Dzisiaj jest 28 lis 2024, 19:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lis 2014, 21:13 
*

Rejestracja: 27 paź 2013, 12:24
Posty: 103
Pojazd: Yamaha Aerox
Mam taki problem z moim roxem. Ma słaby v max bo zaledwie 80km/h (miezone gps). Moja regulacja napędu
to rolki 3.8g i sprężyna top racing twarda.
Cały steup to
cyl stage 6 sport pro
wydech s6 1200
gaźnik tec racing 21mm
króciec stage 6
membranki malossi
wario polini sprzęgło polini for race 3g z naciąganiem sprężynek
pasek dayco kev
wał motoforce racing
dzwon tec cnc


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 lis 2014, 16:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2014, 10:40
Posty: 144
Pojazd: Matrix
Być może jest źle wyregulowane sprzęgło, czyli brak odpowiednich, wyższych obrotów przy określonej prędkości. Może też być coś ze spalaniem.
80km/h to ja wycisnąłem z keewaya na seryjnym cylku :P

Problem w aeroxie przy regulacji jest taki, że nie wszystkie liczniki mają obrotomierz, więc nie wiesz do ilu Ci się silnik kręci, a to ważne ;] Tak więc pozostaje Ci dyno, albo pożyczyć od kogoś obrotomierz, ale poczytaj o tym jak podłączyć.

Przy tym cylku powinieneś kręcić obroty 10-12tyś max, więc kupiłbym najtwardsze sprężynki sprzęgła na mielochu. Chociaż niekoniecznie muszą być najtwardsze, jeśli nie chcesz zarżnąć szybko silnika. Ustawiając sprężynkami moment obrotowy na 8-10tyś pod ten wydech powinieneś osiągnąć najlepszą moc, czyli żeby ruszał z wyższych obrotów (nie koniecznie maksymalnych). Te dołączone do zestawu, może są za miękkie.

Mniej więcej wyglądałoby to tak:
Start 6tyś obr. - od 10km/h do 60km/h 6-9tyś obr. - 60-100km/h 9-12tyś obr. i tak do max możliwości cylka ;]

Druga sprawa to ta sprężyna centralna. Z tego co znalazłem na necie, jeśli jest niebieska to ma docisk 55kg, więc jak nie będziesz miał twardszych sprężynek to i sprzęgło się nie otworzy do końca, albo tak jak pisałem wyżej nie będzie odpowiednich obrotów do jego otworzenia.

Jak już podwyższysz obroty, to potem regulujesz wariator, żeby Ci płynnie ruszał i przenosił ładnie obroty z wału na tylne koło. Nie mogą być też za lekkie, bo będzie wył nie oddając mocy, abo w końcowej fazie pasek na wario za szybko wejdzie wyżej i sprzęgło się nie otworzy do końca ( Taka opcja byłaby dobra na stunt).

To samo z za ciężkimi rolkami, tylko odwrotnie. Sprzęgło się otworzy za szybko i pasek na wario nie będzie miał siły wejść wyżej.

Najlepiej to wyśrodkować, osiągając to przez odpowiednie obroty, czyli odpowiedni przyrost mocy do prędkości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2014, 19:42 
*

Rejestracja: 27 paź 2013, 12:24
Posty: 103
Pojazd: Yamaha Aerox
nawet na sprężynkach twardych ma muła. Rolki sa 3.8 a docisk 50kg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2014, 22:00 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
pas wchodzi na korektorze wysoko? i na wario na tulejce?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lis 2014, 14:14 
*

Rejestracja: 27 paź 2013, 12:24
Posty: 103
Pojazd: Yamaha Aerox
tak




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lis 2014, 22:21 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
spróbuj z 4,5g




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2014, 20:58 
*

Rejestracja: 27 paź 2013, 12:24
Posty: 103
Pojazd: Yamaha Aerox
wtedy wgl nie jedzie

-- 20 lis 2014, 21:58 --

praktycznie nie wkręca sie na obroty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2014, 21:29 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
to nie wiem...jakbyś miał obrotomierz to sporo by ułatwiło..może kompresja siada?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2014, 7:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2014, 10:40
Posty: 144
Pojazd: Matrix
scoot pisze:
pas wchodzi na korektorze wysoko? i na wario na tulejce?


Na stopce centralnej może wchodzić wysoko, ale jak siądzie dupskiem, to nie będzie miał siły podnieś lub przy lekkich rolkach, będzie się ślizgał po wale.


Na twarde sprężyny i docisk zdecydowanie cięższe rolki. Na taki cylku regulacja pół grama robi już różnicę.

Jednak jeśli przy 3.8g masz muła, a na 4.5 już nie jedzie, to może w drugą stronę. jeszcze lżejsze rolki ;]
Bez obrotomierza to regulacja na może się uda :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy