Dzisiaj jest 27 lis 2024, 8:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 maja 2015, 11:09 
*

Rejestracja: 03 maja 2015, 10:38
Posty: 3
Pojazd: Piaggio Fly 50 2T
Witam!

Kupiłem wczoraj dla małżonki skuter Piaggio Fly 50 2T - rocznik 2006, przebieg 13300km.

Wracając nim od sprzedawcy zauważyłem, że na prostej ciągnie to licznikowe 45-50km/h, lecz pod górkę idzie już bardzo słabo. Potrafi zwolnić nawet do 20-25km/h. Odkręcanie manetki nic nie dawało, a nawet się lekko dusił. To znaczy, obroty nie rosły, a wręcz spadały wraz z prędkością - tak jakby był już na przełożeniu głównym i nie chciał "popracować" paskiem.
Spod świateł też nie ma szału i trzeba odkręcić manetkę do około połowy, żeby ruszył.

Nie wiem czy i kiedy był robiony jakikolwiek serwis. Poprzedni właściciel miał go około roku i nic przy nim nie robił.

Chciałem zacząć od napędu, tzn: wymienić pasek i/lub rolki wariatora, lecz nie wiem jakie części wybrać :/


Chciałbym go doprowadzić do stanu co najmniej bardzo dobrego. Przy czym jeśli miałbym robić jakikolwiek tuning, to pojemność i prędkość maksymalna muszą pozostać na dopuszczonym poziomie.
Skuterem będzie jeździć moja żona, więc ma być bezawaryjny i bezpiecznie przewieźć ją z domu do pracy i z powrotem :)


Pozdrawiam,
Cyber.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 maja 2015, 12:49 
*

Rejestracja: 18 cze 2014, 19:46
Posty: 77
Pojazd: Aprilia SR Factory

Ostrzeżenia: 1
wygląda na to ze masz za cieżkie rolki , dużo za cięzkie

albo poprostu są zmielone czyli kwadratowe

jesli rusza z wysokich obrotów to znaczy ze masz zbyt mieka spręzyne centralną




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2015, 14:15 
*

Rejestracja: 03 maja 2015, 10:38
Posty: 3
Pojazd: Piaggio Fly 50 2T
dahrentrade - obstawiałbym, że wszystkie części napędu są jeszcze fabryczne i nie było nic ruszane. Problem w tym, że chciałbym zamówić części, lecz nie mogę znaleźć informacji o fabrycznym pasku i rolkach.
Jedyna informacja, do której uzyskałem dostęp (instrukcja serwisowa), to szerokość paska nie powinna być mniejsza niż 17,5mm. Nic o nominalnej szerokości i długości. O rolkach nic nie ma :/
O ile mogę zmierzyć pasek i/lub odczytać oznaczenia z niego, o tyle nic nie wiem o tych rolkach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2015, 22:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2013, 16:14
Posty: 1092
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd: TGB 101s,Piaggio Sfera,Ogar
Ja bym również sprawdził kompresje :wink:




_________________

Pojazdy:
- TGB 101s Orion http://forum.mieloch.pl/tgb-101s-orion-by-alek736-t374419-280.html
- Piaggio Sfera NSLhttp://forum.mieloch.pl/piaggio-sfera-nsl-by-alek736-t396341-40.html
- Romet Ogar 205




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2015, 15:08 
*

Rejestracja: 03 maja 2015, 10:38
Posty: 3
Pojazd: Piaggio Fly 50 2T
alek736 - na pewno nie zaszkodzi :)


Update:
Znalezionych przeze mnie informacje:

Rolki - CM1102015 - 19mm x 15,5mm - 8g, źródła (Scooter-works.co.uk).

Pasek - 82712R - 826mm x 8mmx 18,5mm źródła: (Mieloch.pl, Scooter-works.co.uk, Docstoc.com).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy