Dzisiaj jest 28 lis 2024, 16:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 lut 2015, 23:02 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Sprawa regulacji na wolnych obrotach a na obrotach pod obciążeniem to dwie różne rzeczy. Już tutaj pisałem. Problem z odpalaniem to akurat regulacja na wolnych obrotach śrubką od składu mieszanki. Jak tutaj już nawet w poradnikach napisano, że śrubka reguluje skład tylko dla wolnych obrotów. Po dodaniu gazu unosi się przepustnica i paliwo jest mieszane z dyszy głównej i całość powietrza idzie gardzielą a nie kanalikiem do wolnych obrotów.
I jeszcze pytanie, czy mieszankę robisz sam czy dozownik? Jeśli dozownik to może ścieka olej w czasie postoju do gaźnika i zalewa olejem świecę. Jak ci się już uda odpalić, to czy nie kopci bardzo przez dłuższą chwilę?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 lut 2015, 23:18 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
robdk pisze:
Sprawa regulacji na wolnych obrotach a na obrotach pod obciążeniem to dwie różne rzeczy. Już tutaj pisałem. Problem z odpalaniem to akurat regulacja na wolnych obrotach śrubką od składu mieszanki. Jak tutaj już nawet w poradnikach napisano, że śrubka reguluje skład tylko dla wolnych obrotów. Po dodaniu gazu unosi się przepustnica i paliwo jest mieszane z dyszy głównej i całość powietrza idzie gardzielą a nie kanalikiem do wolnych obrotów.
I jeszcze pytanie, czy mieszankę robisz sam czy dozownik? Jeśli dozownik to może ścieka olej w czasie postoju do gaźnika i zalewa olejem świecę. Jak ci się już uda odpalić, to czy nie kopci bardzo przez dłuższą chwilę?



oo widze ze ty to bardziej ogarniasz mam set na sporta i mam ganik 21 dysza 80 i pali bez ssania od kopa chyba ze mróz to z ssaniem muszę i jak odpale to kopci i zaleany ze jak dam manete to musze go przeciagnac z 10m na ful manecie zeby przepalił i jest juz dobrze na wysokich obrotach chodzi dobrze na wolnych jak dłuzje postoi delikatnie przylewa a powietrze na maxa wykrecone i nie wiem co zrobic bo na mniejszej dyszy 70 bylo cacus tyle ze mocy nie miał i miał zamulonom manetke a teraz na tej 80 dobrze tylko ze przylewa swieca wilgotna nonstopem i spalanie duże co tu zrobic bo z ta regulacja sie tyle borykam ze głowa mała i jezdze tak zeby chociaz przyzwoicie chodzil a nigdy nie udaje mis ie uzyskac suchej swiecy nawet gdy robi buuu i ma zamało wachy mieszanke robie sam 100-105ml na 5l

dodam ze jak sie rozgrzeje ciezko pali za 3 kopem albo trzeba dodac gazu bo nie odpala




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2015, 23:31 
***

Rejestracja: 06 kwie 2012, 6:14
Posty: 606
Lokalizacja: KOLBUSZOWA
Pojazd:
jak się go uda odpalić to kopci i to sporo, Nie mam siły to tego ustawienia z odblkowanym filtrem a kompresja dobra.




_________________

Wpadaj do mnie:
YAMAHA AEROX SP55 2011r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2015, 23:39 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
W seryjnym silniku gdy już dysza główna i położenie iglicy jest ustalone to reguluje się tylko właśnie wolne obroty by było łatwo odpalić i ładnie wchodził i schodził z obrotów.
Gdy robimy modyfikacje to już sprawa z regulacją jest trochę cięższa. Na to ma wpływ nie tylko cylek, ale także wydech i dolot. Ja osobiście nie jestem za jakimś ekstremalnym tuningiem. Czasem dość spore trudności w wyregulowaniu powoduje np. filtr stożkowy.
Po zmianach musimy wyregulować 3 rzeczy w gaźniku:
- wolne obroty śrubką składu mieszanki
- obroty pod obciążeniem dyszą
- reakcja na manetkę iglicą.
Nie będę tutaj dublował poradnika ale jest taki w dziale zrób to sam :D

Myślę, że spróbuj z dyszą 75 i wyreguluj wolne obroty, później jeszcze pokombinuj z iglicą. Podniesienie jej powoduje szybsze wzbogacanie mieszanki przy dodawaniu gazu co przekłada się na przyspieszenie.
Jeśli przy tym gaźniku na wolnych jest cały czas za bogato to trzeba też zmienić dyszę wolnych obrotów.

-- 12 lut 2015, 0:39 --

Wilczek, ale robisz mieszankę czy z dozownika idzie?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2015, 23:50 
***

Rejestracja: 06 kwie 2012, 6:14
Posty: 606
Lokalizacja: KOLBUSZOWA
Pojazd:
robdk, Dozownik




_________________

Wpadaj do mnie:
YAMAHA AEROX SP55 2011r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 8:21 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Spróbuj spuścić z gaźnika paliwo z komory (tylko i nie rób nic więcej), Później zassij podciśnienie kranika ustami, by napełnił się gaźnik paliwem i spróbuj odpalić. Oczywiście przed odpaleniem wszystko ma być podłączone ;)
Jeśli odpali i nie będzie kopcił to będzie znaczyło, że dozownik puszcza olej i trzeba go odłączać na czas postoju. Ja wyciągam wężyk od gaźnika i zatykam go śrubką. Gdy chcę odpalić to go zakładam z powrotem. Pali od strzała (jeśli gaźnik jest napełniony benzyną) nawet po miesiącu stania. Poprzednio to jak postał z 2 dni to kopcił, że świata nie było widać, a jak dłużej postał to już nie mogłem odpalić.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 14:48 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
robdk pisze:
W seryjnym silniku gdy już dysza główna i położenie iglicy jest ustalone to reguluje się tylko właśnie wolne obroty by było łatwo odpalić i ładnie wchodził i schodził z obrotów.
Gdy robimy modyfikacje to już sprawa z regulacją jest trochę cięższa. Na to ma wpływ nie tylko cylek, ale także wydech i dolot. Ja osobiście nie jestem za jakimś ekstremalnym tuningiem. Czasem dość spore trudności w wyregulowaniu powoduje np. filtr stożkowy.
Po zmianach musimy wyregulować 3 rzeczy w gaźniku:
- wolne obroty śrubką składu mieszanki
- obroty pod obciążeniem dyszą
- reakcja na manetkę iglicą.
Nie będę tutaj dublował poradnika ale jest taki w dziale zrób to sam :D

Myślę, że spróbuj z dyszą 75 i wyreguluj wolne obroty, później jeszcze pokombinuj z iglicą. Podniesienie jej powoduje szybsze wzbogacanie mieszanki przy dodawaniu gazu co przekłada się na przyspieszenie.
Jeśli przy tym gaźniku na wolnych jest cały czas za bogato to trzeba też zmienić dyszę wolnych obrotów.

-- 12 lut 2015, 0:39 --

Wilczek, ale robisz mieszankę czy z dozownika idzie?



dysze zamowiłem 72 bo innej nie mieli zobaczymy a dysza wolnych obrotow jaka ? jak na mojej nic nie jest napisane i nie wiem jakiej potrzeba




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 15:29 
***

Rejestracja: 06 kwie 2012, 6:14
Posty: 606
Lokalizacja: KOLBUSZOWA
Pojazd:
robdk, tutaj nie ma znaczenia czy czyste paliwo czy mieszanka... coś jest nie tak...




_________________

Wpadaj do mnie:
YAMAHA AEROX SP55 2011r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 18:51 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
Mateuszh5, masz wykręcone na max powietrze mówisz... a śruba od regulacji składu w gaźnikach 19 i 212 która znajduje się za przepustnicą odpowiada za ilość paliwa w mieszance na wolnych obrotach a nie za powietrze jak ma to miejsce w gaźniku 12 i 17,5 gdzie śruba jest przed przepustnicą patrząc od strony filtra powietrza, więc jak ci go zalewa na wolnych to przykręć o 0,5 obrotu i sprawdzaj co i jak i co połówkę dokręcaj aż uzyskasz kompromis między dobrymi obrotami i odpowiednią reakcją zaraz po otwarciu przepustnicy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 23:54 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
elektryk pisze:
Mateuszh5, masz wykręcone na max powietrze mówisz... a śruba od regulacji składu w gaźnikach 19 i 212 która znajduje się za przepustnicą odpowiada za ilość paliwa w mieszance na wolnych obrotach a nie za powietrze jak ma to miejsce w gaźniku 12 i 17,5 gdzie śruba jest przed przepustnicą patrząc od strony filtra powietrza, więc jak ci go zalewa na wolnych to przykręć o 0,5 obrotu i sprawdzaj co i jak i co połówkę dokręcaj aż uzyskasz kompromis między dobrymi obrotami i odpowiednią reakcją zaraz po otwarciu przepustnicy



dobra tylko jak wkrece śrubkę jest gorzej zamulona manetka i w ogole czasami trzeba przytrzymać gaz z 3 s na max by wszedł na obroty

czyli mam rozumiec ze srubka na max wkrecona najmniejsza dawka paliwa na wolnych obrotach wykręcona śrubka wiecej paliwa na wolnych tak

i przez to nie moge stwierdzic czy dysza jest dobra czy nie bo swieca wiecznie wilgotna
dodam ze mam ustawione tak ze linka jest napieta ze przepustnica jest wyzej niz pozwala sruba od regulacji obrotów bede sie z tym jeszcze bawił ale musze miec informacje dodatkowe co najwazniejsze przy regulacji gaznik a19-21 na co zwracac uwage jakie sa przyczyny czego by w latwy sposob odroznic co jest nie tak i regulowac bo monotone jezdzenie co chwile i sprawdzanie swiecy nie dosc ze czasochlonne to przewanie i tak nie udaje ssie dobrze wyregulowac [jak sie reguluje bez wiedzy w 100% a paliwa pochlania ogrom




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 23:57 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
tak http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_guide/dellorto_3_4.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2015, 0:08 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
dobra to czemu mi go bardziej zalewa jak wkrecam srube od {powietrza} jest maneta zamulona w ch*j i nie ma mocy a jak na maxa to chodzi dobrze tylkoc zasem przylreje na wolnych ? co mam zrobic wieksza mniejsza dysza?? bo nie wiem mam aktualnie 80 i maksymalnie wukreconaa srube od powietrza i prawie idealnie ale swieca wilgotna i troche doże spalanie przepustnica sporo podwyższona jest naciągnięta linka gazu nie opiera sie w ogolę na śrubce od obrotów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2015, 15:15 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Odkręć śrubę mieszanki o 1,5 obrotu iglicę na środek i wolnych tak żeby nie gasł ale nie że 10 obrotów i jak będzie przerywać to mniejszą dyszę a jak robić buuu to większą. Dysza będzie dobra jak jedziesz 30-40 dasz full gas i błyskawicznie się wkręci a nie zamuli/zgaśnie.
Może to pomoże (pod koniec): http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Uklad%20zasilania.htm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2015, 19:04 
***

Rejestracja: 06 kwie 2012, 6:14
Posty: 606
Lokalizacja: KOLBUSZOWA
Pojazd:
prawdopodobnie u mnie problemy z odpalaniem jest spowodowane przez sciekajace paliwo od bloku silnika i trzeba sie pobawic pływakiem.




_________________

Wpadaj do mnie:
YAMAHA AEROX SP55 2011r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy