nawet samemu zrobić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 13:46 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
I co miałbym zobaczyć na tej tulei jak ktoś mi będzie ruszał? Co obserwować?




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 13:58 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
peppeo pisze:
o miałbym zobaczyć na tej tulei jak ktoś mi będzie ruszał? Co obserwować?
Przesuwanie się silnika w prawo- lewo [ czego nie powinno być] http://obrazki.elektroda.pl/7302620500_1331566344.jpg chodzi o tą rurkę na której jest osadzony silnik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 15:01 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Więc: zdjąłem błotnik, wydech i wszystko co mogłoby przytrzymać koło i NIC
nie ma na tych tulejach luzu na prawo i lewo - ciągnąłem aż do momentu gdy cały skuter zaczynałem przesuwać :(
ALE:
zdjąłem tylni amor i zauważyłem ,że silentblok przy karterze (dolny przy mocowaniu amora) chodzi b lekko i widać jakby środkowa tuleja była już oddzielona od gumy która jest sparciała.

Czy TO może być powodem zachowania skutera? czy nie ma to większego znaczenia...




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 15:18 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ten silentblok musisz wymienić bo jest zużyty i może być też przyczyną pływania na zakrętach,ja miałem luz na tej tulei mocowania silnika 2mm a przez to na kole wyszło już 1,5cm, przy okazji sprawdź gumę górną mocowania amortyzatora




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 16:53 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
To na kole na prawdę luzu nie wyczuwam. A już na pewno nie 1,5 cm bo to byłoby widoczne.
Czy po zdjęciu amortyzatora koło powinno dość lekko chodzić góra-dół?


Wyciągnąłem tą tuleję no i jest problem.... nie mogę nigdzie znaleźć w takim rozmiarze. Poza oryginałem który kosztuje 50 zeta.
Czy ma to znaczenie gdybym zamocował tuleję w szerokości dłuższej niż oryginalna? Ta ma 16 min szerokości i znalazłem takie na 20 mm - czyli wystawałaby po bokach karteru o około 2 mm z każdej strony.




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2014, 11:34 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
peppeo pisze:
Czy ma to znaczenie gdybym zamocował tuleję w szerokości dłuższej niż oryginalna? Ta ma 16 min szerokości i znalazłem takie na 20 mm - czyli wystawałaby po bokach karteru o około 2 mm z każdej strony.
A te widełki amortyzatora wejdą?bo z tego co się orientuję to one są dopasowane do szerokości silentbloka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sty 2014, 12:42 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Tak. Już weszły :) Mam nadzieje że to będzie rozwiązanie tego pływania. Nie wątpliwie ten nowy silentblock powoduje że amortyzator "twardziej" siedzie w karterze i nie kiwa się tak na boki.

Jutro testy!

-- 15 sty 2014, o 12:42 --

Dziś był test. Wygląda ,że sprawa jest już prawie rozwiązana - jeszcze minimalnie go przy skręcaniu w lewo "kładzie" ale na pewno jest DUŻO lepiej i mimo zimna i mokrej nawierzchni da się pokonywać łuki z prędkością 55-60 na godzinę a nie 20 :)
Przy okazji zwiększyłem luz na główce ramy i teraz w zasadzie dokręcone jest łożysko siłą ręki.
Kierownica bardzo lekko chodzi.

Czy tak może być?




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy