Odkręć pokrywę napędu i sprawdź organoleptycznie stan paska, jak ma przytarte brzegi i widać na nim jakby się w górnej części chciał rozwarstwiać to do wymiany. Sprawdź stan bieżni wariatora i pezciwtależa, czy nie ma wyczuwalnych rowków. Jak już masz odkręcona pokrywę to najlepiej odpal skuter na stopkach, daj manetkę gazu na max i zobacz jak wysoko wchodzi pasek, górna krawędź paska powinna mieć odstęp około 4mm od górnej krawędzi wariatora. Napisz z łaski swojej jaki przebieg ma Twój pojazd i co w nim było robione, modyfikowane.
Cytuj:
założyłam rurkę do filtra gdyż jej wcześniej nie było
Chodzi o rurkę, która łączy gaźnik z filtrem powietrza, czy tą która wystaje z obudowy filtra i zaciąga do niego powietrze? Wykręć świece zapłonową i sprawdź jej stan (barwę okopcenia elektrod oraz przerwę pomiędzy nimi).