Dzisiaj jest 15 lis 2024, 5:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 paź 2014, 20:09 
*

Rejestracja: 11 lip 2014, 20:38
Posty: 25
Pojazd: Aerox
Witam, niedawno usłyszałem dziwne chroboty w przekładni, więc zajrzałem do wario i sie okazało , że do wymiany rolki, zmieniłem, razem z nimi przeciwtalerz na motoforce racing, wszystko działało ładnie, pięknie jednakże po przejechaniu 20km dziwne trzeszczenia powróciły, ciężko mi powiedzieć czy dokładnie o takiej ''tonacji'' jak z rolkami lecz wciąż trzeszczy, kolega mi doradził żebym wyjął podkładki z przeciwtalerza i cięzko mi powiedzieć czy coś to dało, w każdym razie skuter nie pracuje idealnie, jak dam dużo gazu to drży i dopiero po chwili ciągnie, założyłem równiez dla testu seryjny przeciwtalerz, i tak: wyjeżdzam normalnie , przy 20km/h dałem cały gaz, zaczął drżec, złapał i wystrzelił do przodu, i to by było na tyle bo po 2 sekundach odkręcił mi sie przeciwtalerz po chwili mnie wyprzedzając :/. Cały gwint na śrubie się starł na zero, a na wale nawet nietknięty. (dokręcałem dobrze)
Dlatego zwracam się do was z pytaniem co to może być?
Ten dźwięk przypomina mi troche dźwięk zwalonego łożyska ale nie jestem pewien, w każdym razie jest to takie trzeszczenie :/ . Wał top racing ht z łożyskami polini teflon c4 po przebiegu 3k.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 paź 2014, 20:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Nagraj film, bo nie chcę strzelać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 20:27 
*

Rejestracja: 11 lip 2014, 20:38
Posty: 25
Pojazd: Aerox
z filmikiem będzie problem bo nie mam narazie śruby i wgl to sie dzieje zazwyczaj podczas jazdy więc nie wiem czy replica umożliwi to usłyszeć :D . Dźwięk w każdym razie troche podobny do tego co był emitowany ''chyba'' przez zjechane rolki :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 20:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Skoro dzieje się to tylko w trakcie jazdy, to eliminuje to z pewnością łożyska na wale. A skąd dobiega dźwięk? Jesteś pewny, że z lewej strony silnika, z okolic wariatora?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 20:38 
*

Rejestracja: 11 lip 2014, 20:38
Posty: 25
Pojazd: Aerox
z lewej strony, powiedziałem był ze z okolic przeciwtalerza/wariatora. chociaż moze to być kawałeczek z tyłu z okolic sprzęgła, ale stawiam raczej na wario. rolki jakie kupiłem to motoforce zdaje mi się że plastikowe minimialnie cięższe od poprzednich, gumowych. (około 01g-02g). jesli będę miał czas w najbliższych dniach to odręce jeszcze sprzęgło, ale to raczej nie to. natomiast chcialem sie zapytac jakie są objawy wyjechanego łożyska w pokrywie przełożen?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 20:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Wyjechanego - masz na myśli zużytego, coś w stylu zatartego z powodu np. braku oleju? Generalnie łożyska w przekładni są poddawane mały siłom poprzecznym, przez co, przy obecności odpowiedniego smarowania, ciężko jest je zużyć. Objawy zużytego łożyska to bicie oraz zwiększone opory toczenia, efekty dźwiękowe - brak lub piski, stuki, klekotanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 21:10 
*

Rejestracja: 11 lip 2014, 20:38
Posty: 25
Pojazd: Aerox
Więc raczej jest w porządku.

Ja juz nie mam pojęcia, w każdym razie po zdjęciu tych podkładek regulacyjnych tak jakby przestało to trzeszczeć ale nie jestem pewien, natomiast przy dużym gazie dalej napoczątku drży, nie przy ruszaniu tylko przy dużym gazie. Przedstawie może geneze tego trzeszczenia. Założyłem nowy przeciwtalerz i rolki, pojechałem się odrazu przejechać dostrzegłem minimalnie mniejsze przyśpieszenie ale zauważlnie większy v-max, to co mi sie rzuciłi odrazu w oczy to to przy daniu w palnik troche drżał*, po przejechaniu moze 20km doszły te trzeszczenia, po zdjęciu tych podkładek wydaje mi sie że przestał troche trzeszczeć jak juz wyżej pisałem, natomiast nie jestem pewien ale wydaje mi sie, że bardziej drży. Nie wiem czy to dobrze że dałem odrazu praktycznie w palnik ale z tego co wiem to przeciwtalerza i rolek się nie dociera :3

*- drży przez chwile potem ciągnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 21:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Jeżeli mowa o drżeniu, to mowa o luzach pomiędzy elementami. Ściągnij pokrywę i sprawdź, czy przeciwtalerz jest zamocowany prosto względem paska i sztywno; czy talerz wariatora, który "przykrywa" rolki w wariatorze nie jest luźny; czy luz pomiędzy wariatorem i tuleją jest poprawny (według mnie powinno tam być pasowanie obrotowe ciasne), czy luz pomiędzy tuleją i wałem jest poprawny (według mnie jest tam pasowanie obrotowe zwykłe). Jeżeli luzy pomiędzy elementami będą w normie, to drżenie nie powinno występować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 21:25 
*

Rejestracja: 11 lip 2014, 20:38
Posty: 25
Pojazd: Aerox
postaram się zrobić tak jak mówisz, natomiast mam jeszcze 2 pytania:
- czy mogą mieć na to wpływ rolki? (raczej nie...)
- ślizgi mają być założone twardo czy delikatnie wsuwać? ( w sumie sprawdzałem i tak i tak)
bo jeśli założe je jedną stroną to wchodzą delikatnie a 2 też nie tak twardo ale sie dobrze trzymają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 22:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Ja uważam, że ślizgi mają się delikatnie wsuwać, nie mogą być sztywne, bo przecież pracują podczas wysuwania wariatora i gdyby były "na sztywno", to szybciej by się zużywały.

Na wydawanie jakiegokolwiek dźwięku rolki raczej nie mają wpływu ze względu na to, z jakiego materiału są zrobione (no chyba, że wsadzimy rolki 15/12 do wariatora 16/13, to wtedy coś na pewno będzie stukać :) )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2014, 17:13 
*

Rejestracja: 11 lip 2014, 20:38
Posty: 25
Pojazd: Aerox
dobra dzięki za pomoc, poogarniam na dniach i dam znać :D

-- 21 paź 2014, 18:11 --

Problem rozwiązany(chyba). Trzeszczenie ustało po założeniu nowej nakrętki :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2014, 17:15 
*

Rejestracja: 24 kwie 2014, 17:46
Posty: 52
Pojazd: Yamaha aerox
Moze to po prostu kopniak ?? :DDD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2014, 17:18 
*

Rejestracja: 11 lip 2014, 20:38
Posty: 25
Pojazd: Aerox
raczej nie :D bo bez dekla tez troche trzeszczało, pewnie stara nakrętka bez gwintu się luzowała i tyle z tego było :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy