Dzisiaj jest 20 lip 2025, 21:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 lut 2015, 12:43 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 14:44
Posty: 92
Pojazd:
Witam kiedy wymienić łożyska wału? Uszczelniacze zamierzam wymieniać bo ciekną, łapie lewe powietrze. Bez rozpoławiania silnika. Natomiast kiedy łożyska wymienić ? Jakie są objawy uszkodzonych łożysk wału. Jak je zdjąć i później założyć? Czym skleić kartery?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 lut 2015, 13:14 
*

Rejestracja: 06 cze 2011, 8:13
Posty: 182
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Jak łożyska nie szumią to zostaw je w spokoju. :D
Jak rozpołowisz silnik to nie radzę zakładać tych samych łożysk. :)
Ja do sklejania karterów używam sylikonu odpornego na wysokie temp. i benzynę ( najczęściej koloru czerwonego ). :P


Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 13:15 przez kubamikus, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:15 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 14:44
Posty: 92
Pojazd:
Wymieniałeś uszczelniacze bez rozpoławiania silnika może?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:17 
*

Rejestracja: 06 cze 2011, 8:13
Posty: 182
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Od strony magneta jak wykręcisz tą łapke to powinien wyskoczyć po lekkim podważeniu śrubokrętem.
Od strony wariatora może być większy problem , musisz pokombinować. Może spróbuj ten uszczelniacz przebić śrubokrętem delikatnie i go wyciągnąć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:19 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 14:44
Posty: 92
Pojazd:
A nabić na wał czym? Żeby równo wpadł?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:21 
*

Rejestracja: 06 cze 2011, 8:13
Posty: 182
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Dobierz nasadkę od klucza , a jak nie masz to weź kawałek rurki o odpowiedniej średnicy i leciutko dobij na końcu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:22 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 14:44
Posty: 92
Pojazd:
Natrzeć go olejem silnikowym żeby było mniejsze tarcie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:27 
*

Rejestracja: 06 cze 2011, 8:13
Posty: 182
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Ja wbijałem uszczelniacze na sucho. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:28 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 14:44
Posty: 92
Pojazd:
Jak będę miał problemy z wymianą uszczelniaczy to napisze. WIELKIE DZIĘKI !!! :-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:31 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
kubamikus pisze:
Ja wbijałem uszczelniacze na sucho. :)
Nawet się tym nie chwal bo niema czym .Jasne że lepiej jest posmarować uszczelniacze i gniazda w karterach pod nie olejem w myśl zasady "smarujesz-jedziesz", metal +guma = tarcie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:55 
*

Rejestracja: 06 cze 2011, 8:13
Posty: 182
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
n0ooRt pisze:
kubamikus pisze:
Ja wbijałem uszczelniacze na sucho. :)
Nawet się tym nie chwal bo niema czym .Jasne że lepiej jest posmarować uszczelniacze i gniazda w karterach pod nie olejem w myśl zasady "smarujesz-jedziesz", metal +guma = tarcie.


:mrgreen:
Przecież i tak po chwili pracy silnika olej tam doleci i nasmaruje. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 13:56 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ale montując zniszczysz bez smarowania uszczelniacz, bo się np. źle wywinie na wale i nie będzie szczelny.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 14:04 
*

Rejestracja: 06 cze 2011, 8:13
Posty: 182
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
No fakt , człowiek uczy się całe życie. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 17:51 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
robdk pisze:
Ale montując zniszczysz bez smarowania uszczelniacz, bo się np. źle wywinie na wale i nie będzie szczelny.
Oprócz tego przy nabijaniu na sucho zaczyna ścinać gumę z zewnętrznego metalowego pierścienia uszczelniacza obtoczonego gumą blokując go przy nabijaniu w gnieździe pod niego w karterze. Siłą rzeczy zaczynasz mocniej w niego uderzać deformując jego kształt. Mówię o smarowaniu uszczelniacza także z zewnątrz a nie tylko w miejscu gdzie on się styka z wałem przy sprężynce doszczelniającej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 20:12 
*

Rejestracja: 06 cze 2011, 8:13
Posty: 182
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
n0ooRt pisze:
robdk pisze:
Ale montując zniszczysz bez smarowania uszczelniacz, bo się np. źle wywinie na wale i nie będzie szczelny.
Oprócz tego przy nabijaniu na sucho zaczyna ścinać gumę z zewnętrznego metalowego pierścienia uszczelniacza obtoczonego gumą blokując go przy nabijaniu w gnieździe pod niego w karterze. Siłą rzeczy zaczynasz mocniej w niego uderzać deformując jego kształt. Mówię o smarowaniu uszczelniacza także z zewnątrz a nie tylko w miejscu gdzie on się styka z wałem przy sprężynce doszczelniającej.


Mi szczerze mówiąc uszczelniacz wskoczył bez dobijania młotkiem , znaczy lekko dopukałem go na końcu. Ale tak to rękoma równomiernie go dosuwałem do łożyska. :) Może był przesmarowany tawotem , nie wiem. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 20:16 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
kubamikus pisze:
Może był przesmarowany tawotem , nie wiem. :D
Nawet olejem do smażenia placków :D byle by miało poślizg.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lut 2015, 6:36 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 14:44
Posty: 92
Pojazd:
Odkręcając wariator odkręciłem sprzęgło rozrusznika i wyleciały mi te małe walce ze sprężynkami.
Jak je założyć bo nie widziałem jak były wsadzone???

-- 20 lut 2015, 7:36 --

Jeszcze jedno pytanie może być wsadzona tam jakaś podkładka dystansowa na prędkość??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2015, 21:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Z reguły jeśli jest jakaś podkładka to jest fabrycznie założona między przeciwtalerzem wariatora a jego tulejką. Ale z takimi blokadami spotykałem się głównie w chińczykach




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2015, 21:36 
*

Rejestracja: 13 lut 2015, 17:08
Posty: 116
Pojazd: Aerox YQ100
ziolosiepali, chodzi ci chyba o sprężynki i wałki ze sprzęgła jednokierunkowego ja powiem ci tak narobiłeś sb roboty ale ok.

Pierw wchodzi sprężynka później cienki długi wałeczek i następnie ten najszerszy na samym koncu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lut 2015, 21:25 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 14:44
Posty: 92
Pojazd:
Ten na walec na końcu ma być pionowo. Dzięki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy