Witam, widzę, że nikt nie odpowiada więc, może ja spróbuje pomóc, z góry piszę, że wszystkie rady są oparte na moich doświadczeniach i nie muszę mieć racji.:
1.Szum w przednik kole może być spowodowany rantem klocków, stojącymi prowadnicami lub zużytą tarczą ( tak jak w moim przypadku), ciężko jest mi to stwierdzić, ponieważ nie mam możliwości obejrzenia Pańskiego skuterka.
2. Szarpanie przy ruszanie może być spowodowane zużytymi okładzinami sprzęgła lub bardzo zużytym talerzem wariatora. Bez rozebrania ciężko jest to stwierdzić. Aby to sprawdzić należy zdjąć dekiel ,,przekładni'', po lewej stronie, odkręcić wariator, sprawdzić czy nie ma ,,progów'' przy okazji sprawdzić stan rolek, czy nie są spłaszczone. Następnie odkręcić dzwon sprzęgła, sprawdzić stan okładzin oraz poziom zużycia dzwonu i czy nie jest ,,spalony'', tz. nie ma przebarwień. Przypominam, że warto do edukować się przed wykonywaniem danych czynności, żeby nie uszkodzić gwintów na wale oraz na wałku.
3. Niski v-max najczęściej jest spowodowany zużyciem rolek, wariatora lub paska.
4. Luz na tylnym kole może być spowodowany zużytym łożyskiem lub zużyciem przekładni zębatej ( kiedyś przerabiałem taki scenariusz), ale ręki nie dam sobie uciąć
.
Jeżeli podjąłby się Pan napraw osobiście, fajnie by było dodać parę zdjęć, wtedy mógłbym w jakimś stopniu ocenić zużycie poszczególnych elementów i pomóc w diagnozie. Pozdrawiam i mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.