Dzisiaj jest 23 lut 2025, 21:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 cze 2014, 23:06 
*

Rejestracja: 17 cze 2014, 23:02
Posty: 4
Pojazd: peugeot speedfight 3
Witam wszystkich. Chciałbym prosić Was o pomoc. Mieszkam w Holandii, gdzie kupiłem tydzień temu speedfighta 3, 2t, chłodzonego powietrzem. Skuter ma 3 lata ale przebieg spory, 17.000km. Jest zarejestrowany na niebieskie numery, tzn mogę jeździć bez kasku i wjeżdżać na ścieżki rowerowe ale teoretycznie nie powinien jeździć szybciej niż 35km/h :-) ale na ogół ludzie i tak je odblokowują, przynajmniej do pewnego stopnia. Ten jedzie po prostej nie więcej niż 40km/h i jest bardzo mułowaty, postanowiłem więc, że trochę go odblokuję- wystarczyłoby mi jakieś 55-60km/h i żeby ładnie się rozpędzał. Zdjąłem dekiel przekładni- i teraz najdziwniejsze: blokada na wariatorze jest usunięta, na tłumiku też nie ma żadnej "ślepej kiszki", nawet śladu po niej, jest tylko jakaś rurka do której dochodzi gumowy wężyk ale czytałem, że to służy do odprowadzania resztek oleju(?). Co go w takim razie aż tak blokuje? Druga dziwna sprawa: wyciągnąłem rolki z wariatora, zważyłem i: mają po 13g!!(rozmiar standardowy 16x13). Są w dobrym stanie. Myśląc, że to ich wina, poszedłem do sklepu, gdzie kupiłem rolki 7,5g (Leo Vince). Po ich włożeniu skuter dostał mega-muła, nie pojedzie więcej niż 15km/h. Podobnie gdy włożyłem na przemian- jedna stara, jedna nowa. Dodam jeszcze, że w obudowie filtra powietrza nie mam jakiejś specjalnej zwężki ale jedna rzecz mnie dziwi: wąż, którym powietrze dochodzi do obudowy filtra jest gruby, gumowa rurka wewnątrz obudowy też dosyć gruba ale sam otwór w obudowie (który "łączy" te dwa węże) ma bardzo małą średnicę, na oko jakieś 6-7mm, ale tak jest to odlane, nie ma żadnej ruchomej zwężki, którą możnaby wyciągnąć. Czy macie jakieś pomysły, co może blokować skuter i dlaczego te rolki takie ciężkie ( a mimo to na nich zachowuje się lepiej niż na bardziej "normalnych")? Pasek napędowy, wariator i sprzęgło w stanie b.dobrym, przynajmniej wizualnie. Bardzo liczę na jakąś fachową pomoc, pozdrawiam!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 cze 2014, 5:48 
**

Rejestracja: 29 sie 2013, 12:54
Posty: 203
Lokalizacja: sandomierz
Pojazd: na dwóch kołach
wydaje mi się że on ma cylinder blokowany i możliwe że też moduł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2014, 6:01 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
One do tych małych prędkości były blokowane zazwyczaj na cylu. Sprawdź jakie masz okno wydechowe, bo raczej na pewno tam jest spora blokada.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2014, 15:52 
*

Rejestracja: 17 cze 2014, 23:02
Posty: 4
Pojazd: peugeot speedfight 3
Świetnie, bardzo dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. W takim razie wieczorem spróbuję wyjąć cylinder i sprawdzić to okno wydechowe. A dacie radę podpowiedzieć (zakładając, że tam jest blokada), o ile powiększyć tą gardziel? Czy to raczej metodą prób i błędów? Chodzi mi o to, że nie chcę go "całkowicie" odblokować- wystarczyłoby mi żeby jechał 55km/h (jakby śmigał zbyt szybko to potencjalny madat byłby b.wysoki :-) Bardziej zależy mi na przyspieszeniu. A może ktoś ma pojęcie jak do tego wszystkiego mają się te ciężkie rolki wariatora?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2014, 19:23 
**

Rejestracja: 29 sie 2013, 12:54
Posty: 203
Lokalizacja: sandomierz
Pojazd: na dwóch kołach
żeby sprawdzić blokadę w oknie wdechowym nie musisz wyciągać cyla. wystarczy odkręcić wydech. ale tam blokada będzie na 100 %




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2014, 19:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2014, 14:18
Posty: 43
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Peugeot
#emperekol mam pytanko. Czy mając "ślepą kiszkę" w wydechu, możliwe jest, że Peugeot dorzucił jeszcze blokadę w oknie wydechowym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2014, 20:18 
**

Rejestracja: 29 sie 2013, 12:54
Posty: 203
Lokalizacja: sandomierz
Pojazd: na dwóch kołach
tak. ta cała ślepa kiszka to nie jest aż tak dużą blokada jak wszyscy mówią




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2014, 22:56 
*

Rejestracja: 17 cze 2014, 23:02
Posty: 4
Pojazd: peugeot speedfight 3
Panowie- a więc tak: zrzuciłem tłumik i niestety nie ma tam (na cylindrze) żadnej ruchomej blokady, zwężki którą możnaby zdjąć. Dowiedziałem się natomiast, że w tych wersjach (25km/h) tzw MOFA były oryginalnie poblokowane cylindry, mają chyba dużo węższe okno wydechowe. Wyjściem byłaby wymiana cylindra na inny albo porting tego. Czy macie jakieś pomysły co jeszcze mógłbym zrobić, zostawiając na razie w spokoju ten zblokowany cyl? Mi przychodzi do głowy jedynie rozwiercenie tego kanału dolotowego w obudowie filtra powietrza, ewentualnie zdjęcie całej tej gumowej rury, którą powietrze dochodzi do obudowy, wyczyszczenie gaźnika oraz wymiana dyszy na większą (60?). Co myślicie, czy to może coś dać? Co jeszcze móŋłbym zrobić żeby trochę ten skuter podkręcić- głównie przyspieszenie? Czy wymiana tłumika na jakiś lepszy, np Sito coś by mi dała z tym cylindrem? AA- i dlaczego te rolki takie ciężkie- 13g? Każda pomoc jest bardziej niż mile widziana




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2014, 10:28 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 10:14
Posty: 4
Pojazd: Peugeot Speedfight 1
Jeśli chcesz lepszy start to pierwsze co wymień rolki , wspominałeś wyżej że ważą one 13g. Załóż do niego 8,5-9g i efekt powinien być dosyć odczuwalny i przyjemny . Nie zakładaj lżejszych bo bd stał w miejscu i tylko buczał :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 18:44 
*

Rejestracja: 17 cze 2014, 23:02
Posty: 4
Pojazd: peugeot speedfight 3
Spróbuję pokombinować z różnymi rolkami ale przedtem, za rada znajomego chciałbym wymienić moduł na odblokowany- mój skuter wykręca tylko 5tys obrotów, to podobno wina modułu. A czy ktoś może mi doradzić skąd wziąć taki odblokowany moduł do speedfigha 3, żeby nie było"wyjebki"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy