Dzisiaj jest 26 kwie 2025, 12:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 mar 2014, 19:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
Witajcie ;)
Muszę wymienić łożyska tylnego koła w mojej katanie i teraz pytanie - Jak się do nich dobrać?
Dużo tam grzebania jest? Trzeba przy okazji jeszcze coś wymieniać, jakiś olej czy coś?

Z góry dzięki ;)


-- 18 mar 2014, o 18:53 --

Niestety pp ;/

Siema. Do wymiany tych łożysk trzeba ściągać koło?




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 mar 2014, 20:15 
**

Rejestracja: 27 gru 2013, 21:10
Posty: 403
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
chyba chodzi Ci o łożysko w którym zamontowany jest wałek od koła. musisz zdjac koło i rozebrac całą przekłądnie.




_________________

Barton falcon
SET :
-Dr Evo 70
- Wal motoforce
- yasuni c16
- Gaźnik dellorto 21
-Wariator stage6 oversize r/t
- Sprzęgło Hebo Racing 107
- Dzwon stage6 wingcooler 107




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 16:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
Siema. Wykrecilem koło i dzwon. Co tam jeszcze trzeba?




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 16:36 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Spuścić olej z przekładni i rozebrać przekładnię




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2014, 7:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
Siema. Rozebrałem już to, zdjąłem tarcze itp. Ale tej przekładni nie mogę zdjąć... Śruby odkręcone a trzyma się bardzo dobrze :/ Jakieś pomysły?

-- 21 mar 2014, o 16:44 --

Dobra poradziłem sobie z tym ;)

Teraz tak:
Czy możliwe że łożyska są w dobrym stanie a przyczyną huczenia skutera jest wałek? Na łożyskach niby nie ma luzu, ale wałek może (nie na pewno) jest jakby wyjeżdżony.

Wypadła mi uszczelka przy zdejmowaniu przekładni i teraz pytania gdzie ona idzie?
Taka mała dosyć.

Proszę o szybką pomoc. Z góry dzięki ;)


Pomoże ktoś?




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2014, 9:00 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wrzuć foty .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2014, 23:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
Dobra jestem. Nie miałem wcześniej czasu.

Kupiłem jak na razie łożysko które zaznaczyłem na zdjęciu. Możliwe że to jego wina?
Te wystarczy zmienić czy resztę też trzeba bo nie chce mi się jechać do miasta znowu ;D

Obrazek
Obrazek




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 mar 2014, 7:41 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Poruszaj pozostałymi łożyskami w palcach czy nie huczą i nie mają zacięć przy obrocie, przymierz ta niby uszczelkę do łożyska w obudowie bo coś mi się widzi ze ktoś założył kryte łożysko a to jest właśnie to krycie,tak to wygląda na zdjęciu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 14:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
A czy to łożysko które kupił (zaznaczyłem) może być przyczyną huczenia tak jakby łożysk? Bo na żadnym jakbym nie czuł za bardzo luzu, a wiem że to tam się huk wydobywa :/




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 15:02 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ogólna zasada jest taka że przy takiej robocie wymienia się wszystkie łożyska np. w przekładni ,wtedy masz pewność że następne łożysko się nie sypnie, sprawdź sobie jeszcze jak wyglądają zęby zębatek ,czy już nie są "żyletki", z czasem zęby zębatek też ulegają ścieraniu co powoduje huczenie,klekotanie itp., wtedy trzeba już wymieniać także przełożenia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 15:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
Nie znam się za bardzo i nie mogę ocenić stanu tych zębatek. A według 1 zdjęcia (wiem że słabo widać) jesteś w stanie coś stwierdzić?

P.S. Czytałem na jakimś forum że jak wybije wałek co kupił do niego łożysko to już nigdy nie da się go wsadzić tak jak siedział pierwotnie i można narobić jeszcze większego bałaganu :/




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 16:00 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Za dużo nie widać na tych fotach, proponuję,pooglądać zęby zębatek czy nie ma wżerów,ubytków, następnie włóż je w jedną połówkę i poobracaj i będziesz widział czy nie ma zbyt dużych luzów pomiędzy zębatkami jak się zazębiają,[będzie wtedy słychać taki klekot]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 16:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
Znaczy klekotu nie powinno być, tak? Zaraz jak wrócę do domu to sprawdzę.




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 16:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
KatalonczyK pisze:
Znaczy klekotu nie powinno być, tak?
tylko minimalny luz aby zęby mogły się zazębić i obrócić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 17:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
A czy to prawda że jak się tamten wałek wybije razem z łożyskiem to potem nie da się już poprawnie go założyć?

-- 27 mar 2014, o 17:01 --

A więc sprawdzalem i luzu jako takiego we wszystkich trybach nie wyczulem natomiast w tym najdłuższym,przełożeniu czuć luz jak się macha na boki i to dość spory tylko przy nim nie ma łożyska. Tak powinno być czy nie?




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2014, 19:32 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
KatalonczyK pisze:
natomiast w tym najdłuższym,przełożeniu czuć luz jak się macha na boki i to dość spory tylko przy nim nie ma łożyska. Tak powinno być czy nie?
Najlepiej wrzuc fotę jak to masz włożone i zaznacz o co ci chodzi z tym najdłuższym przełożeniem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2014, 20:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 19:11
Posty: 132
Pojazd: Katana LC 03
A więc tak łożyska zmienione.
Teraz mam taki problem że nie mogę nałożyć tego środkowego trybu - normalnie nie wchodzi :/

Co to może być? :/




_________________

Najważniejsze to jest się dobrze bawić!
Najważniejsze to jest się dobrze wyluzować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy