Dzisiaj jest 15 lis 2024, 9:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 paź 2014, 20:15 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
po niedzieli będę składał silnik ciepło zimno [już założyłem łożyska na wal w ten sposób] i teraz będę montował w kartery i jak wystąpią naprężenia chce je w jak najlepszy sposób zniwelować [dodam ze montuje nowy wał za prawie 4 stowy wiec na pewno nie będzie mowy o waleniu w niego młotkiem nawet najmniejsza siła.

wiec cyslalem tak ze jak kaetrey beda zlozone [ nie skrecone ale zlozone] i wal ciezko bedzie sie obracał [czytałem o takim sposobie zeby metalowym młotkiem popukiewac po karteze w okolicy gniazd lozysk wystapia wtedy drgania i łożyska sie ułożą i naprężenia znikną czy to prawda czy mit warto to robić?]

2 gi sposob o jakim myslalem to ze jak zloze kartery skrece 2 ma śrubami tylko delikatnie nie dokrecac ich prawie i dopasowac rurke by wchodziła na wal i opierala sie na wewnetrznej bierzni lozysk i delikatnymi puknięciami wywoływać drgania by wypośrodkować wal nie uszkodzi to łożysk odpręży je czy wrecz przeciwnie tylko zaszkodzi?

i czy jak mam jedna tuleje wyrównującą kartery to moge skladac spokojnie czy muszę miec 2 obowiązkowo??bo według mnie i tak śruby wszystko wyrównają

może macie jakieś inne jeszcze sposoby na odprężenie bez walenia w wal


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 lis 2014, 9:05 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Ale dlaczego najpierw wrzuciłeś łożyska na wał a nie w kartery?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2014, 15:19 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
bo nie mam wciagaczy a pozatym tak bezpieczniej ze łożyska dobrze sie ułożą na wale odpowie ktos ma moje pytania bo jutro skladamm i pilnie potrzebne odpowiedzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2014, 19:12 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2013, 13:24
Posty: 2003
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd: Yamaha Aerox
Ziomek najpierw daje sie łożyska w karter i w nie wał to po 1. Po 2 gumowy młotek i pare razy postukaj, jak sie boisz o gwint to nakręć nakrętke tak żeby była na równo z zakończeniem wału. Jak pare razy uderzysz to sie nic nie stanie ;)




_________________

Aprilia Sr MidRace -> Yamaha Aerox HIGH-END!
NIETypowy Aerox By Zywcu Wejdź i skomentuj, a odwdzięcze się tym samym :)
Klik

Lajkować ;3 https://www.facebook.com/AeroxByZywcu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2014, 19:25 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
no tak ale pozniej jest problem z osadzeniem walu w karterach a walic w wal nie chce bo nowy a poza tym nawet lekkie pukanie moze mu zaszkodzić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2014, 19:44 
***

Rejestracja: 27 sty 2013, 13:56
Posty: 831
Lokalizacja: Nysa
Pojazd:
Nic mu nie zaszkodzi ja bije z glowa stalowym i nabijam lozyska w karter jak i na wal i wszystko smiga




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2014, 20:42 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
dobra a czytalem ze po złozeniu ciepło zimno skrecic 2 ma srubami na ukos i stukac metalowym młotkiem w kartery by wystapiły drgania i wtedy łozyska sie uloza i odpreza. a i czy zamiast walic w wal nie lepiej by odprezyc dopasowac rurke o średnicy wewnętrznego pierścienia łożyska i stukać w nie po skreceniu silnika zamiast w wal??

i czy ma zanczenie z jaka siła dokreciły kartery?? czy np przez mocne skrecenie moze wystepowac scisk loysk lub nie wiem cos sie moze dziac?

-- 02 lis 2014, 21:42 --

i czy jak mam jedna tulejke centrujaca kartery moge skladac bo niektorzy skladaja bez nich w ogole i smigaja po 10 k i jest dobrze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2014, 3:19 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Moim zdaniem powinieneś zdjąć łożyska z walu i najpierw je w kartery włożyć. Nie potrzeba żadnych wciagaczy, wystarczy metoda cieplo-zimno, deseczka i dobry młotek. Ja tak składałem, jest ten sposób opisany na forum i wszystko ładnie i elegancko. Osadzając łożyska najpierw na wal moze się stać tak ze nie wejdą one do końca na swoje miejsce w karterze i nie uda Ci sie odprężyć walu po złożeniu silnika i bedziesz musiał jeszcze raz rozbierać. Wkładając je najpierw w karter widzisz co i jak, czy dobrze siadly itd.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2014, 8:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:27
Posty: 1389
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pojazd:
Nie ściągaj ich!
Dobrze zrobiłeś, przy montażu podgrzej porządnie kartery i nie będzie żadnych naprężeń.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2014, 14:43 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
ok nagrzeje je porzadnie palnikiem na gaz a wał do zamrazalki a jaki oiwiny dojsc łozyska na wał max do walu czy musi byc tam jakis odstep 2-3-5 mm bo nie wiem czy na maxa doszły wpadly jak w masło i czyc było ze sie oparły na wale ale nie jestem w 100% pewien czy na maxa doszly mile widziane dokładne wymiary pamiedzy walem a lozyskiem lub fotki

i co do sily skrecania karterów z jaka siła skrecac zbyt mocne skrecenie moze cos spowodowac??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2014, 17:35 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Pomiędzy łożyskami a wałem powinna byc taka minimalna szczelina, z 1mm. Co do śrub to po prostu z wyczuciem, dokrecajac za mocno możesz ukręcić i tyle.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2014, 19:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ostatnio był poruszany temat składania i było opisane to dokładnie. skręć silnik 12-13nm i wystarczy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2014, 23:21 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
dobra złozyłem wal bez walenie mlotkiem nie było najmniejszych naprezen wał mozna bylo pchnac paluszkiem a on sie obracał nowy wal łozyska uszczelniacze i mały karter i po zamontowaniu wszystkiego odpalilem i tu ku mojemu zdziwieniu nie wiem czy jestem przewrazliwiony na te lozyska czy co ale jak go uruchomie to jak sie przysłuchac to slychac prace łozysk czy to normalne??

lozyska c3 metal skf i cylek streetrace




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy