Dzisiaj jest 12 gru 2024, 18:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 mar 2015, 20:26 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
Cześć wszedłem w posiadanie nowego silnika 200cc (dostałem w rozliczeniu) chciałbym wrzucić ten silnik w swoje Zumico GR500 z 2011r co o tym myślicie? Z czym się wiąże przeróbka? Należało by dać chłodnice, mocniejszy napęd?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 mar 2015, 21:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Wszystko co seryjne w konstrukcji chinola padnie w szybkim czasie. Przy takiej pojemności przydałyby się mocniejsze łożyska w kołach, lepsze hamulce, opony, itp.


Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 21:04 przez Gummma, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:02 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
Z tyłu mam większe koło i napęd ze 125cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:05 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Sorki, nie dopatrzyłem modelu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:08 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
a więc czy ten napęd ze 125cc wytrzyma? jakie jeszcze przeróbki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:11 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Napęd może wytrzymać tylko kwestia wielkości zębatek. Sprawdzałeś mocowania silnika, czy pasuje rozstaw i czy nie ma "kolizji" z ramą?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:31 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
Silnik w ramę wejdzie co do mocowania silnika będzie ono trochę przerobione




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To od tego zacznij i upewnij się, że po przeróbce mocowania, łańcuch nie będzie o coś "haratał". Kiedy to ogarniesz to pozostaje kwestia doboru wielkości zębatek (co by uzyskać satysfakcjonujący stosunek prędkość-moc), a reszta wyjdzie w trakcie użytkowania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:35 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
Silnik już właściwie w ramie i po pierwszych przymiarkach wszystko gra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Elektrykę zrobiłeś? Przydałby się odpowiedni gaźnik i filtr powietrza (chyba, że masz to wszystko z silnikiem), do tego tłumik pod Twoją pojemność.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:49 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
Elektryka i reszta ogarnięta, tłumik wybebeszony z 50cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 21:56 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Odpalałeś? To, że będzie wybebeszony tłumik, nie oznacza od razu parametrów tłumika przystosowanego do 200cc. Będzie głośniejszy, a tu chodzi o rozmiar "kolanka", a raczej jego przepustowość. W silnikach 4T nie występuje rezonans strumieniowy jak w 2T. Czyli ile dają zawory, tyle musi ulecieć w atmosferę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 22:03 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
Hmm początek z kolankiem jest z silnika 200cc zespawany z tłumikiem 50cc. Odpalany wszystko chodzi :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 22:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Więc w czym problem? :D Testujesz Panie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 22:10 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
Mocowania do obspawania na gotowo i czekam na poządny łańcuch bo te z 50cc nie wyczymują :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 22:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie wytrzymają i nie ma opcji. Wyreguluj przełożenia zębatek na optymalne dla Ciebie, po czym kup cały zestaw, wraz z łańcuchem. Nie mieszaj nigdy takich rzeczy, bo albo łańcuch padnie, albo zębatki. W zasadzie jak łańcuch nie jest z kompletu to będzie ścierał zębatki i na odwrót. Na czas "strojenia" napędu posługuj się tym co masz, nawet używanym. Spadam spać, bo jutro ciężki dzień w pracy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2015, 22:19 
*

Rejestracja: 24 mar 2015, 20:21
Posty: 9
Pojazd: GR500
A więc kupię cały nowy napęd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2015, 6:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
tak jak kolega wyżej, musisz cały zestaw




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy