Dzisiaj jest 06 maja 2024, 18:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 maja 2015, 21:10 
*

Rejestracja: 04 maja 2015, 21:07
Posty: 1
Pojazd: Yamaha
Witam, ostatnio sprzedałem dwa swoje chińczyki (jeden miał 56 tys km na oryginalnym cylindrze ! był to hainan z 97 :) ) na rzecz Yamahy Cygnus z 2002 roku.
Dokonałem zakupu i jestem z niego bardzo zadowolony, pojechaliśmy po nią 60km wraz z żoną i wzięliśmy przyczepkę na wszelki wypadek ale Cygnusik wrócił na własnych kołach bez zająknięcia.

Jak na swój rocznik wiadomo ideałem nie jest, ma kilka problemów i bolączek.
Wszystko to pokazałem chyba dokładnie na filmiku więc jeśli już jakaś dobra duszyczka go obejrzy to mi coś podpowie może ? :)

http://youtu.be/R8Tb_Ww7zUc



Generalnie uściślając problemy.


1. Szarpanie przy ruszaniu
2. Hamulec przedni (tarcie)
3. Tylne koło (luzy)
4. Niski v max (80km/h)

Dodam że Yamaszka raczej nie miała jakiś wielkich remontów także myślę że napęd trzeba by jej odświeżyć, powiedzcie co kupić powinienem i jakich firm ? Chciałbym mieć części wypośrodkowane jakościowo takie jak były w oryginale a nie jakieś kosmiczne.

Wydaje mi się że na pewno do wymiany:

sprzęgło
może dzwon ?
może wariator i rolki
Pasek (czytałem że ktoś kupował do cygnusa paski na allegro nawet po 150zł ale wszystkie były lekko za długie i że trzeba iść z miarką krawiecką do sklepu i kupić wymierzony ? )


I pytanie dodatkowe ponieważ chcę kupić oponę na tył. Książka podpowiada mi 100/90-10 jednak na allegro widzę bezdętkowe, czy tam też takową mam ? ewentualnie czy do bezdętkowej mogę dać jeśli zajdzie potrzeba dętkę ? I

czy takie coś mi wymienią i wyważą w każdej wulkanizacji ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 maja 2015, 18:41 
*

Rejestracja: 13 kwie 2008, 16:53
Posty: 29
Pojazd: CBR 125R 2011
Witam, widzę, że nikt nie odpowiada więc, może ja spróbuje pomóc, z góry piszę, że wszystkie rady są oparte na moich doświadczeniach i nie muszę mieć racji.:
1.Szum w przednik kole może być spowodowany rantem klocków, stojącymi prowadnicami lub zużytą tarczą ( tak jak w moim przypadku), ciężko jest mi to stwierdzić, ponieważ nie mam możliwości obejrzenia Pańskiego skuterka.
2. Szarpanie przy ruszanie może być spowodowane zużytymi okładzinami sprzęgła lub bardzo zużytym talerzem wariatora. Bez rozebrania ciężko jest to stwierdzić. Aby to sprawdzić należy zdjąć dekiel ,,przekładni'', po lewej stronie, odkręcić wariator, sprawdzić czy nie ma ,,progów'' przy okazji sprawdzić stan rolek, czy nie są spłaszczone. Następnie odkręcić dzwon sprzęgła, sprawdzić stan okładzin oraz poziom zużycia dzwonu i czy nie jest ,,spalony'', tz. nie ma przebarwień. Przypominam, że warto do edukować się przed wykonywaniem danych czynności, żeby nie uszkodzić gwintów na wale oraz na wałku.
3. Niski v-max najczęściej jest spowodowany zużyciem rolek, wariatora lub paska.
4. Luz na tylnym kole może być spowodowany zużytym łożyskiem lub zużyciem przekładni zębatej ( kiedyś przerabiałem taki scenariusz), ale ręki nie dam sobie uciąć :).
Jeżeli podjąłby się Pan napraw osobiście, fajnie by było dodać parę zdjęć, wtedy mógłbym w jakimś stopniu ocenić zużycie poszczególnych elementów i pomóc w diagnozie. Pozdrawiam i mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.




_________________

Teraz:
Sym GTS Evo 09"
Full Oryginał

Kiedyś:
Aprilia SR WWW AC 97" (nowa buda)
Cylinder Airsal 6T 70cc
Wał Malossi MHR HPC
Sprzęgło HEBO R Racing
Warriator malossi MHR
Wydech Arrow Racing Pro
gaźnik 12- oryginał
v-max= 95km\h na prostej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy