Dzisiaj jest 21 cze 2025, 0:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 paź 2014, 15:24 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
jaki najlepszy wal do 300-350 max
wał będzie współpracował z streetrace w roxie

myslałem nad top rancing [podajcie ile wam te waly wytrzymuja]

jakie dac do tego łozyska i jak poprawnie zamontowac nowy wał i łozyska


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 paź 2014, 20:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Wał kupuje się taki, jaki samemu uważa się, że jest dobry. Jako kryteria - co możesz obrać w szukaniu części, to cena, rodzaj materiału z którego jest wykonany oraz opinie użytkowników (to ostatnie lubi mijać się z prawdą). Każdy wał na rynku europejskim, dopuszczony do sprzedaży, spełnia pewne normy i nie musisz się zanadto bać o jego wytrzymałość (oczywiście, jeśli poprawnie użytkujesz).

Łożyska na wale, są poddawane różnicy temperatury, która w wypadku silników z pewnością rośnie, a więc potrzebne są łożyska z luzem. Nie mam żadnych dokładnych danych, jak wielka jest amplituda temperatury na łożyskach, ale zakładające, że amplituda jest większa niż 100*C, dla bezpieczeństwa wziąłbym łożyska z luzem C4.

Poprawny montaż wału w kartery w warunkach domowych przebiega (według mojego doświadczenia) następująco:
1. Łożyska umieszczamy w karterach.
2. Smarujemy powierzchnię osi wału specjalnym lubrykantem (np. WD40).
3. Wkładamy wał w otwory łożysk i używając jak najmniejszej siły ściskającej składamy. Można wspomóc się delikatnymi uderzeniami gumowym młotkiem wokół wału, ale nigdy bezpośrednio w niego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 21:48 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Vmax pisze:
Wał kupuje się taki, jaki samemu uważa się, że jest dobry. Jako kryteria - co możesz obrać w szukaniu części, to cena, rodzaj materiału z którego jest wykonany oraz opinie użytkowników (to ostatnie lubi mijać się z prawdą). Każdy wał na rynku europejskim, dopuszczony do sprzedaży, spełnia pewne normy i nie musisz się zanadto bać o jego wytrzymałość (oczywiście, jeśli poprawnie użytkujesz).

Łożyska na wale, są poddawane różnicy temperatury, która w wypadku silników z pewnością rośnie, a więc potrzebne są łożyska z luzem. Nie mam żadnych dokładnych danych, jak wielka jest amplituda temperatury na łożyskach, ale zakładające, że amplituda jest większa niż 100*C, dla bezpieczeństwa wziąłbym łożyska z luzem C4.

Poprawny montaż wału w kartery w warunkach domowych przebiega (według mojego doświadczenia) następująco:
1. Łożyska umieszczamy w karterach.
2. Smarujemy powierzchnię osi wału specjalnym lubrykantem (np. WD40).
3. Wkładamy wał w otwory łożysk i używając jak najmniejszej siły ściskającej składamy. Można wspomóc się delikatnymi uderzeniami gumowym młotkiem wokół wału, ale nigdy bezpośrednio w niego.

Człowieku weź stąd wyjdź i nie wprowadzaj w błąd.
Luz łożyska jest określany dla obrotów i obciążeń jakie te łożysko będzie przenosić a nie temperatury.
Temperatura pracy łożyska z luzem C3,C4 jest mniejwięcej taka sama w granicach 120C ,powyżej tej temperatury siadają uszczelniacze.Na temat montażu łożysk w twoim wykonaniu wolę się nie wypowiadać ale na pewno bym ci tego nie zlecił




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 22:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Kolego obraziłeś mnie, ale to nie ważne.
Nadal utrzymuję moje zdanie, tym razem popieram je argumentem ze strony producenta łożysk. Przeczytaj: http://www.skf.com/pl/products/bearings ... index.html

Jest wyraźnie napisane, że luz łożyska dobiera się względem różnicy temperatury, bo materiał się rozszerza i jeżeli wstępnie byłby pasowany ciasno, to po rozgrzaniu i rozszerzeniu materiału występowałyby naprężenia ściskające.

A co do tego, czy dałbyś coś do zrobienia czy nie: skoro jesteś na tyle odważny, żeby podważać wiedzę, którą nabyłem przez cały okres mojej kariery w szkole, na studiach i w warsztacie, to nie rozumiem, skąd strach przed daniem mi do złożenia karterów "do kupy"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 22:15 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
to panowie jak złozyc najlepiej silnik w domowych warunkach
do dyspozycji klucze wszystkie potrzebne sa,zamrazalka jest ,do podgrzania karterów cos sie wymysli moze bedzie palnik lub nad kuchenka gazowa wd 40 jest smary rozmaite tez,mlotek gumowy ale wole jego nie uzywac

gdzie mozna kupic taki spray co sie psika i on w momecie zamraza na wielu filmikach widziałem ze stosuja taki zamrazacz i wszystko ładnie dzieki temu montuja.

i z doswiadczenia duzo daje wypełniany wał???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 22:34 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
VmaxTo doczytaj jeszcze w jakim zakresie obrotów pracują łożyska z luzem C3 a w jakim z luzem C4.
Zapoznaj się z poradnikiem jak takie łożyska montować ,tu na forum lub filmiki na yt.
Jednostki seryjne i poziomu sport mają łożyska z luzem C3 , od racinga wzwyż C4
Może taka jednostka jak KM ci podpowie dlaczego montujemy łożyska z takim luzem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 15:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Temat:
Wał wypełniany, poza minimalną różnicą sposobu działania sił na na układzie tłokowo-korbowym, bardziej wypełnia pojemność komory korbowej. Jakie to ma skutki? Na chłopski rozum mieszanka tam się znajdująca będzie bardziej sprężona, możliwe że lepiej przepłuka cylinder. Niech wypowie się ktoś, kto ma więcej wiedzy w tym temacie.

Offtop dla nOooRt'a:
Może ty Ty powinieneś doczytać, bo jak dla mie i C3 i C4 pracują w PEŁNYM zakresie obrotów.
Każde łożysko toczne montujemy w ten sam sposób, więc też nie wiem o co Ci chodzi.
Skąd wziąłeś stwierdzenie, że łożyska montujemy względem klasy? W ogóle to gdzie znajduje się granica między klasami? Jak dla mnie cylindry różnią się tylko położeniem i wielkością okien, a to nie ma bezpośredniego wpływu na pracę łożyska na wale! nOooRt co jak co, ale w tym momencie to Ty wprowadzasz błąd formułując zasady "co do czego", które nie są poparte ani żadną wiedzą ani badaniami. A co jak wsadzę C4 do seryjnego w takim razie według Ciebie? Albo na odwót, C3 do "klasy Race"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 15:57 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
własnie sie zastanawiam ktore były by lepsze c3 czy c4 do streetrace według mnie c3 w zupelnosci wystarczy bo kreci do 13-14 tysi a zanim sie zuzyje do luzu c 4 to troche minie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 16:24 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Vmax coś słabo z szukaniem w necie u ciebie.
Załóż łożyska C3 do racinga i zobaczysz co się stanie.
Radzę doczytać także o luzach ,pasowaniach łożysk.
Pełny zakres obrotów[wytrzymałość obrotowa] dla C3i C4 jest inny ale skąd masz to wiedzieć jak tego nie doczytałeś.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 17:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
n0ooRt pisze:
Vmax coś słabo z szukaniem w necie u ciebie.
Załóż łożyska C3 do racinga i zobaczysz co się stanie.
Radzę doczytać także o luzach ,pasowaniach łożysk.
Pełny zakres obrotów[wytrzymałość obrotowa] dla C3i C4 jest inny ale skąd masz to wiedzieć jak tego nie doczytałeś.



Hahahaha XD wytrzymałość obrotowa... skąd ty człowieku te pojęcia bierzesz? (wpisz sobie to w google co napisałeś ;p) Nie wiem czy dobrze się domyślam o co ci chodzi, bo chyba o to, że łożysko C3 i C4 nie mogą się kręcić na tych samych obrotach? BZDURA - mogą. Tylko, że jak nagrzejesz oba łożyska do tej samej wysokiej temperatury, np. 150*C, to łożysko C3, z racji tego że ma mniejsze luzy niż C4, zaczyna osiągać naprężenia i tym samym się ścierać, a C4 nadal będzie pracować, bo ma jeszcze dostępny luz; dopiero przy. np. 200*C zacznie się ścierać.
Ja się Ciebie pytam, co się stanie, jeżeli założę C3 do "racinga", bo podobno taki mądry i obeznany jesteś. Ja wiem co się stanie: NIC SIĘ NIE STANIE (dopóki nie doprowadzisz do za wysokiej temperatury). I to się tyczy nie tylo racinga, ale każdego silnika! Jedyne czego nie wiem, to dokładnie przy jakiej temperaturze faktycznie zaczną występować naprężenia w łożysku C3, dlatego dla bezpieczeństwa proponuję C4. A nie wiem czy wiesz, ale są także łożyska z luzem C5 i większym i też potrafią pracować, chociaż dla silników takich jak my używamy temperatura pracy łożyska na pewno nie jest tak wysoka, żeby trzeba było zastosować tak duży luz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 17:53 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
http://bearings.webpassion.pl/help_7.html To tylko formułka .
Jaka jest wytrzymałość obrotowa.dla łożyska które nas interesuje znajdziesz w katalogu łożysk.
Temperatury które podałeś nie występują w silnikach dwusuwowych przy pracy łożysk.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 18:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
To prawda, że temperatury, które tam podałem, nie występują w pracy łożysk w naszych silnikach, co nie oznacza, że nie mogą w ogóle występować w pracy tych łożysk. Generalnie chodziło mi o to, żeby zrozumieć czym są luzy w łożyskach i jak się je dobiera do konkretnego użytku.
W formułce którą podałeś nie występuje teoria "wytrzymałości obrotowej", tylko szybkości granicznej, chociaż jakimś cudem domyśliłem się, że o to może Ci chodzić. A mówi ona bezpośrednio, że im lepsze jakościowo jest łożysko, tym na wyższych obrotach może pracować. A jakość zależy tylko i wyłącznie od producenta, nie od luzu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 19:06 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Vmax pisze:
"wytrzymałości obrotowej", tylko szybkości granicznej,
Przecie to to samo, w katalogu łożysk przy każdym łożysku ten temin występuje i jest potrzebny dla prawidłowego doboru łożyska względem obrotów w jakich dane łożysko będzie pracować.[max prędkość obrotowa]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 19:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Pokaż mi chociaż jeden katalog, w którym występuje termin "wytrzymałość obrotowa"... W każdym razie już wiemy, o co ci chodziło i przestań już używać tego terminu, a zamień go na szybkość graniczną. Nazywajmy rzeczy po imieniu, żeby wszystko było jasne i przejrzyste nie tylko dla nas samych, ale także dla innych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 19:38 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dałem ci formułkę i to powinno wystarczyć.
Nie zamierzam się bawić w "słówka" bo to jak dla mnie dziecinada.
Jeśli nadal jesteś zainteresowany terminologią dotyczącą łożysk to zapraszam
HURTOWNIA ŁOŻYSK ALBECO KATOWICE
ul.Konduktorska42.
Na miejscu ci wszystko wyjaśnię i pokażę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy