Dzisiaj jest 29 lip 2025, 23:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 mar 2015, 15:07 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 14:58
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Jog R
Witam,

Od około roku mam problemy z "maszyną", a mianowicie gdy ją odpalę sama dodaje gazu do oporu, zalewa się. Za każdym razem gdy podłączę przewód paliwowy mam problem z tym, że paliwo mi wycieka, bo osiąga za duży poziom w gaźniku. Podczas sprawdzania linki, a raczej miejsca gdzie linka wchodzi do gaźnika (nie pamiętam nazwy .<.>.) zauważyłem, że taka rureczka (która łączy się z gaźnikiem i iglicą) rusza się. <- Może jest to istotne.

Czynności które wykonałem:
- Czyszczenie Gaźnika
- Czyszczenie Iglicy
- Czyszczenie Filtru powietrza

Dodam, że preferowałem szybszą i ostrzejszą jazdę (Często jeździłem po lasach itp.).
Oraz nie wiem czy to coś zmieni ale wymieniałem już 3 razy gaźnik.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

PS Jeżeli będzie trzeba dodać zdjęcia czy filmik proszę napisać.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 mar 2015, 15:56 
*

Rejestracja: 24 kwie 2014, 17:46
Posty: 52
Pojazd: Yamaha aerox
Sprawdz zabezpieczenie iglicy w gazniku ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 17:07 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 14:58
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Jog R
Już je zrobiłem. Dokładniej dałem je na 1 wyżej od środka. Co do obrotów nic to nie zmieniło. Pomimo tego iż nie dotykałem manetki oraz co za tym idzie nie dodawałem gazu, skuter sam go dodawał...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 17:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:37
Posty: 328
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Regulowałeś śrubkę od obrotów ?
Może źle iglica włożona , też miałem taki problem że sam gazu dodawał , okazało się że iglica musi być w odpowiedni sposób wsadzona . Za dużo paliwa to pewnie dysza za duża . Jaki gaźnik i jaki rozmiar dyszy ?




_________________

"Lewy pas , gaz i płynę "




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 19:26 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ja tu widzę dwie przyczyny jednocześnie. Jedna to lewe powietrze (bo gaźniki już 3 były) - sprawdzić uszczelniacze na wale, uszczelki pod cylindrem, łączenie karterów, króciec zasilający. Można sprawdzić także membranki. Druga sprawa to podciśnieniowy kranik paliwa, pewnie nie trzyma i w dodatku zaworek pływakowy także i na postoju przelewa go i paliwo spływa do silnika. Po odpaleniu duży zasób paliwa w komorze silnika powoduje wzrost obrotów do momentu kiedy go zaleje nadmiar paliwa bo przy przepustnicy zamkniętej tego powietrza jest niewiele i musi dostawać jakieś lewe bo by był zalany od razu i nie odpalił wcale. Jak stawiasz na postój to odłącz na próbę wężyki paliwa i oleju i je zaślep śrubkami. Na drugi dzień zobacz czy się poprawiło.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 19:49 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 14:58
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Jog R
Regulowałeś śrubkę od obrotów ?
Może źle iglica włożona , też miałem taki problem że sam gazu dodawał , okazało się że iglica musi być w odpowiedni sposób wsadzona . Za dużo paliwa to pewnie dysza za duża . Jaki gaźnik i jaki rozmiar dyszy ?


Śrubkę regulowałem na maxie zakręconej nie chciał odpalić, a na pół obrotu to co wcześniej...

Iglicę wsadzam tak jak na zdjęciu pod linkiem niżej. Co do dyszy to szczerze nie mam pojęcia.
Robił to dość dobry mechanik (wkładał nowy gaźnik) więc sądzę, że zła nie jest ale jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości z chęcią kupie nową tylko jaką. Jeszcze kwestia gaźnika. Nie mam bladego pojęcia co to za gaźnik. Jest możliwość aby to jakoś sprawdzić ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak się obrazki nie ładują:
- http://wrzucaj.net/NKi
- http://wrzucaj.net/NKy
- http://wrzucaj.net/NKG

Gaźnik:

- https://www.google.pl/search?q=GA%C5%B9 ... B640%3B480

-- 10 mar 2015, 20:49 --

robdk pisze:
Ja tu widzę dwie przyczyny jednocześnie. Jedna to lewe powietrze (bo gaźniki już 3 były) - sprawdzić uszczelniacze na wale, uszczelki pod cylindrem, łączenie karterów, króciec zasilający. Można sprawdzić także membranki. Druga sprawa to podciśnieniowy kranik paliwa, pewnie nie trzyma i w dodatku zaworek pływakowy także i na postoju przelewa go i paliwo spływa do silnika. Po odpaleniu duży zasób paliwa w komorze silnika powoduje wzrost obrotów do momentu kiedy go zaleje nadmiar paliwa bo przy przepustnicy zamkniętej tego powietrza jest niewiele i musi dostawać jakieś lewe bo by był zalany od razu i nie odpalił wcale. Jak stawiasz na postój to odłącz na próbę wężyki paliwa i oleju i je zaślep śrubkami. Na drugi dzień zobacz czy się poprawiło.


Jak go stawiam na noc, zawsze odłączam przewód paliwowy (od momentu zauważenia iż paliwo skapuje z gaźnika).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:34 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jak gaźnik przelewa to też będzie taki efekt. Trzeba ogarnąć na początek pływak i zawór iglicowy + kranik do wymiany. Jak rozkręcisz gaźnik to zobacz jaką masz tam dyszę.
Ale regulacja to dopiero po ogarnięciu tego co powyżej.

-- 10 mar 2015, 21:34 --

Gaźnik china. Podobny do TK Japan ale gorsze wykonanie. I nie wiadomo jeszcze jaka gardziel...
A skuter seria czy coś grzebane?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:37
Posty: 328
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Hmm ,a gdzie trzecia dysza ? jeśli dobrze pamiętam na drugim obrazku powinny być 3 dysze ( ja mam w swoim dellorto tak ) a tu jest dziura




_________________

"Lewy pas , gaz i płynę "




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:53 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 14:58
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Jog R
Jestem drugim właścicielem ale jak się dobrze orientuję to skuter jest orginalny w 80% (kilka części było wymieniane). Ogólnie jest to model z Anglii sprowadzony do Polski.
Pływak jest szczelny na 100% (siedział w benzynie i nic się nie wlało, w wodzie tak samo)

Link do zaworu iglicowego i pływaka:

- http://wrzucaj.net/NMM
- http://wrzucaj.net/NMQ


lukas602 <- Ja mam to co na zdjęciu. Nie mam 3 dyszy :X (chyba że chodzi Ci o to z zaworem :X




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:37
Posty: 328
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
zobacz , tak wygląda gaźnik oryginał do aeroxa ( do joga to samo )
https://www.google.pl/search?q=ga%C5%BAnik+12+minarelli&biw=1366&bih=633&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=XEz_VLLRDsfnaoqkgcgG&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=DIUX3I268o1lbM%253A%3BJ28OqXedVUIKGM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg09.olx.pl%252Fimages_tablicapl%252F130140215_1_644x461_yamaha-aerox-gaznik-dellorto-12mm-minarelli-pinczow.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Folx.pl%252Foferta%252Fyamaha-aerox-gaznik-dellorto-12mm-minarelli-CID5-ID58dvR.html%3B615%3B461 , w pływaku masz 2 dysze , 3 jest bliżej zewnątrz . a u Ciebie tego nie ma . nie wiem może taki gaźnik ale to dziwne




_________________

"Lewy pas , gaz i płynę "




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 21:08 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 14:58
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Jog R
http://allegro.pl/gaznik-12mm-ssanie-yamaha-jog50-jog-rr-r-z-50-i5132086028.html

To będzie dobre ??

http://allegro.pl/gaznik-12mm-ssanie-ya ... 86028.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 21:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ten twój jak pisałem to zwykła china i w dodatku jak widać 12mm
Te na aukcji to także china.
Chiński ma dwie dysze, podobnie jak TK Japan ale ten ostatni ma jednak lepsze wykonanie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 21:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:37
Posty: 328
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Najlepiej znaleźć oryginalny dellorto 12 ( dedykowany do Yamahy ) .




_________________

"Lewy pas , gaz i płynę "




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 21:22 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 14:58
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Jog R
Któryś z nich to oryginał ? Czy szukać dalej ?
Po za tym to ile ten oryginalny by kosztował ?

http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... ellorto+12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 21:24 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
http://allegro.pl/gaznik-dellorto-z-rec ... 95875.html

tyle, że ssanie ręczne




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 21:29 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 14:58
Posty: 7
Pojazd: Yamaha Jog R
Za około miesiąc kupuje coś z enduro za około 10tyś. ten chce doprowadzić do stanu używalności (jakby ktoś z rodziny potrzebował pojechać gdzieś). Zależy mi na jak najniższych kosztach aby nie za bardzo obciążać rodzinę :M. Czy zamiennik będzie na tyle zły, że nie ma sensu go kupować ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy