Żeby sprawdzić zawór membranowy, musisz odkręcić króciec w którym siedzi gaźnik ,pod tym króćcem jest zawór membranowy
http://motor-x.pl/membrana-kpl-2t-2,p.html płytki muszą ściśle dolegać do zaworu, muszą być bez uszczerbków,patrząc do środka zaworu od strony gdzie wpada paliwo nie może być prześwitu [płytki muszą dolegać,najlepiej to sprawdzić kierując go pod światło dzienne lub lampę]sprawdź też połączenie gaźnika z tym króćcem [guma luba pękać] bez skojarzeń

i może ciągnąć lewe powietrze, tak samo uszczelki pod zaworem i króćcem,powinny być suche i całe, jeśli s mokre lub przerwane to też zaciąga lewe,zeby sprawdzić czy nie wypchnęło uszczelniaczy lub nie zaciągają powietrza ,musisz zdemontować wariator,i ustrojstwa rozrusznika i ci się ukaże uszczelniacz na wale ,[musi być koło niego sucho i musi siedzieć na swoim miejscu.] z drugiej strony trzeba zdjąć magneto i iskrownik i też oględziny uszczelniacza, na twoim miejscu zacząłbym jednak od zmierzenia kompresji, wtedy możesz szukać przyczyn w tym co podałem wyżej.