Dzisiaj jest 27 lis 2024, 4:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 cze 2015, 22:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2015, 19:55
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Piaggio Free
Siema!!

Mam Piaggio Free w wersji delivery 2000r AC, kupiony z przebiegiem 22tys. km z padniętym silnikiem po cenie złomu :)
Silnik robiony był od zera na serie, taki był pierwotny plan.
Niestety przytarł się tłok 2 razy Vertex w dziwnych miejscach, za ciasno spasowany bądź za duża temp. spalania, no nic mniejsza o to.

Obecnie zastanawiam się co z tym dalej zrobić, a mianowicie:
1. szlif oryginalnego cylindra 50cc ok 50-60zł + nowy tłok vertex 130zł, powiedzmy że będzie razem 200zł.
2. nie bawić się w 50cc, kupić zestaw 70cc DR EVO(380) lub Top Performances Trophy (415) i mieć zapas mocy, zamiast męczyć 50cc do uciągu 90kg :).

Wydech mam Leo ZX miał być pod serie
Gaźnik obecnie seryjny Weber 12 OM ale i tak kupie delllorto 17.5
Wał oryginał bez luzów, łożyska nowe NTN
Cała reszta oryginał seria

Skuter ma być do codziennej jazdy po okolicach, wokół domu itp. Nie przewiduje większej trasy jak 20km w jedną stronę a i to rzadko ile w ogóle.
Do większych wypadów mam duży motocykl, a skuter ma być taki podręczny sprzęt wsiadam i jadę zamiast roweru, podjechać do sklepu czy gdzieś.

I teraz pytanie czy jest sens iść w 70 czy lepiej dać sobie spokój i zrobić szlif 50? :?:

Od razu mówię że przynajmniej narazie nie mam zamiaru wydawać większej kasy na ten sprzęt, bo już mnie sporo kosztował remont silnika. Ma to jeździć, ale możliwie jak najlepiej na tym co jest, nie oczekuje nie wiadomo czego, ale chciał by uzyskać prędkość podróżowania 70-80 bez męczenia silnika na pełnym gazie i było by ok. to też pomyślałem teraz o 70.




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 cze 2015, 13:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2013, 18:04
Posty: 672
Lokalizacja: c:/windows
Pojazd: Macal MM 50 (Mina Hor AC)
Wymiana łożysk i dr evo :twisted:




_________________

Obrazek
Cytuj:
Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 cze 2015, 13:39 
***

Rejestracja: 22 paź 2013, 20:40
Posty: 513
Lokalizacja: Dobre Miasto
Pojazd: Gilera Stalker DD 50
Również myślę że Dr EVO byłby lepszą opcją dokup gaźnik co najmniej 17.5mm nowe łożyska i będzie ok.




_________________

Zapraszam do Gilery !!!
http://forum.mieloch.pl/post2652196.html#p2652196




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 cze 2015, 18:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2015, 19:55
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Piaggio Free
Łożyska na wale są nowe NTN dokładnie takie same jak oryginalne, mają zrobione 50km :).
Kusi mnie ta 70cc ciekawi mnie jak to będzie chodziło i chyba pójdę w tą stronę.
Dzięki za zainteresowanie.

Gaźnik 17.5 wystarczy do takiej normalnej jazdy?
Przeglądając forum widziałem że sporo osób mówi iż do 70 to 17.5 za mały i 19 albo najlepiej 21.
Moim zdaniem to przesada i 17.5 powinien spokojnie obsłużyć nie wysilone 70, ale wolę dopytać.

Te cylindry dr evo i top trophy są niby identyczne, a nawet zapewne to to samo, a może nie do końca?
Jest sens dopłacać do trophy?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 cze 2015, 18:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2013, 18:04
Posty: 672
Lokalizacja: c:/windows
Pojazd: Macal MM 50 (Mina Hor AC)
Nie niema sensu ale tą 19 mm to możesz dać :wink:




_________________

Obrazek
Cytuj:
Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 cze 2015, 9:08 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Jak dla mnie jak skuterem śmigasz takie małe odległości to nie opłaca się ładować 70, musiał byś do tego zmieniać gaziora na 19-21, i wydech też by się przydało. Lepiej szlifuj ori i wrzucaj Vertexa i do tego gazior 17,5mm i Cię duzo taniej wyjdzie a osiągi się zmienią na +.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2015, 1:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2015, 19:55
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Piaggio Free
Zamówiłem już DR Evo 70, a czy się założy to się zobaczy, ale raczej tak :)

-- 18 lip 2015, 2:06 --

Trafił mi się gaźnik Dellorto 17,5 PHVA kompkletny w fajnej cenie, odyszowany pod 70 ze speddfight2. Dysza główna 80. Styknie do mojego DR EVO?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2015, 12:07 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Troche maly do 70, 19 albo 21 lepiej by tu pasował.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2015, 23:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2015, 19:55
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Piaggio Free
Po rozebraniu okazało się ze dysza jest 90 :)
Ale na początek chyba starczy,a w między czasie będe szukał 19.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy