Dzisiaj jest 12 gru 2024, 21:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 mar 2015, 16:39 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
Nie mogę nic ciekawego znaleźć.
Założenie
Cylinder sport 70 na :
-Seryjnym wale (skok korba) - normalne osiągi
-Na dłuższej korbie 85/90mm z podstawką odpowiednią - moc ta sama , zmniejszenie się obrotów silnika?
-zastosowanie wału z innym skokiem tłoka np 44mm - jaki rezultat na czym to polega ? Ze na jeden wybuch wał wykona większy ruch?

Czy po dodaniu dystansu 10mm do cylindra sport 70 mogę zastosować wał z korbą 90mm i skokiem 44mm czy ten skok " jest wbudowany w cylinder" i skok do sporta 70 moze wynosić tylko 39mm?(silnik pg)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 mar 2015, 20:44 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Wydłużenie korby nic nie daje, tylko można zastosować wyższy np. cylinder. Przy normalnym cylindrze tłok będzie wychodził poza obręb cylindra i uderzał w głowicę, zaś zmiana skoku powoduje zmianę pojemności np. zmniejszenie skoku + dłuższa korba daje mniejsza pojemność ale wyższe obroty. odwrotnie zwiększa się pojemność a obroty spadają. O kątach rozrządu to już inna sprawa, trzeba stosować odpowiednie cylindry do takich kombinacji.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2015, 22:30 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
Dzięki za info
To mogę zastosować wał o skoku większym i dłużej korbie gdy zastosuję odpowiedni dystans w celu nie stykania się tłoka z głowicą? Dobrze mówię?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2015, 6:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dobrze mówisz, tylko aby nie okazało się, że potrzebujesz centymetrowej uszczelki pod cylinder :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2015, 8:00 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
Gummma wszystko idzie kupić :D
http://shop.mieloch.pl/podkladka-dystan ... 2517.bhtml

Dzięki wszystko wiem :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2015, 8:37 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
LazarNRG pisze:
Dzięki za info
To mogę zastosować wał o skoku większym i dłużej korbie gdy zastosuję odpowiedni dystans w celu nie stykania się tłoka z głowicą? Dobrze mówię?


Tylko w przypadku dłuższej korby, a przy innym skoku zmieniają się kąty rozrządu i trzeba inny cylinder przystosowany do takiej operacji.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2015, 15:59 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
robdk ale tu 2t w automacie bez rozrządu tutaj w cylindrze się kanały , wiem zmieniają się kąty otwarcia i jego strojenie. Poza tym pasuje?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2015, 18:56 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
LazarNRG Wiem, że się da kupić, a jak nie to wyfrezować :) Pamiętaj o dokładnym próbowaniu na "sucho", bo jak źle ustawisz squish to denko tłoka nawiąże bezpośredni kontakt ze świecą zapłonową. W następstwie elektrody świecy zostaną zaklepane na miazgę, przy czym pęknie ceramiczny izolator elektrody i cały ten syf znajdzie się w cylindrze. Możesz się domyślać efektów końcowych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2015, 21:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Przy zmianie skoku + podkładka tak wysoko podniesiesz strojenie cylindra, że może on się do niczego nie nadawać.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2015, 23:05 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
LazarNRG, W 2t kąty rozrządu to właśnie czasy otwarcia poszczególnych kanałów. Rolę rozrządu pełni tłok.
Booyaka, przy zmianie skoku to raczej cylek trzeba stroić od początku i nie wiem czy nie trzeba tulejować i wycinać od nowa kanały.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2015, 2:02 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
Booyaka Wow aż tak wysoko? Przy polini sport 70 i takim zestawieniu (90mm 44skok) co z tego wyjdzie ?
I dla tłoka d=47 jaka wyjdzie pojemność?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2015, 11:44 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zastosowanie typowego cylindra mija się z celem do wału ze skokiem 44. Jak Booyaka, napisał, może być poza zakresem obrotów oraz tłok będzie schodził dużo poniżej okna wydechowego co przyniesie tylko straty. Reasumując praca cylindra będzie na wyższych obrotach a mając na uwadze większy tłok to nominalne obroty wału powinny być mniejsze - więc się to rozmija, dodam, że na wał będą działały większe siły bezwładności.
Ogólnie do takiego wału to trzeba oddzielnie liczyć cylinder, tulejować i szlifować pod nowe mapy cylinder.
Ew. już cylinder kupić pod ten wał.

EDIT
Chyba klasa Big Bore ma taki skok i cylindry




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2015, 23:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Co do strojenia cylindra - sam cylinder w sobie nie ma strojenia ;)
Przy cylindrze klasy sport przyjmuje tutaj cylindry Polini SPort i Malossi Sport i Streetrace wydechowy nie przekracza 185 owk przez co przy skoku 44mm nie przekroczy 198owk.

Przy zmianie skoku cylinder należy przygotować pod to (chodzi o okienka). Problemem w niektórych cylindrach mogą być płuki tzn będą wysoko.


Co do długości korbowodu trochę się nie zgodzę bo przy dłuższej korbie zmienia się kąt natarcia.
Kłania sie tutaj fizyka dokładniej dział o momencie obrotowym.
Jak wiemy mniejszy kąt = większy moment obrotowy.
Kwestią jest też pojemność skrzyni korbowej.


Co do skoku jeszcze.
Kwadratura tutaj ma duże znaczenie. Ale pamiętajmy o tym że większy tłok=większa prędkość tłoka.


Jeszcze kwestią jest stopień sprężania.
Zwiększamy pojemność cylindra więc trzeba wziąć pod uwagę że może wystąpić spalanie stukowe.
Trzeba to sprawdzić.


Ogólnie zapraszam do dalszej dyskusji :D




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2015, 23:24 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
Maciek1997
Dzięki za info
Nie rozumiem jednej rzeczy.
Cytuj:
Co do skoku jeszcze.
Kwadratura tutaj ma duże znaczenie. Ale pamiętajmy o tym że większy tłok=większa prędkość tłoka.

Co masz na myślisz większy tłok?
A teraz czas na pytanie :)
Przy takim zestawieniu port wydechowego w szerz i przelot bez jego podnoszenia ma sens dobrze myślę?
A pługi można pociągnąć w dół?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2015, 23:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Fuu..... Większy skok tłoka=większa prędkosć tłoka :D Tak to jest jak się pisze na szybko.

Musisz dać płuki jak BDC tzn do 44mm. Wydechowy nie koniecznie.
Oczywiście trzeba to potem ładnie przygotować ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2015, 8:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Maciek1997 pisze:
...


Co do długości korbowodu trochę się nie zgodzę bo przy dłuższej korbie zmienia się kąt natarcia.
Kłania sie tutaj fizyka dokładniej dział o momencie obrotowym.
Jak wiemy mniejszy kąt = większy moment obrotowy.
...


Oczywiście zgoda, ale większy skok to przesunięcie masy wirującej bardziej na zewnątrz ;)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2015, 12:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Obrazek

Pokazuje wykres "holenderskiej encyklopedii silników 2t" Luca Foekemy.
Wszystko ładnie pokazuje o co głównie chodzi ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2015, 14:06 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No OK. Ja nie neguję tego co piszesz ;)
Ale wydłużenie korby to nie to samo co zwiększenie skoku.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2015, 14:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Robdk dlatego zachęcam do dyskusji :D

Wymienić się doświadczeniem itp.


Skok to skok, korba to korba :D




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2015, 14:39 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ja cały czas jestem na Tak ;)

Już dość stary jestem i książkowe wiadomości nie zawsze pchają się do głowy ale patrząc na kręcących się łyżwiarzy w piruecie, szeroko ręce wolne obroty i przy tym samym pędzie ręce przy sobie i znaczny wzrost obrotów ;)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy