Dzisiaj jest 15 lis 2024, 21:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 mar 2014, 19:17 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Pasek nie wskakuje na górę wariatora, tzn na talerzach wariatora nie błyszczą się całe powierzchnie, brakuje na górze około 12 mm - tak powinno być ? Nie mam żadnej tulejki czy też podkładki założónej na wario :?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 mar 2014, 22:21 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
12mm? To strasznie dużo. Najprawdopodobniej masz już pasek do wymiany. Zmierz i podaj nam jego grubość




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 mar 2014, 13:43 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Dziś udało mi się pożyczyć klucz pneumatyczny i rozkręciłem pierwszy raz od nowości moją Yamahę :D

Różnica w szerokości oryginalnego paska a nowego jest widoczna już na pierwszy rzut oka :shock:
Obrazek


Pasek oryginalny, zjechany na około 14,7mm "!!" :shock:
ObrazekObrazek

Przebieg mojej Yamahy to 6478 km czyli pasek już czas najwyższy było wymienić. Nowy ma około 16,4 mm szerokości.
Obrazek

Znalazłem przyczynę dlaczego pasek nigdy nie wchodził na samą górę wariatora :roll:
Obrazek

Ta podkładka miała około 1,4 mm grubości
Obrazek
Ciągle byłem przekonany, że na wariatorze nie ma "blokady" bo podkładka dopiero ukazał się mym oczom po zdjęciu wariatora. Gdy wszystko było do kupy skręcone była niewidoczna :mrgreen:

Jak myślicie, po usunięciu tej podkładki z wariatora talerze zejdą się do kupy i skuter zacznie szybciej jechać ? Podkładka miała zaledwie 1,4 mm grubości i chyba raczej nic nie zmieni....
Przeciwtalerz wyglądał tak - jak widać pasek od nowości nigdy nie był na samej górze :shock: :twisted:
Obrazek

Bardzo zaniepokoiły mnie rolki - są zmasakrowane, mają wyrobione bieżnie i te bieżnie są płaskie a nie walcowate :shock:
Obrazek


I teraz tak - wariator jak i cały napęd nigdy nie były rozkręcane, więc rolki mam fabryczne. Chciałbym kupić nowe, lecz nie wiem jakie idą standardowo. Na rolkach nie ma żadnych oznaczeń.

Co do sprężyny centralnej w przekładni jest ona skorodowana (skuter stał ponad 5 lat niejeżdżony) i nie wiem jakiego jest koloru a chciałbym kupić ją nową - jaka ?

Na sprzęgle są założone 2 niebieskie sprężynki również już podkorodowane - wymieniać? jak tak to na jakie ?

Po założeniu nowego paska oraz wyjęciu podkładki między talerzami wariometra ile mogę zyskać na V-MAX ? Ostatnio Yamaha nie jechała szybciej jak 60 km/h (przedtem było prawie 70)

Po skręceniu wszystkiego do kupy nie mam jak sprawdzić czy jest poprawa gdyż Neos stoi bez kół (zdjęte stare opony stare z felg, felgi czekają na nowe gumy) a jestem ciekaw czy ta podkladka i nowy pasek coś dadzą :)

Zużyte rolki jaki mają wpływ na osiagi i przyspieszanie?

Nie chcę ładować niewiadomo ile kasy w nowy wariator czy nowe sprzęgło itp, po prostu skuter żeby w miarę fajnie dawał radę po mieście i żeby te V-max było chociaż 70 km/h.

Dodam, że krócieć ssący ma fi 20, gaźnik co ciekawe ma napis Dellorto - fabryczne gaźniki takie były?
Obrazek

Króciec zasysający powietrze do filtra powietrza chyba normalny, filtr umyty, co do blokady na zapłonie to nie mam bladego pojęcia. Żadnego zawirowacza na wydechu, tłumik LeoVince SITO PLUS stary model ale drożny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 mar 2014, 0:17 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Po zdjęciu tej podkładki prędkość max powinna Ci wzrosnąć o jakieś 10- 20 km/h, ale niestety kosztem przyspieszenia, chociaż z tym niekoniecznie. To, że sprężyny są pokryte rdzą, to normalka, także nie ma się czym przejmować. No chyba, że są wżery, wtedy wymieniaj. Rozmiar i waga seryjnych rolek w Aeroxach to 15x12 5,5gr wg. katalogu. Na wszelki wypadek zmierz suwmiarką. Gaźniki Dellorto były seryjnie montowane w Minarelli. Są to bardzo dobre gaźniki :) Jak już złożysz wszystko do kupy, daj znać ile Ci wyciąga to w razie czego pokombinujemy. Mam jeszcze pytanko, gdzie znalazłeś Aeroxa nieużywanego od 5 lat?! Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 mar 2014, 7:48 
*

Rejestracja: 23 lis 2013, 22:25
Posty: 117
Pojazd: Roxi
Zdjęcie tej podkładki na pewno nie da tyle do prędkości, co najwyżej parę nieodczuwalnych groszy nie więcej niż 5km/h jeżeli w ogóle coś da przy nowym pasku :P

Zobacz czy w tym miejscu co chodził pasek na wariatorze nie ma progu, jeżeli jest to po złożeniu przy tej prędkości co Ci jechał wcześniej możesz odczuwać spadaki mocy, dziury w przyśpieszeniu itp. ale jeżeli Ci to nie przeszkadza to nie zmieniaj :)




_________________

Zaprasza do mojego projektu :)
https://www.facebook.com/RoksanaPtaszka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 mar 2014, 9:18 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Nie Aerox tylko Neos :) Kupiłem od znajomego, który przytaszczył go z Francji i po sprowadzeniu stał niejeżdżony około 5 lat stał pod wiatą i pokrył się 2 cm kurzu :) Wizualnie nie jest idealny, sa zadrapania, pęknięty jeden plastik ale technicznie perfekcyjny :) Silnik gdy kupiłem go miał 2530 km przelotu, odpala w każdych warunkach nawet na pół kopajki. Stał bez powietrza, opny popękały i nie trzymają powietrza wiec Neos czeka na nowe kapcie :)

Czyli jak osiągnę bez tej podkładki 70 km/h to będzie sukces?

Jakie rolki fabryczne szły do Neosa ? Wymiary i waga?

Jeśli kupię rolki cięższe o 0,5g każda to nie powinno znacznie się pogorszyć przyspieszenie? Powinna wzrosnąć na pewno prędkość ?

Mam fabryczną centralną sprężynę, na jaką sprężynę wymienić aby Neos był szybszy ? Jak są oznaczone sprężyny? Kolorem, grubością, ilością uzwojeń ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 kwie 2014, 0:06 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Fabryczne rolki w Neosie: 15x12 6,5g. Jak chcesz zmienić centralkę, to będziesz musiał już się bawić w regulacje napędu, także narazie jak nie masz kasy do daj se siana :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2014, 9:32 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
A co może być przyczyną, że po wymianie paska silnik nie chce wkręcać się na obroty? Ruszyć z miejsca jest mu ciężko, reakcja podczas jazdy jest mierna, skuter jest ospały w porównaniu z tym co było na starym pasku...

Jaka może być przyczyna? Raz leci 75 a raz 55km/h.... Sam już nie wiem o co kaman :/

Gaźnik regulowany i minimalna porawa jest ale baaaardzo minimalna :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2014, 12:18 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Spróbuj włożyć spowrotem podkładkę pod wariator. Możliwe, że bez niej teraz skuter startuje z wyższego przełożenia i stąd ten muł. Jesteś z Białego czy z okolic?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy