Dzisiaj jest 16 lis 2024, 8:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 sty 2014, 16:29 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
Mam problem w aeroxie mam lekki luz w tylnym kole. Śruby wszystkie są dokręcone.
Czy taki lekko wyczuwalny luz jest nienormalny? Jeśli tak to z jakim luzem łożyska kupić chodzi mi o te c3, c4... itp. I jaki olej wlać do przekładni? te łożyska mają być takie z gumowymi uszczelkami, bez uszczelniaczy, czy normalne? Pytam się bo jeszcze nie rozebrałem. Jakie jest łożysko od wałka sprzęgłowego? Może mi ktoś opisać krótko jak to wymienić?

-- 31 sty 2014, 17:29 --

Pomoże ktoś?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 sty 2014, 18:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2013, 17:34
Posty: 279
Pojazd:
Luz tylnego koła jest dlatego, że masz już rozwalone łożysko ( te duże ) U mnie też jest lekki luz, ale łożysko ma już przejechane 25tyś, więc będe je wymieniał. W sklepie kipisz łożysko SKF za grosze, oczywiście w tym specialistycznym sklepie od łożysk. Wymień i będziesz znał odpowiedź. Co do luzu łożyska, to nie patrz na to, na łożysku masz wszystkie numery spisz na kartke i dadzą ci takie same. Olej wlej specjalny do przekładni, na mielochu masz olej z malossiego za 20zł, w motoryzacyjnym też znajdziesz.




_________________

Cylinder Malossi Sport 70 12mm,
Wał Malossi MHR 12mm,
Wydech Yasuni R,
Gaźnik 17,5mm Motoforce,
Wariator Stage6 Sport Pro,
Przeciwtalerz Stage6 R/T.
Pasek Stage6 Sport Pro,
Przełożenia od BWS,
Sprzęgło Malossi Fly,
Dzwon Malossi.

GPS 105km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 19:58 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
No więc tak udało mi się rozkręcić pokrywę przekładni. I teraz mam pytanie jak wybić te łożysko z karteru.
A jeszcze jak wyjąc łożysko i wałek sprzęgłowy z tej pokrywy?
Te małe łożyska mogą mieć luzy? A jaki dokładnie mam ten olej kupić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 5:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2013, 17:34
Posty: 279
Pojazd:
Podgrzej opalarką, czy suszarką te łożyska i same wyjdą. Olej możesz wlać jaki Ty chcesz, tzn z jakiej firmy, ale musi być to olej specjalny do przekładni np. z Castrola, Mobila, czy Malossiego dostępnego na mielochu.




_________________

Cylinder Malossi Sport 70 12mm,
Wał Malossi MHR 12mm,
Wydech Yasuni R,
Gaźnik 17,5mm Motoforce,
Wariator Stage6 Sport Pro,
Przeciwtalerz Stage6 R/T.
Pasek Stage6 Sport Pro,
Przełożenia od BWS,
Sprzęgło Malossi Fly,
Dzwon Malossi.

GPS 105km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 14:14 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
A więc udało mi się wybić te łożysko koła. Czy jeśli te małe łożyska mają luzy to nic nie przeszkadza?
Ale nadal mam problem z walkiem sprzęgłowym. Jak wyjąc ten wałek by zmienić łożysko?
Myślałem aby położyć na jakiejś nasadce wielkości łożyska i dać wujkowi na prasę. A potem łożysko wybić młotkiem z pokrywy? Jutro jadę po łożyska. Składać metodą ciepło zimno?
Gdzieś słyszałem o oleju 80w 90 do przekładni? A jak tak to mineralny czy syntetyk?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 19:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2013, 17:34
Posty: 279
Pojazd:
Jeżeli masz je w ręce to je wymień, łożyska nie kosztują dużo, a będziesz miał pewność przynajmniej, że Ci się nie rozwali gdzieś np. na trasie. Olej wybierz sam, masz tutaj opisy i ceny, które mówią same za siebie jakie oleje sa najlepsze, ten na drugiej pozycji jest dośc dobry:
http://shop.mieloch.pl/szukaj,cSKUTERY. ... =ole+przekładniowy - olej castrol syntetyczny
Ja mam Malossi SGX Sport (SAE80W-90) i jezdziło i jezdzi :)

Łożyska montuj metodą ciepło/zimno, przy wkładaniu podgrzej lekko i spróbuj je włożyć, ewentualnie weź nasadkę z klucza dopasowaną na krawędź łożyska i je delikatnie wbij.




_________________

Cylinder Malossi Sport 70 12mm,
Wał Malossi MHR 12mm,
Wydech Yasuni R,
Gaźnik 17,5mm Motoforce,
Wariator Stage6 Sport Pro,
Przeciwtalerz Stage6 R/T.
Pasek Stage6 Sport Pro,
Przełożenia od BWS,
Sprzęgło Malossi Fly,
Dzwon Malossi.

GPS 105km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 20:22 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
a te małe jak wyjąć z karteru?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 20:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ściągaczem do łożysk wewnętrznych




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 20:51 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
Ale czy jest sens je zmieniać skoro one nie przenoszą dużych sił.
Te malutkie maja tylko malutkie luzy. Może one powinny mieć mały luz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 5:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2013, 17:34
Posty: 279
Pojazd:
Jeżeli jest tak jak mówisz, to nie musisz zmieniać jak chcesz, to była tylko moja sugestia, ja mam taką zasadę, że jak już coś rozkrece, to wymieniam wszystko dla świętego spokoju :)




_________________

Cylinder Malossi Sport 70 12mm,
Wał Malossi MHR 12mm,
Wydech Yasuni R,
Gaźnik 17,5mm Motoforce,
Wariator Stage6 Sport Pro,
Przeciwtalerz Stage6 R/T.
Pasek Stage6 Sport Pro,
Przełożenia od BWS,
Sprzęgło Malossi Fly,
Dzwon Malossi.

GPS 105km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 11:03 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
W necie znalazłem 2 sposoby usunięcia tego lozyska bez sciagacza:
1 przespawac nakrętkę i wkręcac śrubę aż zapierając się o karter wypchnie lozysko.
2 grzanie karteru od przeciwnej strony lozyska aż wypadnie.
Ktoś stosował jakiś z tych sposobów?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 11:08 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli nie masz ściągacza ,spróbuj zagrzać ścianki karteru wkoło łożyska, nie łożysko,powinno samo wypaść.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2014, 19:34 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
Grzalem i nic nie dało. Jakieś inne propozycje. Wałek sprzeglowy rozlozylem tamkim sposobem jak opisywalem lecz uzylem mlotka zamiast prasy i wszystko ok. Wałek wyszedł bez lozyka a lozysko wybilem z pokrywy. Dalej mam problem z tymi małymi POMOCY...

-- 04 lut 2014, 20:34 --

Dobra sukces wszystkie lozyska wyjęte!!! Ile te wszystkie lozyska bedą kosztować?
Znacie jakieś miejsce w Warszawie gdzie dostanę najtaniej te lozyska?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2014, 19:57 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
tu masz kilka, ogólnie szukaj na google

tu jest fajna hurtownie tylko ciekawe jakie ceny :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 17:30 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
Więc złożyłem, ale te łożyska nowe mają takie same luzy jak te stare. Wszystkie łożyska mają luz c3, czy dobre? Składałem ciepło zimno, ale bez komplikacji się nie obeszło. Łożysko koła dobiłem przez stare łożysko, a te małe od wałka sprzęgłowego dociągnąłem dokręcając pokrywę przełożeń. Cy nic się przez taki montaż nie stało łożyskom? I koło nadal ma luz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 17:32 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
M_blochu pisze:
Wszystkie łożyska mają luz c3, czy dobre?
Na pewno do przekładni nie przychodzą łożyska z luzem C3,C4, jeśli takie miałeś wcześniej to ktoś odwalił kaszanę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 17:45 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
No to co mam teraz zrobić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 18:00 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
M_blochu pisze:
No to co mam teraz zrobić?
Wymienić na łożyska o takim samym nr tylko bez luzu C3 ,C4




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 18:28 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 13:46
Posty: 48
Pojazd: Yamaha Aerox
A to dlaczego na takich nie mogę jeżdzić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 18:30 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Bo będziesz miał ciągle luz, no ciężko zrozumieć?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy