Dzisiaj jest 11 gru 2024, 23:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 maja 2015, 11:57 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Przepraszam Cie za pomyłkę oczywiscie ze nie hipol tylko mixol:D

-- 11 maja 2015, o 11:57 --

Gaznik mam 17, a nie 12 i dysza główna to 57,5 i caly czas mi trudno wyregulowac bo mam wrazenie ze za duzo tej mieszanki dostaje jak wsadzilem mu dysze większą to sie zalał i pluł mieszanka do wydechu. Wychodzi na to ze potrzebuje mniejszej dyszy co wydaje sie tez malo mmozliwe skoro na 50cc jezdzilem normalnie a teraz mimo ze wiekszy cyl to go zalewa


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 maja 2015, 12:12 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nadal twierdzę, że olej do zmiany. Oczywiście mixol jest do mieszanki, ale to olej mineralny i jego powinno się lać w proporcji 1/25 by było odpowiednie smarowanie, przy czym będzie kopcił strasznie i z nagarem się nie opędzisz. Przejdź na olej półsyntetyczny albo syntetyczny a zobaczysz różnice.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 12:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Cytuj:
Gaznik mam 17, a nie 12 i dysza główna to 57,5

Dziękuję, że w końcu napisałeś jaki masz gaźnik (przydałoby się jeszcze podać producenta). Jak masz markowy gaźnik (a nie china) to w pierwszej kolejności go dobrze wyczyść, później zmień dyszę główną na 65 i zaczynaj regulować. Iglicę w przepustnicy ustaw na środkowe położenie. Jest to czasochłonne ale skuteczne, bo tego typu regulacje nie odbywają się w 10 minut.

-- 11 maja 2015, 13:17 --

Cytuj:
Nadal twierdzę, że olej do zmiany. Oczywiście mixol jest do mieszanki, ale to olej mineralny i jego powinno się lać w proporcji 1/25 by było odpowiednie smarowanie, przy czym będzie kopcił strasznie i z nagarem się nie opędzisz.

Na tych proporcjach nawet nie odpali silnika, 1:40 na "mixolu" wystarczy, po docieraniu zmiana na przynajmniej półsyntetyk dobrej jakości w stosunku 1:45-1:48 i ma być ok. Olej mineralny ma większe właściwości cierne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 12:33 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Gaznik seryjny jakis leader ja mam hurricana z 2005 roku i dlatego mam gaznik 17 a nie 12. 12 byly w nowszych rrocznikach. Iglica jest na seryjnym ustawieniu czyli na srodku dysza 57,5 srubka od mieszanki wkrecona na maksa a mi sie wydaje ze caly czas on ma za duzo mieszanki i nie nadaza przepepal po po puszczeniu manetki on dalej ciagnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 12:47 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Cytuj:
srubka od mieszanki wkrecona na maksa a mi sie wydaje ze caly czas on ma za duzo mieszanki i nie nadaza przepepal po po puszczeniu manetki on dalej ciagnie

Czyli dajesz bogatą mieszankę w paliwo i będzie zalewało silnik. Jak masz teraz wkręconą do oporu śrubkę mieszanki to ja wykręć o pełny obrót i przetestuj maszynę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 12:50 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Jak wykrecam srubke to na stopce kolo samoistnie zaczyna przyspieszac




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 12:54 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
I od tego masz śrubkę obrotów (taka większa obok ze sprężynką na wierzchu). Panie, w dziale "zrób to sam" jest łopatologiczna instrukcja od kilku użytkowników, w jaki sposób wyregulować gaźnik. Napracowali się nad tym, wiec warto zaglądnąć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 12:58 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Nie raz regulowalem gaznik i wiem na czym to polega ale tu jest taki problem ze ja mimo ze odkrece to srubke pozniej wyreguluje obroty zeby kolo sie nie krecilo ale co z tego jak podczas jazdy przy przekreceniu manetki na ful on sie zaleje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 13:12 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Na ful manetce żadna regulacja śrubkami nie działa, bo masz w pełni otwartą przepustnice, czyli ile gaźnik może dać to tyle da, a jak mu zwiększysz dyszę główna to zaczyna zalewać paliwem, bo przepustowość gardzieli w stosunku do mieszanki paliwo-powietrze ma swoje granice. Od pewnego momentu możesz tylko dać więcej paliwa, a nie powietrza, które jest mieszaniną gazów, a najważniejszy z nich to tlen, który jest używany do utleniania danego związku chemicznego (spalania). Nie da się jechać na samym paliwie. Kolejna sprawa to ustawienie zawleczki na iglicy, dając niżej o jeden ząbek to tak jakbyś wkręcił śrubkę obrotów. Zauważ, że przepustnica ma ukośne wycięcie i ustalony punkt położenia. Wkręcając śrubkę obrotów automatycznie podnosisz przepustnicę, bo ona ma bezpośredni kontakt z nią, czyli zwiększasz obroty "na stopkach" i koło się kręci. Wkręcając śrubkę mieszanki paliwo-powietrze odcinasz dopływ powietrza, które jest potrzebne do spalania paliwa. Kumasz? Regulując gaźnik używasz tych dwóch śrubek, wymieniasz dyszę główną na odpowiednią, dyszę wolnych obrotów w ostateczności, a nawet czasem trzeba wymienić samą iglicę o większym, bądź mniejszym kącie (chodzi o jej początkową grubość).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 13:42 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Wykrecilem srubke od dawki o jakies pol obrotu a druga srube wkrecilem na maksa czyli iglica jest podniesiona jak najwyżej (na srodkowym oczku) chodzi niezle ale rozpedze sie puszcze gaz i potem znowu odkrece gaz na ful i juz nie ma tej mocy musze czekac az przepali nadmiar mieszanki i dopiero odzyskuje moc. Czyli co mam zrobic? mniejsza dysze? Dziure w filtrze? Swieca ma kolor ceglasty czyli jest niby ok




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 13:51 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Gummma pisze:
Na tych proporcjach nawet nie odpali silnika, 1:40 na "mixolu" wystarczy, po docieraniu zmiana na przynajmniej półsyntetyk dobrej jakości w stosunku 1:45-1:48 i ma być ok. Olej mineralny ma większe właściwości cierne.


Odpali odpali, mi nawet w chińskiej kosiarce napisali w instrukcji 1/25 ale po kilku koszeniach olej sie wylał z tłumika. Nawet w instrukcji komarka było olej mixol w proporcjach 1/25 a to ze względu, iż nie ma takich właściwości smarnych jak obecnie stosowane oleje. Mixol ma pochodzenie z lat 50-60 więc jest tak jaby nie z tej epoki i nie do tej technologii.
Sam widziałem, że wszelkie problemy mogą pochodzić ze stosowania kiepskiego oleju i wszelkie próby regulacji gaźnika mijają się z celem.
Dodam, że mikxol w dawce 1/50 to jest szybkie zatarcie silnika.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 13:57 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Mi juz dymi tonjak bym dolal 1/25 to chyba bym zaslone dymna robil




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 16:50 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
robdk Chyba sam sobie odpowiedziałeś. Do tego stosunek oleju 1:25 to setka oleju na 2,5l paliwa? Chyba coś Panie pomieszałeś.

-- 11 maja 2015, 15:01 --

W kosiarkach jest jeden problem, gaźnik membranowy. Wymień membrankę, zrób odpowiednią mieszankę i ma działać.

-- 11 maja 2015, 17:49 --

Cytuj:
Wykrecilem srubke od dawki o jakies pol obrotu a druga srube wkrecilem na maksa czyli iglica jest podniesiona jak najwyżej (na srodkowym oczku) chodzi niezle ale rozpedze sie puszcze gaz i potem znowu odkrece gaz na ful i juz nie ma tej mocy musze czekac az przepali nadmiar mieszanki i dopiero odzyskuje moc.

Czy Ty rozumiesz, że jak wkręcasz śrubkę od obrotów to je podnosisz? Reguluj gaźnik, by obroty były w przedziale 1500rpm i silnik nie gasł. Po tym regulujesz dalej.

-- 11 maja 2015, 17:50 --

Cytuj:
Wykrecilem srubke od dawki o jakies pol obrotu a druga srube wkrecilem na maksa czyli iglica jest podniesiona jak najwyżej (na srodkowym oczku) chodzi niezle ale rozpedze sie puszcze gaz i potem znowu odkrece gaz na ful i juz nie ma tej mocy musze czekac az przepali nadmiar mieszanki i dopiero odzyskuje moc.

Czy Ty rozumiesz, że jak wkręcasz śrubkę od obrotów to je podnosisz? Reguluj gaźnik, by obroty były w przedziale 1500rpm i silnik nie gasł. Po tym regulujesz dalej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 18:27 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Zalozylem szmate miedzy gaznik a filtr i wszystko sie troche unormowalo ale troche muł sie zrobil. Musze pozaklejac wszystkie dziury w filtrze i wyjac szmate i zobaczyc wtedy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 19:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
W pierwszej kolejności powinieneś zakleić wszystkie "dzikie doloty". Mam głęboką nadzieję, że szmatka była w miarę czysta, a nie taka ze smarów, która plątała się w piachu...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 21:07 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Odnośnie mixola - to aby miał te same właściwości smarujące co dobry syntetyk w proporcji 1/50 trzeba go dawać w proporcji 1/25. i uwierzcie dawniej się tak jeździło.
A z kosiarką nie mam problemów ;) zmieniłem olej i problem zniknął.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2015, 22:22 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Cytuj:
uwierzcie dawniej się tak jeździło.

Ja jestem z tych dawniejszych i doskonale pamiętam mixol :D
Stosunek ilości oleju do paliwa pozostaje ten sam, mixol jest olejem mineralnym i pozostawia śliczny syf w postaci nagaru, oraz czarne wymiociny z tłumika. Proporcje 1:25 to nic innego jak setka mixolu na 2.5l benzyny... Może się mało znam ale na takiej mieszance nie odpali normalny silnik... Za gnojka nie raz zdarzało się przedawkować olej do etyliny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 maja 2015, 11:59 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Dobra dzis dokladnie uszczelnilem cala obudowe filtra skuter chodzi ladnie przyspiesza tez niezle ale max predkosc to 70 km/h to normalne podczas docierania?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 maja 2015, 12:09 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dajesz w palnik na etapie docierania? Chwilowo możesz ale nie jeździj na pełnych obrotach silnika, bo nim dotrzesz to go zajedziesz. Po dotarciu reguluj napęd, bo na tym etapie nic nie wskórasz, a co najwyżej popsujesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 maja 2015, 9:37 
*

Rejestracja: 21 lip 2010, 21:26
Posty: 74
Lokalizacja: Szydłowo/k Mławy
Pojazd: hurricane 70cc
Nie no oczywiscie nie utrzymuje stalych obrotow a tym bardziej na ful manetce po prostu jak sie dobrze rozgrzeje to go troszke przycisne czasami

-- 20 maja 2015, o 09:37 --

Ponawiam temat. Udało mi się ogarnąć troche tą regulacje. Zmieniłem dysze na 65 (z 57,5) w oryginalnym filtrze wywierciłem kilka dziurek i podniosłem iglicę o jedno oczko w góre. Skuter odpala elegancko chodzi równo i nieźle jeździ. Ma nie złego kopa jednak tylko miedzy 20 a 30 km/h no i jego v-max to nie całe 70 ;/. Próbowałem juz większe dysze i więcej dziur w filtrze ale jest gorzej. Nie chce go tez piłowac na długim dystansie tylko czasami mu dam na maxa ale wiecej jak 70 nie poleci.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy