Dzisiaj jest 06 lut 2025, 14:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Skuter KAPUT?
Post: 15 lut 2014, 18:57 
*

Rejestracja: 15 lut 2014, 18:48
Posty: 16
Pojazd: Suzuki Sepia ZZ
Witam,
Jestem w posiadaniu skutera Suzki Sepia ZZ, który dzisiaj przestał działać...
Tydzień temu jeździłem do końca benzynki, dzisiaj zalałem i odpalił, przejechałem z 500-1000m i zgasł podczas 40-50km/h. Odpalił lecz już nie miał tej samej mocy, przejechałem 20-50m i zgasł. Próbowałem odpalić, lecz kopniak mi przeskakiwał, aż się zablokował (nie katowałem kopniaka). Rozkręciłem napęd - wszystko OK, tylko wał się nie kręci.
Co może być? Jaka Przyczyna?

*olej był
*mogła się dostać woda przez stożek
*nie rozgrzałem na postoju
*nie miał zrywu na początku, jak tydzień temu


Bardzo proszę o jak najszybszą diagnozę, jutro mam zamiar rozkręcić, tylko nie wiem od czego zacząć.

pzdr LWG


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 lut 2014, 19:06 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Mógł pójść cylek albo łożyska na wale itp.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lut 2014, 19:27 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli jesteśmy w posiadaniu manometru to możemy na początek zmierzyć kompresję. Można spróbować wstrzyknąć bezpośrednio do cylindra wykręcając wcześniej świecę trochę paliwa, następnie wykonać próbę zapłonu. Opcji jest bardzo dużo. Nie można też wykluczyć zatarcia cylindra. Jeśli mamy chwilę wolnego czasu możemy zdjąć głowicę (co w tym silniku jest prostą rzeczą) i przy okazji obejrzeć tłok i sam cylinder.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lut 2014, 19:43 
*

Rejestracja: 15 lut 2014, 18:48
Posty: 16
Pojazd: Suzuki Sepia ZZ
Gdyby wał się kręcił, to bym sprawdził kompresję :)

Miał ktoś podobny przypadek?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lut 2014, 21:09 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Odkręć wydech i choć trochę zobaczysz przez kanał wydechowy co się dzieje. No i zmiana cylindra nie jest tak skomplikowana i można to zrobić w jeden dzień, tylko że w ciepłym pomieszczeniu. Bo w zimnym to wiadomo...




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lut 2014, 21:50 
*

Rejestracja: 15 lut 2014, 18:48
Posty: 16
Pojazd: Suzuki Sepia ZZ
Co do zatarcia, to mam jeszcze dwa komplety do wymiany, w miarę działające - jeden nówka.
Przed chwilką byłem na warsztacie, i postanowiłem pokręcić jeszcze trochę wałkiem, co mi się udało, lecz z bardzo dużym oporem :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lut 2014, 22:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Rozkręcaj cyl i tyle. Mógł np. pierścień pęknąć i stawia duży opór.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2014, 9:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2013, 18:54
Posty: 586
Lokalizacja: trzebicz
Pojazd: TGB 303RS
ja miałem tez tak ze nie mogłem wałem ruszyć jak mi się łożysko sypło na sworzniu




_________________

:D TGB swap by Lisek wbijać!!! :D
http://forum.mieloch.pl/post2404982.html#p2404982




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lut 2014, 17:59 
*

Rejestracja: 15 lut 2014, 18:48
Posty: 16
Pojazd: Suzuki Sepia ZZ
Był zatarty, teraz sytuacja wygląda tak:
wyjąłem cylinder z innego silnika - nowy, ale nie powiem, że nie w piz** się dawało - nie dotarty też. Rys nie widać, więc wrzuciłem do tego silnika, i nawet bez wydechu nie chce mi załapać.
Wał się kręci już normalnie!

Sprawdzić nanometrem ile ma?
Wał seryjny wytrzyma 70-80cm?
Ten cylek co włożyłem jest chiński, mógłby być jakiś trefny?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lut 2014, 20:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Bez wydechu to możesz spieprzyć cyl. Wstaw wydech, i kop aż zapali. Możesz podlać trochę benzyny pod świece.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2014, 12:10 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Możliwe ze ten cylek co założyłeś to masz też przytarty i ma za mala kompresje żeby odpalić. Nie pal silnika bez wydechu bo pierścienie zniszczysz.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 mar 2014, 14:04 
*

Rejestracja: 15 lut 2014, 18:48
Posty: 16
Pojazd: Suzuki Sepia ZZ
Udało się, działa :) Nie wiem co dokładnie było, ale wpłynęło na to kilka czynników - 100%.
Licznik sam się zamyka:d

Lecz mam teraz taki problem:
Przygazuję leciutko, następnie nie ruszam manetką i on nagle sam się zaczyna rozpędzać ile fabrka dała, jak by nie zależało od gazowania.

-- 02 mar 2014, 15:04 --

Działa, Leci na gumę, 70km wyciągną.

Mam teraz taki problem,
Wrzuciłem żarówkę 25 dałęm więcej gazu to wystrzelilo ją.
Dałem 35, to też więcej gazu i przstała działać.

Co może być zepsute ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy