Dzisiaj jest 23 lut 2025, 23:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: aerox tuning
Post: 15 lip 2014, 14:06 
*

Rejestracja: 21 cze 2014, 20:05
Posty: 16
Pojazd: Yamaha Aerox
Siema, planuje do swojej Yamahy włożyć cylinder jakie polecacie ?
Części jakie już w nim mam to : gaźnik Dellorto 19, pompa wody SSP +40%, wydech Leovince ZX ( ale chyba za słaby do 70 ? ), wariator Malossi.
Doradzcie jaki tu włożyć dobry i w miarę tani :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 lip 2014, 17:52 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
ari222 pisze:
( ale chyba za słaby do 70 ? )

Będzie miał ładny dół, ale na pewno nie bedzie za słaby, jak byś miał TT to możesz pisać, ze za słaby, ZX da sobie radę. Co do wyboru cylindra to od siebie polecam Malossi Sport 70, bardzo dobre wykonanie, przyzwoite osiągi (nie oszukujmy sie, jest to klasa sport podnosząca moc o ok 2-3km względem seryjnego cylindra) i fenomenalna zywotność. Dobrze zgra się z resztą twojego seta, a jeśli byś chciał cos innego to innym bdb wyborem będzie Top Performance Trophy/DR Evolution 70. Charakteryzuje sie niezawodnym tłokiem asso i bla bla bla, jest troszkę mocniejszy od malossiego, jednak części zamienne do niego takie jak np uszczelki są trudniej dostępne jak do malossiego. Obydwa cylindry są godne polecenia, takze sam wybierz tego, który bardziej przypadnie tobie do gustu. Ja proponuje zakupić jeszcze stozek z osłonką, poprawi się dynamika i dxwięk, bedzie łatwiejszy dostęp do gaźnika i swiecy, nie trzeba juz bedzie wślizgiwać sie, pod moto, jednak wzrosnie nieco spalanie, musisz wybrać czy wolisz mieć nieco nizsze spalanie (mowa tu o góra 0,5l) czy też lesze osiagi i dźwięk.
A bym zapomniał wypadało by jeszcze sprawdzić stan lożysk na wale i samego wału, czy nie ma zadnych luzów i czy uszczelniacze są jezcze dobre, a także wymienić łożysko igiełkowe na jakieś lepsze od siebie polecam Polini Evolution ew Malossi MHR, natomiast Stage6 srebrzone odradzam, gdyż lubi sie zacierać, wiem to w pewnym sensie z własnego doświadczenia, gdyż znajomy mechanik składał kiedyś sporta 70 na tym łozysku i po dotarciu łozysko się zatarło, potem stracił klienta, który przyszedł do mnie też chciał bym załozył mu to samo łożysko, protestowałem, ale on swoje więc na własne zyczenie kolejne mu poszło po 700km, a wtedy załozyłem mu polini evolution i lata do teraz. Ogólnie jakość niektórych części od s6 sie pogorszyła, na szczęscie rolki, wariatory, centarlki, paskie sprezynki i sprzęgła są znakomitej jakosci, gozej z łożyskami i źle spasowanymi cylindrami. Myśle, zę okazałem się pomocny :D




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2014, 20:50 
*

Rejestracja: 21 cze 2014, 20:05
Posty: 16
Pojazd: Yamaha Aerox
A jakie masz osiagi na twoim cylku ? Mam do.kupienia cylinder Metrakit Pro Race 2 i nad nim.się zastanawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2014, 10:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
ari222 pisze:
Mam do.kupienia cylinder Metrakit Pro Race 2 i nad nim.się zastanawiam

Jeśli wszystko z nim jest ok to ja bym się nie zastanawiał tylko go brał i tyle.
ari222 pisze:
A jakie masz osiagi na twoim cylku ? Mam do.kupienia cylinder Metrakit Pro Race 2 i nad nim.się zastanawiam

Bardzo dobre przyśpieszenia i v max na prostej 120km/h licznikowe wczyli wskazówka schodzi do literki M
Obrazek
Zdjecie przypadkowe z grafiki google, by było łatwiej określic




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2014, 10:36 
*

Rejestracja: 21 cze 2014, 20:05
Posty: 16
Pojazd: Yamaha Aerox
A masz jakis filmik jak chodzi twoj na tym cylku i jak przyspiesza ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2014, 12:01 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
ari222 pisze:
A masz jakis filmik jak chodzi twoj na tym cylku i jak przyspiesza ?

Niestety nie, ale na youtubie jest przecież pełno takich filmików, wystarczy poszuka :D




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2014, 11:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
ZX-r nie będzie najgorszy pod 70, aczkolwiek rakiety z tym wydechem ze skutera nie zrobisz, przyadałoby się coś wysokoobrotowego, ale na początek ten wydeszek Ci wystarczy, odnośnie cylindra, od siebie polecam Ci Dr Evo 70, mocniejszy, lepiej wykonany, tańszy, bardziej ekonomiczny od Malossi Sporta 70, mimo wyższej mocy ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, przy moim setupie i dyszy 80 oraz stożku spalanie waha się w granicach 4.3-4.5l max, zależy jak jeżdżę, ale 4.5 nie udało mi się przekroczyć, natomiast kolega ma full set Malossi Sport 70, niskoobrotowy wydech, gaźnik 17.5mm dysza 110 i pali mu 5.2/5.5l więc o litr w górnej granicy więcej w porównaniu do Dr Evo 70, mimo dużego gaźnika na prawdę spalanie jest nie dużo większe jak w niektórych 50cc seryjnych.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2014, 11:21 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Jakub03 pisze:
17.5mm dysza 110

Nie zalewa mu go przypadkiem na tak duzej dyszy? Ona byłaby dobra pod racinga, a nie pod Sporta




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2014, 12:55 
*

Rejestracja: 21 cze 2014, 20:05
Posty: 16
Pojazd: Yamaha Aerox
Ten Leovince to nie byl ZX-R tylko zwykly ZX, dzisiaj go sprzedalem i szukam Yasuni ;) a co do cylka to ludzoe polecaja Airsala też, a na Dr Evo.jakie osiagi ??

-- 17 lip 2014, 13:55 --

Ten Leovince to nie byl ZX-R tylko zwykly ZX, dzisiaj go sprzedalem i szukam Yasuni ;) a co do cylka to ludzoe polecaja Airsala też, a na Dr Evo.jakie osiagi ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2014, 17:05 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
ari222 pisze:
Airsala też, a na Dr Evo.jakie osiagi ??

Airsal SPort mocą ani wytrzymałoscią nie dorasta do pięt DR i Malossiemu, co innego Tech Racing, bo to już jest inna bajka




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2014, 21:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:43
Posty: 254
Lokalizacja: Przybysławice / koło Krakowa
Pojazd: Piaggio NRG Power
Zgodzę się z mati-98, najlepszym wyborem byłby dr evo lub top trophy. W teście petparts zdobyły te cylindry największą moc ze wszystkich sportów.
Malossi Sport też jest dobry, co prawda trochę słabszy od tych wyżej, ale ma dobrą żywotność (spoooro lepszą od często stawianym za lepszego s6 szitrejs)

A Airsal Sport, jak już napisali poprzednicy jest bardzo słaby. Jakieś 1,5-2km słabszy od w.w. cylindrów.




_________________

Piaggio NRG Power 08'
*Stage6 Racing MKII
*Yasuni Carrera 20
*Jasil High-Tech
*Stage6 PWK 26mm
*Króciec Stage6 R/T
*Wariator Stage6 R/T
*Sprzęgło Stage6 T/Q MKII
*Dzwon Stage6 R/T
*Pasek Stage6 Pro
*Malossi E13




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2014, 8:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
NaidiX pisze:
ale ma dobrą żywotność

nie ma co porównywać tłoków z zestawów DR i Top czyli Asso-Werke do Vertexów, bo wiadomo, zę te pierwsze są lepsze i mają górny pierścień chromowany.




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 11:23 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Airsal Sport jest dobrej jakości, nie wiem, co wy do niego macie, przy podobnych setupach Polini Sport 70 zostaje w tyle, co prawda ten Polini mocą nie grzeszy, aczkolwiek najsłabszy nie jest, a Airsal to aluminium, jest mocniejszy, lepiej oddaje ciepło, ale w przypadku zatarcia nie opłaca się go regenerować.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 15:09 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Jakub03 pisze:
jest mocniejszy, lepiej oddaje ciepło, ale w przypadku zatarcia nie opłaca się go regenerować.


Odnosnie zatarcie to wiadomo, ale odnosnie tej mocy to gdzieś spotkałem się z wykresem czy cos w tym rodzaju i wg niego polini sport jest o 0,5km słabszy od malossi sport, a od airsala o 1km mocniejszy. Airsal nie grzeszy ponoć nicasilem dobrej jakości, co prawda jest w nim maksymalna grubość warstwy, ale nie jest zbytnio uszlachetniona




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 21:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Klient przelatał na nim prawie 1k km i chwali, mówi, że fajnie jeździ, moc jest również w porządku, wykresy to nie wszystko, wolę w praktyce to sprawdzać :)




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 11:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:43
Posty: 254
Lokalizacja: Przybysławice / koło Krakowa
Pojazd: Piaggio NRG Power
Airsal sport to jest w ogóle nie wyżyłowany cylinder, dlatego ma wysoką żywotność.




_________________

Piaggio NRG Power 08'
*Stage6 Racing MKII
*Yasuni Carrera 20
*Jasil High-Tech
*Stage6 PWK 26mm
*Króciec Stage6 R/T
*Wariator Stage6 R/T
*Sprzęgło Stage6 T/Q MKII
*Dzwon Stage6 R/T
*Pasek Stage6 Pro
*Malossi E13




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 14:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
A który sport 70 jest wyżyłowany ? Te cylindry sport 70 kręcą niewiele wyższe obroty od seryjnych. Wyżyłowane to są mocne Racingi lub BIG BORE, ale to jest już cylinder dla nielicznych ze względu na cenę, zapotrzebowanie na na prawdę mocne podzespoły i częstą wymianę tłoka, nie wspomnę o spalaniu.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy