Dzisiaj jest 25 lis 2024, 2:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 lis 2014, 20:22 
*

Rejestracja: 26 sie 2014, 20:22
Posty: 5
Pojazd: aprilia sr

Ostrzeżenia: 1
Witam . Mam pytanie odnaszącą sie do spręzyny centralnej. Jaka spręzyna centralna najlepiej bedzie pasowała do rolek 4,5 g ? :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 lis 2014, 16:23 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
poczytaj o regulacji to się dowiesz że to rolki się dobiera pod sprężynę a nie odwrotnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2014, 20:23 
*

Rejestracja: 26 sie 2014, 20:22
Posty: 5
Pojazd: aprilia sr

Ostrzeżenia: 1
To spręzyna 44% bedzie dobra do 4,5 g ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2014, 2:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Chcąc otrzymać odpowiedź wypadało by podać markę i model skutera, a także listę modyfikacji... :roll:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2014, 7:57 
*

Rejestracja: 26 lis 2014, 7:54
Posty: 2
Pojazd: Junak
no to powinno być oczywiste, że do każdego motocykla, inna sprężyna :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2014, 1:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2014, 10:40
Posty: 144
Pojazd: Matrix
Z reguły do twardej sprężyny daje się cięższe rolki, ale nikt Ci tego nie zagwarantuje. Dlatego nie zaczynaj regulacji od dupy strony.
Pierwsze co wypadałoby zrobić to zakupić sportowy wydech
Podciągnąć mu obroty twardszymi sprężynkami sprzęgła
Dopiero teraz założyć twardszą sprężynę centralną , jeśli sprzęgło będzie się otwierać za wcześnie.
i na końcu regulować rolkami moment obrotowy.

Lekkie rolki będą szybciej obracać sprzęgło, które otworzy się pierwsze, a więc pasek nie będzie dość naciągnięty, żeby później go wypchać na wariatorze i może też się po nim ślizgać.
Zakladając lekkie rolki do twardej sprężyny centralnej, może też dojść do tzw dziur w przyśpieszeniu, czyli... Lekkie rolki będą szybko kręcić sprzęgłem, ale twarda sprężyna będzie wolniej otwierać sprzęgło. Co może pozwolić obrotami na wyciśnięcie trochę paska na wariatorze, między czasie, ale rozłożenie siły może się okazać nierównomierne i będzie skutkowało, wysokimi obrotami , jednak brakiem mocy na kole do rozwinięcia maksymalnej prędkości. Przykładowo... Ładnie się rozpędzisz do 65km/h a potem ściana, dopiero górka pozwoli Ci się rozpędzić do 80km/h, a na prostej znowu zwolni.

Najlepszym rezultatem będzie, kiedy pasek będzie dobrze naciągnięty, czyli wpierw zacznie się podnosić po wariatorze i jednocześnie powoli będzie otwierać się sprzęgło. Taka regulacja da Ci pewność, że będziesz mieć dobry start i żadnych dziur później w przyśpieszeniu przy full manetce.

Przykład na tym vid : https://www.youtube.com/watch?v=2VcdnM5l5b4




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lis 2014, 17:15 
*

Rejestracja: 26 sie 2014, 20:22
Posty: 5
Pojazd: aprilia sr

Ostrzeżenia: 1
Jest to aprilia sr seria ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy