Dzisiaj jest 14 lis 2024, 23:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 kwie 2014, 20:53 
*

Rejestracja: 05 sie 2011, 22:10
Posty: 1
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Cześć!

Temat zapewne wałkowany wiele razy, ale potrzebuje ścisłej i dosyć szybkiej informacji na temat wymiany cylindra w Aprilli Sr 50 (2003 r.).

Sprawa wygląda tak: Zatarty silnik. Trzeba więc wymienić cylinder.
Przy okazji pojawiła mi się myśl, czy aby nie warto przy okazji założyć od razu większego cyindra o poj. 70 ccm. Chodziłoby o uzyskanie więcej mocy i v-max.
Czy warto?
Gdybym się zdecydował, to co jeszcze musiałbym wymienić w skuterze? Aktualny wydech to Next-R. Reszta fabryczna. Nie chciałbym przeinwestować.

Proszę uprzejmie o wskazówki czy warto w to iść.


Dziękuję, kłaniam się nisko!
K.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 kwie 2014, 21:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Oczywiście, że warto.
Szlif z dobrym tłokiem jest kosztem około 200 PLN, więc całkiem sporo.
Masz już wydech, do tego gaźnik minimum 17.5 (może masz, nie wiem) i kiedyś sobie zakupisz wario, będzie ogień :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 kwie 2014, 6:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2013, 16:33
Posty: 343
Lokalizacja: kraków
Pojazd: SR50 R
Kolega zapomniał napisać że do silniejszej 70 pasowałoby zmienić wał i łożyska bo seryjny się raczej posypie a jak nie wał to łożyska i będzie po cylku.




_________________

Obrazek
DUŻO ZDJĘĆ WEJDŹ-ZOBACZ-ZOSTAW PO SOBIE ŚLAD !
viewtopic.php?p=2300021#2300021




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 kwie 2014, 7:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Nie zapomniałem, ale łożyska były według mnie tak oczywistą sprawą, jak konieczność wrzucenia nowych sprężyn czy rolek, a te rzeczy w porównaniu z kwotą cylindra są mniej istotne i dlatego wymieniłem tylko główne :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 kwie 2014, 18:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sty 2012, 21:01
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox 2012
Jeżeli wał jest w dobrym stanie , nie trzeba go wymieniać . JA w swoim TPH mam cylinder 70 wario sport i pro replice. Wał wymienia się gdy kupujesz cylinder o większej ilości km.




_________________

Gaźnik Dellorto 21mm
Wydech Stage6 R1400
Filtr Polini Air Box
Stage 6 Mk II 70cc
Wariator malossi mhr
Wał Top racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 kwie 2014, 9:16 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wały w P/G są bardzo wytrzymałe, więc pod 70 klasy sport nie ma co zmieniać wału, jedynie łozyska możesz wrzucić nowe firmy SKF/NTN/FAG/Koyo. Gaźnik wypadało by minimalnie 19mm, bo 17,5mm to do seryjnych cylów się wsadza. Wydeszek też masz za słaby, Next-R to do serii. Tutaj polecam Ci Pro Replica/Yasuni R/PFR4/Gianelli Reverse. No i wiadomo tam jakieś modyfikacje w napędzie jak wario itd.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy