Dzisiaj jest 03 lut 2025, 14:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lut 2014, 19:53 
*

Rejestracja: 23 lis 2013, 22:25
Posty: 117
Pojazd: Roxi
Witam!

Przyszła w moim życiu taka chwila kiedy chcę odmalować swoją perełkę jednak jestem w tym kompletnym lajkiem, od kilku dni przeszukuję internet jednak kompletnego, profesjonalnego poradnika nie znalazłem, co najwyżej jak malować sprayem. Plastiki są w wielu miejscach porysowane, przetarte, na pewno będzie potrzebna w kilku miejscach szpachla. Kilku lakierników krzyknęło mi kwoty powyżej 700zł, grzecznie podziękowałem i postanowiłem sam pomalować a przy tym się czegoś nauczyć :)

Odmalowaną Roksankę oczywiście zaprezentuję na forum :)

Aerox będzie malowany cały, oczywiście pistoletem na 2 kolory (plastiki + felgi) i tu wiele moich pytań :D

1. Jakim papierem i do jakiego stopnia trzeć stary lakier?
2. Czy potrzebny będzie podkład do plastików, jak tak to jaki i jakim papierem go później przycierać?
3. Jaki lakier wybrać, czy są jakieś różnice itp? (kolor już ustalony)
4. Jakimi papierami przecierać kolejne warstwy lakieru, czy przemywać po każdej warstwie benzyną ekstrakcyjną?
5. Jaki dać lakier bezbarwny i czy w ogóle konieczne jest jego nałożenie?
6. Jaki podkład pod felgi? (aluminium)
7. Jak mam położoną szpachlę to czy podkład/lakier będzie się trzymał?
8. Ile farby potrzebuję? Jednym kolorem będzie malowany kadłub (miejsce na nogi), grill pod maską i parę drobnostek, drugim kolorem reszta.

Będę wdzięczny jak ktoś opisze mi krok po kroku jak mam to zrobić by było dobrze, chętnie przyjmę jakieś poradniki z internetu których to nie mogłem znaleźć. Mile widziany kontakt przez GG, pw, FB czy coś innego wtedy będe mógł się podpytywać co do jakiś drobnostek. (GG: 20450069, fb podam na pw :D) O i nie mówcie żebym się za to nie zabierał, to mnie bardziej motywuje.




_________________

Zaprasza do mojego projektu :)
https://www.facebook.com/RoksanaPtaszka


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 mar 2014, 12:35 
**

Rejestracja: 27 gru 2013, 21:10
Posty: 403
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
1.najlepiej by było cały stary lakier zedrzeć.
2.podkład należałoby dać najlepiej ten czerwony tlenkowy czy jakos tak.
3.a to juz według uznania. bierz metalic i tyle :D
4.wodnym 2000
5.daj lakier zawsze troche odporniejszy na jakeis małe zarysowania bedzie
6.-
7.jak masz podkład to daj podkłąd. szpachla wsiąka lakier jak gąbka.
7.myśle ze litr spokojnei starczy

najważniejsze to dokładne oczyszczenie z różnego rodzaju pyłków, po każdej warstwie przeleciec papierem sciernym tylko leciutko znów oczyscic benzyną i po ostatniej warstwie dać lakierowi około 24h na mocne utwardzenie




_________________

Barton falcon
SET :
-Dr Evo 70
- Wal motoforce
- yasuni c16
- Gaźnik dellorto 21
-Wariator stage6 oversize r/t
- Sprzęgło Hebo Racing 107
- Dzwon stage6 wingcooler 107




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 mar 2014, 15:08 
*

Rejestracja: 23 lis 2013, 22:25
Posty: 117
Pojazd: Roxi
Wodny 2000 to nie za dużo? Lakier po tym chyba się nie bedzie trzymał.




_________________

Zaprasza do mojego projektu :)
https://www.facebook.com/RoksanaPtaszka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 mar 2014, 16:09 
**

Rejestracja: 27 gru 2013, 21:10
Posty: 403
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
musi byc mało ziarnisty by nei porobic głębokich rys. lakier by ich nie zakrył. po samym papierze oczywiscie ze nei bedzie Ci sie trzymał. musisz go dokładnie oczyscic najlepiej najpierw powietrzem pod cisnieniem z kompresora np a potem dokłądnei benzyną




_________________

Barton falcon
SET :
-Dr Evo 70
- Wal motoforce
- yasuni c16
- Gaźnik dellorto 21
-Wariator stage6 oversize r/t
- Sprzęgło Hebo Racing 107
- Dzwon stage6 wingcooler 107




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 mar 2014, 11:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2013, 7:52
Posty: 37
Pojazd: Yamaha WHY
mateusz3352 pisze:
musi byc mało ziarnisty by nei porobic głębokich rys. lakier by ich nie zakrył. po samym papierze oczywiscie ze nei bedzie Ci sie trzymał. musisz go dokładnie oczyscic najlepiej najpierw powietrzem pod cisnieniem z kompresora np a potem dokłądnei benzyną

Lakierowałeś coś kiedyś kolego? Bez obrazy, ale bujdy piszesz. Spokojnie po papierze P600 na lakierze nie ma żadnych rys. Dokładnie opisałem koledze na PW. Zapraszam do tematu: http://worldracing-forum.cba.pl/viewtop ... 2fa9cc8ef3 (trzeba się zarejestrować). Jest to fotorelacja z trwającej odnowy mojego skutera. Jeśli chcesz mogę Ci zrobić zdjęcia z bliższej odległości, ale nie dzisiaj.




_________________

Yamaha Why JESZCZE seria :D
yamaha-why-by-scrappy-t390787.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 mar 2014, 15:23 
**

Rejestracja: 27 gru 2013, 21:10
Posty: 403
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
tak żebyś wiedział że lakierowałem swoją mz etz 150-tke. robiłem tak jak napisałem wyżej i wyszło tak jak powinno wyjść




_________________

Barton falcon
SET :
-Dr Evo 70
- Wal motoforce
- yasuni c16
- Gaźnik dellorto 21
-Wariator stage6 oversize r/t
- Sprzęgło Hebo Racing 107
- Dzwon stage6 wingcooler 107




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy