Dzisiaj jest 27 lis 2024, 21:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 kwie 2014, 11:14 
*

Rejestracja: 09 lip 2013, 13:46
Posty: 6
Pojazd:
Witam. Robilem wczoraj u pewnego Pana szlifa tlok vertex (na 4 szlif). Pan zrobil luz montazowy 3 setki, mowiac ze jak dotre dobrze bedzie bd kompresja. Jednak dzisiaj czytajac na forum wiele osob pisze ze luz minimum 4 setki albo nawet 5. Nie wiem czy to zakladac zeby sie nie rozlecialo, troszeczke tlok kosztowal. Prosze o pomoc czy zakladac czy nie. Z gory przepraszam za bledy i brak polskich znakow (angielski laptop)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 kwie 2014, 13:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Ja bym nie ryzykował. Luz montażowy waha się od 4-6 setek. (Czasami jest rozbieżność 5-8) Jeśli nie przegrzejesz cylindra i będziesz lał dobry olej można pokusić się o próbę na tych 3 setkach, aczkolwiek to już na własne ryzyko.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2014, 19:45 
*

Rejestracja: 09 lip 2013, 13:46
Posty: 6
Pojazd:
Ok zaryzykuje, jak ma byc dobra kompresja to zaryzkuje. A dobry olej to jaki? Wczesniej lalem mixola z orlenu ale to chyba nie jest dobry olej :). Podobno ten jest dobry na docieranie http://shop.1stmx.co.uk/ekmps/shops/and ... 3268-p.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 8:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
To jest full syntetyk. Ten olej nie daje pierścieniom tłoka "wcierać się" w tuleje cylindra aby sie dotrzeć tylko tworzy powłokę ślizgową gdzie pierścienie jedynie ślizgają sie po tej powierzchni. Polełbym na dotarcie olej półsyntetyczny, natomiast z jakością oleju jest różnie. Mixola odstaw precz, Castrol myślę będzie ok, chociaż ja byłbym bardziej za Motulem czy Ipone.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 18:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Ja docierałem na tym oleju i polecam :wink:
Po docieraniu latam jak zwykle na Midlandzie, zaś docieranie zakończyłem pod koniec ubiegłego sezonu (pierwszy szlif oryginalnego cylka).
Ogólnie ja nie wiem o czym Wy tutaj piszecie, ponieważ ja robiłem szlif w takim miejscu, gdzie ludzie mierzyli precyzyjnymi narzędziami (średnicówką i mikrometrem) w trzech miejscach tulei i sami mi zamówili odpowiedni tłok Vertexa :D

http://www.moto-gp.pl/

60 PLN :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2014, 11:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
endriu1987, jeśli sami dobrali Ci tłok to ok, zaś kolega wyżej oddał cylinder z tłokiem pod który mu robili szlif, widocznie robił go ktoś niezbyt znający się na rzeczy ewentualnie wydawało mu się że jest ok. 3 setki to trochę mało jak na luz pomiędzy powierzchnią tłoka a tuleją cylindra = luz montażowy. Głównie o to chodziło w tym temacie. Zaś olej mixol jest najgorszym olejem, ja bym to nazwał sokiem malinowym nie olejem tym bardziej do 2T.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2014, 20:30 
*

Rejestracja: 09 lip 2013, 13:46
Posty: 6
Pojazd:
Domi$ Dzieki wielkie, duzo sie dowiedzialem dzieki tobie :). Gilerka juz poskladana pali na dotyk, kompresja bardzo dobra :). Niestety nie znalazlem nigdzie w okolicy dobrego pol syntetyka. Narazie leje (mieszam narazie paliwo z benzyna, a nie przez dozownik) taki jak do pily pol syntetyk zielony 100ml za 6 albo 8 zl nie pamietam. Podobno dobry, gilerka bardzo ladnie pracuje prawie wgl sie nie grzeje. Dzieki jeszcze chyba do zamkniecia.


/edit a jeszcze jedno, co myslisz o mineralu catrola 2t?. Nadaje sie po dotarciu? Chyba bedzie lepszy niz to gowno mixol




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2014, 21:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Olej mineralny nie jest zalecany do silników wysoko obrotowych ze względu właśnie na obroty.. Minimum pół syntetyk. Jeśli nie ma w mieście to szukaj po stronach internetowych :)
Dodatkowo nie wiem w jakich proporcjach mieszasz olej z benzyną ale taka rada: 1:45 będzie idealnie ;) (1 litr oleju na 45 litrów Pb 95)
P.S. Okranowość benzyny to kolejna kwestia sporna :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2014, 22:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
0.03mm to malutko ;)
Luz daje się 0.05-0.08.

Co do olei. Ja akurat nie chce już widziec na oczy Castrola. Nagar nagar i jeszcze raz nagar. Full SYntetyk niby.

PO Motulu 710 silnik czyściutki.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 8:08 
*

Rejestracja: 09 lip 2013, 13:46
Posty: 6
Pojazd:
Dobra chlopaki dzieki za rady ;). Temat ostatecznie do zamknecia. Dodam ze gilerka pali lepiej niz moj drogi mototyck yamha ybr 125 gdzie kompresja wynosi 15atm :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy