Dzisiaj jest 16 lis 2024, 9:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 gru 2014, 0:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Skuter sie dotarł wiec korzystam z manetki :). Mam tak że po 10-15km "miasta" skuter rusza wyraźnie mniej chętnie. Ale nie jest to związane jakby z brakiem mocy tylko raczej z napędem.
Objaw jest taki że w stanie normalnym (prawie zimnym) rusza płynnie z 3500-4000 obr tak prawie jakby z "półsprzęgła" (wiadomo że to CVT i sprzęgła brak) i jedzie chętnie. Po 20 minutach jazdy takie ruszenie kończy sie lekkim poszarpywaniem a sprawę załatwia mocniejsze odkręcenie manetki tak do 5000 obr - ale wtedy też ruszanie jest ciut gwałtowniejsze (niekoniecznie fajne to w korku kiedy precyzja powinna być większa).
Po 45 sekundach postoju na światłach problem znika i jeżeli pojadę dłużej to już przyśpiesza bez oporu ale jeżeli po 40m znowu sie zatrzymam na chwilkę to znowu jest źle. Chyba że stoję dłużej niż kilka sekund.. no to znowu dobrze.
Krytyczny jest moment kiedy sprzęgło zaczyna brać przy rozgrzanym układzie napędowym. Jak już "złapie" to trzyma i chce jechać.
Wariator jest Stage SportPro, pasek jest Stage Performance (bando), sprzęgło to motoforce racing, spreżyna centralna Stage Soft - tutaj raczej nic nie powinno niedomagać.
Ale seryjny (chiński) jest dzwon sprzęgła (i bieżnie korektora momentu) i tak mi wychodzi że może ten dzwon niekoniecznie się tu sprawdza przy tej mocy i sprzęgle "racing". Zastanawiam sie czy wymiana na jakiś Stage6 Wingcooler - podobno nie do przegrzania) nie zlikwiduje problemu.
Ślizganie się paska wydaje mi sie tu mniej prawdopodobne.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html


Ostatnio zmieniony 10 gru 2014, 23:32 przez Wombat, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 gru 2014, 6:34 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Faktycznie , winnym może być dzwonu Może być też krzywy bądź coś w tym stylu jeśli szarpie. Ale jeśli potem ustaje to w to wątpię.

Ponadto , dzwon może być przegrzany. Myślę że wymiana na nowy załatwi sprawę.

Co do dzwonu to tak jak wymieniłeś albo S6 WC lub Tec CNC R




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 11:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2014, 10:40
Posty: 144
Pojazd: Matrix
Sprawdź jeszcze sprężynę centralną, bo ona może też szarpać sprzęgłem. Generalnie sprężyna powinna być nieruchoma między talerzem a sprzęgłem, ale w momencie ruszania, talerz dostaje obrotów od paska i z racji siły odśrodkowej, sprężyna, która nie jest zintegrowaną częścią, może się zacząć ślizgać, aż znowu złapie i dlatego masz uczycie, że coś szarpie. Przy miękkim docisku tym bardziej, wypadałoby powkładać jakieś gumy poślizgowe w uchwyty sprężyny.

Co tam jeszcze...
- Sprężynki sprzęgła źle założone, albo jedna wadliwa, bądź krzywa.
- Luzy na przekładni, ewentualnie jak starszy skuter to łożyska do wymiany.
- Krzywy talerz sprzęgła, albo ośka sprzęgła i dzwon łapie sprzęgło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 13:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Obadam. Ale mam wrażenie że po prostu fabryczny, chiński dzwon w konfiguracji z twardszym okładzinowo sprzęgłem MF + więcej niutonometrów i jest kicha.
luzy i skrzywienia by raczej wyłaziły cały czas. A tu jest ewidentnie kwestia temperatury układu - w każdym razie nic nie wskazuje na to żeby coś jeszcze miało wpływ.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 17:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2014, 10:40
Posty: 144
Pojazd: Matrix
Ale to podczas przejażdżki tylko, czy od razu po odpaleniu też szarpie? bo jak to pierwsze to całkiem prawdopodobne, gumy na sprzęgle puchną i się nie domyka do końca, a może też pordzewiałe zawiasy. Moje po 20tyś km skrzypiały ;] To są ruchome części, więc przed sezonem zimowym, wskazane jest wszystkie ruchome części nasmarować, nawet linki.

Czyli jeśli się da to wyciągnąć sprężynki i szczęki z mocowań i nasmarować zawiasy, gęstym smarem, byle nie za dużo, tylko tyle żeby gładko chodziły.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 18:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Sprzęgło jest w dobrym stanie , sam oglądałem i widziałem.

Dobrym wyjściem w tej sytuacji było by pożyczenie od kogoś sportowego dzwonu , niekoniecznie S6. Ale żeby jakiś był z tych lepszych.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 21:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
emil7894coliber pisze:
Sprzęgło jest w dobrym stanie , sam oglądałem i widziałem.

A nawet mi nie przypominaj...

Co prawda swoje sprzęgło widziałem jakieś 200km temu kiedy zmieniałem sprężynę centralną ze średniej na miękką i rolki z 6g na 4,5g ale na dzwonie sprzęgła brak było jakichś przebarwień albo śladów działania temperatury.
Fakt inny że dopiero od tej operacji skuter zaczął jechać niemal tak jak powinien a i cylinder zaczął dobijać do tego dystansu 1000km potrzebnego na dotarcie wiec i ja zacząłem bardziej odkręcać.

Jest możliwość że to sprzęgło zachowywało sie tak zawsze- tylko nigdy nie miałem okazji tego odczuć.
Zbudowałem (zleciłem Scootertronikom) przyzwoity setup który kiedy go dostałem dzwonił jak dusza pokutująca.
Skuter czekał na sprawdzenie co tak dzwoni a ja zrobiłem raptem z 60-80km delikatnie pyrkając po mieście - bo to docieranie i jeszcze coś dzwoni.. itd. Dzwonił czy nie ale te 75km/h osiągał i kręcił sie ładnie.
Pojechał do chłopaków do Radomia (co go Emil tam widział), stwierdzili że to zatarty, zapałowany cylinder. Nic dziwnego skoro po złożeniu Scootertroniki palili nim gume przy każdej okazji kiedy do nich trafiał. Wiec przebieg zero a jazda na pełnej piź..e.
No to wymiana gara na taki sam tylko niezarżnięty. Co prawda mając w rekach zdemontowany cylinder i silnik kupili niewłaściwy gar na podmianę i trzeba było odkręcać - ale to detal. W końcu to ja za wszystko płaciłem. Źle poskładane plastiki i jakieś drobniejsze połamane- to już drobiazg.
Gość po wymianie cylindra robi nim po radomiu 40km-50km i mówi że jest ok.
Skuter wraca. No nie jest ok.
Po pierwsze trzeba go piłować do 5500 żeby łaskawie ruszył sie z miejsca no i jakoś tak jedzie gorzej niż na tym zapałowanym cylindrze. Niby nowy nie zatarty a jedzie gorzej jak na przytartym i dzwoniącym.
przez telefon chłopak sie zarzeka że ruszał tylko cylinder i zmienił pasek z fabrycznego na Stage6 (bando). No dobrze, tylko nie jedzie jak powinien.
W takim stanie jade na Scooterweekend na hamownie. Wynik pomiaru 6.7-6.9KM i ściana 8000obr i 65km/h i nie ma bata żeby pojechał szybciej - choć 75 to jeździła chińska 50tka w serii.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5514D1BD
Obrazek
troche lipa jak na kase wsadzoną wsadzoną w silnik. Trzeba coś z tym zrobić.
Ponieważ w Radomiu nie udało sie ogarnąć zdemontowanego rozruchu elektrycznego a kopanie już mnie wku..nerwowało zdjąłem dekiel z napędu i badam co mam (bo wiem za jakie części płaciłem Scootertronikom) a co mi sie tylko wydaje że mam. Okazało sie że nie mam więcej części z rozruchu elektrycznego niż było widać na zdjęciach z montażu silnika (w zasadzie tylko rozrusznik został na miejscu)- wyleciało koło pośrednie, jego podpora, duże koło z podkładkami i sprzęgło jednokierunkowe.
Zamiast niego magiczna tulejka z rączki od lewarka robiąca za dystans.
Obrazek
Emil skoro to "wszyscy" widzieliście to czemu nikt tego nie zrobił? te części na to kosztują 50zł a i tak mieliście otwarty silnik. Potem ty mi doradzasz "żebym coś z tym zrobił". Dzięki.

Tu wracamy do sprzęgła.
Otóż badając rozrusznik i pasek Stage (podobno powinno sie go zakładać napisami do siebie a nie odwrotnie) wyszło że sprzęgło (dzwon) nie było dokręcone. Bujało sie na 5-7mm na wielowypuście. Zakładam że właśnie w takim stanie gość zrobił 40km po radomiu i ja pewnie kolejne 100km po warszawie. Ze 150km z takim luźnym dzwonem więc zrobiono. Mogło sie to odbić na jego zużywaniu się., kształcie i zachowaniu teraz.
Dokręcam dzwon i dzieje sie magia. Skuter znowu rusza z 3500-4000 płynnie ale tyle z tego- wciąż nie jedzie. Można?
Można.
Ważę rolki. Świetne jakościowo bo 6 sztuk waży 37g - wiec najbliżej 6g/szt. Nie wiem czemu nie 5g lub 5.5g Stage6 które kupiłem z wariatorem, nie wiem czemu nie jakiekolwiek inne stage6 nawet testowe które też kupiłem (i oczywiście przepadły w skutertronikach) tylko jakieś 6g kartofle na których silnik z trudem dokręca sie do 8000obr.
Nie wiem dlaczego spreżyna w sprzęgle to podobno medium motoforce a nie medium stage6 które też powinno być w zestawie z wariatorem. I tak dobrze że to motoforce bo może po prostu jakaś zwykła czarna.
Nikogo za ręke nie złapałem ale jestem przekonany że wymiany części sie odbywały- tylko nie wiem kiedy i u kogo i które.
W każdym razie muszę to ogarnąć. Wszyscy sie zarzekają że nikt i nic a ewidentnie coś nie jest tak.
Dokupuje m.in.:
- kilka dysz do gaźnika
- pierwszy zestaw rolek testowych 5.5g-7g tylko po to żeby sie dowiedzieć że wymiana rolek z tych 6g kartofli na 7g już nic nie poprawia a najlżejsze 5.5g to jeszcze za dużo
- drugi zestaw rolek testowych 4.0-5.5g i już czując pismo nosem precyzyjne 4,5g i precyzyjne 4.7g
- po drodze dowiaduje sie że jednak rolki 4.5g to jest to - ale sprezyna centralna to stanowczo nie to przy takich rolkach (11000 obr i 50km/h). Nie wiem jaką mam wiem tyle że czarna.. stage, motofroce, seryjna..nie wiem. Nie mam czasu tego rozkładac pińć razy. kupuje wszystko co może byc potrzebne i wiem żezostanie mi masa części ale przynajmniej zrobie to przy jednym podejściu
-obkupuje sie jeszcze spreżynami medium i soft, nakrętkami..milionem popierdułek.
kilka stów znowu poszło... czasu którego nie mam jeszcze więcej.

nie wiem jakie cuda sie wydarzyły po drodze ale zacierający sie jechał, wrócił od tych co sie znają co zmienili tylko cylinder i pasek i NIC WIĘCEJ i już nie jechał. A jechać zaczął dopiero po wymianie rolek na lżejsze o prawie 2g i innę sprężynie.
Za ręke nie złapałem a fakty są jakie są.

Teraz dopiero ten jeżdżący przyzwoicie zestaw dotarłem no i wychodzi ta kwestia poszarpywania po rozgrzaniu napędu. Musze znowu strzelić diagnozę na czuja. A "dane" jak widać są..no jakie są.
Ale po tym wszystkim jednak stawiam na dzwon.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 21:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Może wyjaśnię Ci wszystko na priv jak to było z mojego punktu widzenia , bo jak widać masz do mnie z deka pretensje :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 22:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
nie mam pretensji bo nawet nie wiem czy widziałes go bo byłeś tam przypadkiem czy też np ty w nim dłubałeś. nie mam takich informacji. teraz zresztą dla mnie nia ma to znaczenia.
Wnerwia mnie tylko fakt że wszyscy wszystko wiedzą o moim skuterze tylko nie ja. Okazuje sie że jeździło nim 500 osób, gume paliło 300 z nich, 200 z nich nagrywało filmik a jak sie sprawa rypła to nikt nic nie wie a wszyscy głusi i ślepi.
Ale to przeszłość i już sie wydarzyło.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 22:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Jak można być takim mechanikiem... pewnie pro praktykanci/barany po zawodówce (nie nie wszyscy po zawodówce to debilie bez urazy) katowali bo oni za to nie płacą,ale jak by im ktoś to zrobił to ojeju z ojcem pod warsztat...

Co do rzeczy samej to od tego katowania i palenia gumy mogło faktycznie (zwłaszcza z nie dokręconym dzwonem) zrobić różne rzeczy i pewnie go trochę przegrzało i teraz od krzywizny łapie sprzęgło co obrót w jednym miejscu dopóki się nie otworzy do końca.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2014, 23:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
też tak myślę. a nawet bym chciał żeby to było to bo by załatwiło sprawę.

Co do tego palenia gumy..itd. To wydawało sie poważny warsztat. Dużo maszyn tam stało. Szyld widziałem z rok wcześniej zanim tam wstawiłem skuter - wiec też wyglądało że nie od wczoraj i nie z przypadku. Robota była za taka kase że należało sie za to spodziewać profesjonalizmu. Dużo ludzi sie nabrało.
Skoro od nich są części i od nich robota to jest to ich odpowiedzialność za powierzoną maszynę. Z drugiej strony pocisnąć troche żeby to co sie ma wysrać wysrało sie u nich od razu a nie klientowi- to też nie jest zbrodnia a wręcz wskazane.
Skoro zawsze jest gwarancja od nich i u nich to niech korzystają. Przy normalanym podejściu do budowy wydumek to tak sie to powinno odbywać. Budowniczowie mostu też go przed odbiorami obciążają tak jak go w życiu nie obciąży normalna eksploatacja - i ma to wytrzymać.
Miała to być niemal maszyna demo- przebudowana za spore pieniądze od podstaw. Wyszło za fajnie i zajeździli zanim oddali a usunąc kupy po sobie już nie było komu.
Dla mnie skuter i kwota wydana na niego to też nie jest suma która powoduje że nie moge spać (aczkolwiek jak sie już wydało tobym chciał pokorzystać). Problem powstał bo firma sie zwineła a kolejne fakapy zaczeły wypływać. Niechlujstwo przy plastikach to naprawdę drobiazg przy liście ich wyczynów.
Kwestia nadużywania tego. Jakieś małolaty stuntery na tym siadały, jeździły osoby trzecie. Wstawiam skuter na poprawę popierdzielonych plastików i uzupełnienie nakrętek, następnego dnia przychodze i plastiki w stanie jak były tylko opona zdarta. Oczywiście wszyscy na sufit albo na buty i gwizdanie... Dowiaduje sie że żaden z tych łebków co ich tam widziałem i grzebali przy tym sprzęcie tam nie pracuje i tylko "pomagali",dowiaduje sie że jazda zaczynała sie tylko jak znikłem za zakrętem ulicy, że cześci były mieszane miedzy skuterami klientów, że co sie dało szło na używanych- wiec też nic dziwnego że żadna zdemontowana seryjna cześć do mnie nie wróciła..kwitów żadnych, rachunków zero, wszyscy wiemy skąd były części ale oczywiście bez nawet paragonu nie ma mowy o reklamacji, gość wystawia na życzenie jednego z klientów fakture w LIPCU z nr 01/2014 a teraz sie okazuje ze juz od czerwca ma zlikwidowaną w urzędzie działalność, świece wklejane w przekręcone gwinty na paste Wurtha, kolesiowi w speedfighcie na trasie odpadają plastiki (plastików to tam nikt nie umiał złożyć- silniki to im może jeszcze jakoś szły), podkradanie cześci z warsztatów od których wynajmował lokale (nikomu nie zapłacił oczywiście),"płacił" zresztą tymi podkradanymi częściami tym swoim niby "mechanikom". Ktoś tam pojechał zdenerwowany po skuter bo sie warsztat cichcem przemieścił i gość myślał że w ogóle stracił sprzet. ale wypłyneli w nowym miejscu to pojechał z mordą o odbiór.. i jakies małolaty z łapami wyskoczyły w czterech czy sześciu. łepek zaczałbrać na klate więcej niż mogł ogarnąć i go przerosło ale zamiast sie zachować wyszedł z niego gnojek i mała szujka.
Ale to jest zupełnie osobna historia i ten cały Michał Bazga szef tego chlewu za to odpowie wcześniej lub później.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 gru 2014, 6:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Musi odpowiedzieć ;) W końcu brał hajs za to czego nie zrobił.

Mówię , w tym wypadku najlepiej by było jak byś pożyczył dzwon od kogoś ze znajomych , i spróbował czy będzie dobrze.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy