Dzisiaj jest 23 lut 2025, 0:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 gru 2014, 11:41 
*

Rejestracja: 15 maja 2013, 7:18
Posty: 74
Pojazd:
Witam . Polamalem 2 ząbki w seryjnym przeciwtalerzu. Jaki nowy przeciwtalerz kupić ?
Myślę nad
1. http://www.scooterkingz.pl/przeciwtaler ... e-racing-2
2. http://www.scooterkingz.pl/przeciwtalerz-stage6 -2

Czy jakiś zamiennik seryjnego ?

I czym różnią się ten bez "ząbków" z tym z "ząbkami" ?

Czy te ząbki chlodza?




_________________

Marcin194 pisze:
Palenie e-fajek to jak walenie konia... Niby podnieca, ale jakoś inaczej.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 29 gru 2014, 14:23 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Stage6 jest bardzo lekki, sam mam R/T Oversize miałem CNC i obydwa mogę z czystym sumieniem polecić. Motoforce zapewne będzie rroche cięższy. Ja skusił bym się na CNC :D




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2014, 14:57 
*

Rejestracja: 15 maja 2013, 7:18
Posty: 74
Pojazd:
I do niego potrzebuję tylko gwiazdkę ;p ?

I mam taki problem ze : mam porysowany wariator . szerokość 1 cm , na około obwodu , równomiernie . nie ma przez to "bicia" tylko nie wiem czy nie porwie paska .
Przez nieuwagę gdzieś w środku karteru została śrubka , która wypadła miesiąc temu i porysowała wario ;/ (jeździłem z nią prawie 3k km)
Przejechać na około papierem ściernym ?




_________________

Marcin194 pisze:
Palenie e-fajek to jak walenie konia... Niby podnieca, ale jakoś inaczej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2014, 16:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Bierz CNC :)

Nie jedź papierem , samo się wytrze po jakimś czasie :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2014, 12:09 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
NeeRek pisze:
I do niego potrzebuję tylko gwiazdkę ;p ?

Tak ale to od starego przeciwtalerza moze naturalnie być i jeszcze te tryby do startera nożnego co idzie na gwiazdkę
NeeRek pisze:
Przejechać na około papierem ściernym ?

Jeśli są te rysy ostre i jak jedziesz palcem to wyczuwasz znaczną chropowatość to ja bym delikatnie to wygładził, ale jedynie w miejscach rys




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sty 2015, 20:36 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Z tego co wiem to wariator Top Racing NG jest chromowany czy też ma warstwę nicasilu. Wobec czego raczej nie należy go traktować żadnym papierem. Ogólnie taka usterka to już po wariatorze. Można jednak troszkę wyrównać tylko w tych miejscach - nigdzie indziej. Może jakiś czas polata, ale tam wyrobi się garb i pasek nie będzie płynnie chodził.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2015, 10:09 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
robdk pisze:
nicasilu

Laiku nie udzielaj sie lepiej, będzie to lepsze wyjście dla osób szukajacych konkretnej odpowiedzi, a ty ich w błąd wprowadzasz.
robdk pisze:
Z tego co wiem to wariator Top Racing NG jest chromowany czy też ma warstwę nicasilu. Wobec czego raczej nie należy go traktować żadnym papierem.

Normalnie nikt by go nie traktowal, ale tak dla przykładu to np stage6 sport pro jest bez chromowanej powłoki.
robdk pisze:
Można jednak troszkę wyrównać tylko w tych miejscach - nigdzie indziej.

A co ja wyżej napisałem? Czytać w podstawówce nie nauczyli
robdk pisze:
Ogólnie taka usterka to już po wariatorze.

Z jednej strony tak z drugiej nie, bo patrząc teoretycznie, to wario bez chromu pewnie by przetrwało, s6 sport pro nie jest chromowany, by była lepsza przyczepność paska, zawsze mozna spróbować zeszlifować cały chrom na równo i zobaczyć co będzie. Zależy od tego jakie te ubytki są duże, a ja wnioskuję, ze nie wielkie, dlatego warto je tylko wyrównać, tak by krzywdy paskowi nie zrobiły i zacząć eksploatować obserwujac przy okazji co sie dzieje.




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2015, 12:35 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zanim zaczniemy się epitetować i wytykać zasoby wiedzy i doświadczenia zacytuję opis producenta tego wariatora:
Kod:
OPIS:
Wariatory TOP RACING  NEW GENERATION to produkty o zupełnie nowej konstrukcji bieżni rolek i powiększonej tarczy paska, o znacznie wyższej trwałości skonstruowane tak aby osiągnąć optymalną poprawę pracy silnika.
Koło wariatora zostało wykonane ze specjalnego aluminium, pokrytego warstwą chromowo-niklową.
Tulejki wariatora wykonane są ze stali chromowo-molibdenowej typu 18CrMo4 odpornej na ścieranie i rozciąganie
Rolki wariatora o zwiekszonej średnicy 18x14 mm pokryte wysokowytrzymałym materiałem syntetycznym odpornym na wysokie temperatury
W zestawie znajdują się trzy kpl. rolek o różnej masie oraz sprężyna tylnych talerzy.
Wariator New Generation pozwala osiągnąć większe prędkości i większą stabilność pracy silnika


Jak już ustaliliśmy powyżej wariator jest pokryty nie chromem tylko stopem chromowo-niklowym (notabene NiCaSil jest stopem niklowym z drobinkami węgla krzemu)

Jeśli przedmówca zauważył pisałem z pamięci i nie byłem pewien jaką powłoką dokładnie ma być pokryty więc określiłem takim czy takim. Ale dziękuje za zwrócenie uwagi. Dobrze, że na forum pilnuje się merytoryczności.

Co do przydatności tego wariatora to określam tak, że jak wyrówna się miejsce uszkodzone i tak będzie próg ze względu na grubość powłoki której nie będzie się dało idealnie pocieniować by było łagodne przejście i pasek będzie wyrywał następne fragmenty powłoki powodując niszczenie paska i wyrabianie się coraz głębszego rowka. Więc zasadniczo jest po wariatorze.

Odnośnie zerwania całej powłoki chromowej i pracy na części aluminiowej jak to jest w innych wariatorach. Po pierwsze trzeba to w domowych warunkach wykonać dość dokładnie nie zmieniając kątów bieżni. Ponadto jeśli macie choć troszkę wyobraźni o materiałach to nie po to się wykonuje z super aluminium wariator a później pokrywa się to powłoką chromowo-niklową. Wytrzymałość na ścieranie tego aluminium jest dużo mniejsza od aluminium (a w zasadzie stopów aluminium) od wariatorów gdzie nie ma zastosowanej żadnej powłoki.

Żeby nie było, że nic nie wnoszę do wątku (taki laik ;) ) po powiem, że jest gościu na YouTube z Rosji gdzie pokazuje jak przerobić wariator z serii by zamykał się do końca i tam pokazał domowy sposób na szlifowanie powierzchni wariatora. Wyszło to dość nieźle. Jak znajdę link to zapodam.

i tak na koniec to proszę nie sugeruj się liczbą postów bo doświadczeniem i wiekiem mogę być starszy około 3 razy ;) (patrząc po nicku)

Pozdrawiam w Nowym Roku


PS linki do obróbki wariatora:
https://www.youtube.com/watch?v=lMwAaW63PgI&list=UUJSDUfj-LAdQ22iJOACERPg&index=208
https://www.youtube.com/watch?v=DgBeHuVWctk&list=UUJSDUfj-LAdQ22iJOACERPg&index=226
https://www.youtube.com/watch?v=vIK4oF1bH64&index=209&list=UUJSDUfj-LAdQ22iJOACERPg

A donośnie przeciw talerza, to czemu nie talerz Top Racing dedykowany do tego wariatora?
http://shop.mieloch.pl/wentylator-wariatora-top-racing-sport,pZ001488.bhtml




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2015, 21:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
robdk pisze:
A donośnie przeciw talerza, to czemu nie talerz Top Racing dedykowany do tego wariatora?
http://shop.mieloch.pl/wentylator-waria ... 1488.bhtml


Dlaczego nie? Bo moim zdaniem CNC jest lepsze i posiadałem, byłem bardzo zadowolony, zapewne CNC lżejsze od Topa
robdk pisze:
Jak już ustaliliśmy powyżej wariator jest pokryty nie chromem tylko stopem chromowo-niklowym (notabene NiCaSil jest stopem niklowym z drobinkami węgla krzemu)

Tak, a więc to nie to samo, dokładniejszy opis nicasilu "Nikasil (z ang. nickel silicone carbide, czyli związek niklu, krzemu oraz węglika)" Nicasil stosowany jest na gładzi cylindra, a nie na wariatorze, a wiec to nie to samo.
P.S.
Gdzie znalazłeś ten śmieszny opis tego wariatora?
robdk pisze:
Co do przydatności tego wariatora to określam tak, że jak wyrówna się miejsce uszkodzone i tak będzie próg ze względu na grubość powłoki której nie będzie się dało idealnie pocieniować by było łagodne przejście i pasek będzie wyrywał następne fragmenty powłoki powodując niszczenie paska i wyrabianie się coraz głębszego rowka. Więc zasadniczo jest po wariatorze.

Odnośnie zerwania całej powłoki chromowej i pracy na części aluminiowej jak to jest w innych wariatorach. Po pierwsze trzeba to w domowych warunkach wykonać dość dokładnie nie zmieniając kątów bieżni. Ponadto jeśli macie choć troszkę wyobraźni o materiałach to nie po to się wykonuje z super aluminium wariator a później pokrywa się to powłoką chromowo-niklową. Wytrzymałość na ścieranie tego aluminium jest dużo mniejsza od aluminium (a w zasadzie stopów aluminium) od wariatorów gdzie nie ma zastosowanej żadnej powłoki.

Proszę bardzo odp. wcześniej sie już wyraziłem, ja bym spróbował
mati-98 pisze:
Z jednej strony tak z drugiej nie, bo patrząc teoretycznie, to wario bez chromu pewnie by przetrwało, s6 sport pro nie jest chromowany, by była lepsza przyczepność paska, zawsze mozna spróbować zeszlifować cały chrom na równo i zobaczyć co będzie. Zależy od tego jakie te ubytki są duże, a ja wnioskuję, ze nie wielkie, dlatego warto je tylko wyrównać, tak by krzywdy paskowi nie zrobiły i zacząć eksploatować obserwujac przy okazji co sie dzieje.

Jesli są to niewielkie ubytki, bo powstałe na skutek kolizji mechanicznej ze śrubką, to wystarczy je wyrównać. Ja bym tak zrobił.
robdk pisze:
i tak na koniec to proszę nie sugeruj się liczbą postów bo doświadczeniem i wiekiem mogę być starszy około 3 razy ;) (patrząc po nicku)

Jak widzisz ja niekoniecznie sugerowałem się liczbą twoich postów, tylko myleniem nicasilu z niklem, obydwie substancje są nanoszone w odmienny sposób i pracują gdzie indziej, bo nie widziałem wariatora z powłoką nicasilową jak dotąd (chybaże kolega widział to proszę o informacje).
Wiem, ze możesz być 3 razy starszy moze nawet 10 mnie to mało co nie obchodzi, bo nick nie ma tu nic do rzeczy. I tak sie tylko zastanawiam, kto po 18-19 roku życia jeździł by skuterkiem :D Ale może ty jesteś wyjątkiem :?: Nie wiem nie wnikam :wink:




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2015, 23:14 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No to jestem wyjątkiem :) na starość mi odbiło...
różnice NiCaSil a chromonikiel są mi znane. Coś bardzo się uczepiłeś, tego nicasilu... Napisałem, że w momencie pisania posta nie byłem pewien jaką powłokę posiada top, niemniej co do stanu faktycznego uszkodzenia czy to byłby nikasil czy jest to chromonikiel to efekt będzie ten sam. Oczywiście nic nie szkodzi na zrobieniu próby naprawy tego wariatora. Ja tylko napisałem jak się to skończy (tak z 30 letniego doświadczenia :mrgreen: )

Co do talerza, to przy tuningu poziomu sport jest to przerost formy nad treścią by patrzeć czy talerz będzie o te dwa czy pięć gramów lżejszy. Jak będzie robiony tuning gdzie będziesz kręcił grubo powyżej 12000 obrotów to wszystkie elementy musisz dobierać optymalnie.


A jeszcze co do nazwy nicasilu to akurat nazwa powstała od pierwszych liter firm wdrażających sposób technologiczny nanoszenia tego związku na powierzchnie - i nie tylko gładzie cylindrów się nim pokrywa.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2015, 13:01 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
robdk pisze:
A jeszcze co do nazwy nicasilu to akurat nazwa powstała od pierwszych liter firm wdrażających sposób technologiczny nanoszenia tego związku na powierzchnie - i nie tylko gładzie cylindrów się nim pokrywa.

Czytałem artykuł, wzieła sie od firmy która opatentowała substancję
robdk pisze:
No to jestem wyjątkiem na starość mi odbiło...

:lol:
robdk pisze:
różnice NiCaSil a chromonikiel są mi znane. Coś bardzo się uczepiłeś, tego nicasilu... Napisałem, że w momencie pisania posta nie byłem pewien jaką powłokę posiada top, niemniej co do stanu faktycznego uszkodzenia czy to byłby nikasil czy jest to chromonikiel to efekt będzie ten sam.

Mogłeś się upewnić skoro były wątpliwości, ale zostawmy temat w spokoju :wink:
robdk pisze:
Oczywiście nic nie szkodzi na zrobieniu próby naprawy tego wariatora. Ja tylko napisałem jak się to skończy (tak z 30 letniego doświadczenia )

Cos wierzyć mi się nie chce :roll:
robdk pisze:
Co do talerza, to przy tuningu poziomu sport jest to przerost formy nad treścią by patrzeć czy talerz będzie o te dwa czy pięć gramów lżejszy. Jak będzie robiony tuning gdzie będziesz kręcił grubo powyżej 12000 obrotów to wszystkie elementy musisz dobierać optymalnie.

Ja mam zestaw R/T Oversize i jestem bardzo zadowolony. CNC przypadł mi do gustu jest bardzo lekki co jest kolejnym atutem, dlatego go polecałem, a i nie miałem zadnych problemów, bo część uzytkowników miała mieszane uczucia na jego temat :cool:




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2015, 17:04 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
W sumie fajnie, że dogadaliśmy się :)

Czasem jest dobrze podyskutować merytorycznie i muszę przyznać, że pomimo swojego młodego wieku posiadasz dość rozległą wiedzę i jesteś pasjonatem a takich ludzi bardzo cenię :cool:

Co do talerza, to dopiero będę miał go w ręku już nie długo bo go będę zamawiał ;) (chodzi o Topa) więc dopiero go sobie obejrzę ;)

Twój zestaw to i tak wyższa półka i cena również :mrgreen:




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2015, 18:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
robdk pisze:
Twój zestaw to i tak wyższa półka i cena również

No nie do końca sie zgodzę, za nowego płaciłem 320zł po znajomości, a taki sport pro kosztuje 250zł+przeciwtalerz CNC 80zł i robi się 330zł, takze to cenowo prawie to samo, a klasowo nie do końca. Mamy coś lepszego za nizsze pieniadze. Wiadomo jednak ze zestaw topa wyjdzie o duzo taniej bo mamy 3 kpl rolek w zestawie i tańszy przeciwtalerz
robdk pisze:
W sumie fajnie, że dogadaliśmy się

Też tak uważam :wink:
robdk pisze:
Czasem jest dobrze podyskutować merytorycznie i muszę przyznać, że pomimo swojego młodego wieku posiadasz dość rozległą wiedzę i jesteś pasjonatem a takich ludzi bardzo cenię

Nie wiem czy taki młody wiek, jak na 2t odpowiedni, bo później każdy i tak przesiada się na 4t, (chybaze lubi motocross to istnieje 50% prawdopodobieństwo wyboru 2t).




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2015, 21:00 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No na 2t to się powraca ;)
To jest klimat i zapach :lol:




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy