Dzisiaj jest 01 gru 2024, 11:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 cze 2015, 14:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Mam problem z napędem. Na rozgrzanym, tak po 20 minutach jazdy zaczyna mieć straszne problemy ze startem.
Silnik na hamowni pokazał 7,5KM na rolkach 5.5g i 6,9KM na rolkach 6g ale powyżej 8500obr wydech jest strasznie poszarpany. Wygląda jak poślizg paska.
Zresztą dziwne bo na hamowni wkręcił sie na 12500 i jechał wtedy 72km/h (tak zanotowała hamownia) a na drodze kręci się do około 8500 i GPS notuje wtedy 83-86km/h

No i teraz nie wiem - czy pasek jest za mocno ściśnięty (sprężyna Medium S6) co powoduje duże tarcie i strasznie rozgrzewa pasek (S6 performance belt, bez kevlaru) który zaczyna się ślizgać czy doładować mu jeszcze mocniejszą sprężyne i dac np twardsze spreżynki sprzęgła. teraz ma motoforce Evolution regulowane i jest na najmiększych sprężynach (niebieskie z zestawu, max popuszczone)




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 cze 2015, 15:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwie 2011, 17:17
Posty: 175
Lokalizacja: Kalisz
Pojazd:
No dobrze a co z centralką ? ja bym tutaj dał stage6 Medium




_________________

NRG <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=327430




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 21:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
tam gdzie byłeś na hamowni (konkurencja mielocha) to napisali że obroty nie były brane pod uwagę z racji nie podłączenia niczego pod świecę (czujnika) itp. i należy TYLKO na moc patrzeć, nic tylko sprężynki daj średnie/twarde i kombinuj z naciągiem, 8,5k rpm do idealna regulacja




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2015, 12:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
dembica pisze:
No dobrze a co z centralką ? ja bym tutaj dał stage6 Medium


no przecież napisałem że mam S6 Medium.
Ten zestaw jest dobry na 20 min. jazdy. Potem nie chce się wkręcać (tak jakby sprzęgło łapało bardzo nisko, muszę się odpychać nogą a potem trzeba go strasznie przypiłować żeby łaskawie zechciał ruszyć. A jak już chwyci to znowu ogniem do 80km/h bez zająknięcia. Krytyczny jest ten moment łapania sprzęgła...CZUĆ że coś się mieli, mieli ale nie jedzie

Cytuj:
tam gdzie byłeś na hamowni (konkurencja mielocha) to napisali że obroty nie były brane pod uwagę z racji nie podłączenia niczego pod świecę (czujnika) itp. i należy TYLKO na moc patrzeć, nic tylko sprężynki daj średnie/twarde i kombinuj z naciągiem, 8,5k rpm do idealna regulacja

tym razem było z czujnikami i wszelkimi szykanami.
Regulacja może i idealna tylko całość zaczyna się w diabły ślizgać
wykres
Obrazek
https://dl.dropboxusercontent.com/u/359 ... k-cut.jpeg
Wiec bez obciążeń i oporów 72km/h przy 12000 rpm a na drodze z oporem wiatru..itd swobodnie mam tak przy niecałych 9000rpm
Obrazek
i to nie była jakaś jazda maxem na rekord tylko tak to się codziennie przemieszcza średnio


Na soft się ślizga, na medium się ślizga.
twierdzili że zbyt się wkręca to zamiast testowych 5.5g założyłem 6g i wyszło 0,5KM mniej. Więc te 5.5 albo i mniej nawet to lepsza na drodze opcja tylko para w gwizdek idzie.
Pozostaje chyba tylko twarda+twardsze sprzęgłowe, nowy korektor i nadzieja że to załatwi sprawę. Jeszcze zaczął przerywać na 9000+ i tak sie zastanawiam czy nie zmienie trzeciej świecy w przeciągu pół roku

-- 09 cze 2015, 13:00 --

no dobra. jedyny 112mm korektor jaki znalazłem to "sportowe" coś opisane jako JOG90. Kupiłem i jest w drodze. Jakiś dedykowanych znanych marek nie znalazłem. Nawet Motoforce nie robi talerzy korektora tych 115mm na duże sprzęgła. Wszystko do typowych yamahy 105-107mm.
Wsadze sprzęgło MF Evolution z czerwonymi (tymi mocniejszymi) sprężynami z zestawu i sprężynę S6 strong. Zobaczymy co będzie.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2015, 12:36 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Przecież korektor momentu obrotowego jest identyczny dla sprzęgieł 105-107- i 112.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2015, 17:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Jesteś na 1001% pewien? Bo jak szukałem to przy dopplerach, RMSach..itd było napisane że są tylko do 105 lub do 107mm. Wiec szukałem analogicznych ale do 112mm

talerze korektora przy sprzęgle 112mm mają 115mm średnicy i wtedy są ciut mniejsze niż średnica zewnętrzna dzwonu sprzęgła. To przy sprzęgle 107mm talerze kolektora są większe jak dzwon sprzęgła?




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2015, 18:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
A jak tak sie meczy zeby ruszyc ze az nogami sie odpychasz to sprzeglem nie smierdzi? Od zawsze tak miales, czy to od niedawna? Jak masz seryjne sprzeglo to zaloz-moze.
Skad pewnosc ze to na pasku sie slizga?




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2015, 18:24 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Tak przy sprzęgle 107 mm , talerze są większe niż dzwon sprzęgła.

Spróbuj założyć twardą sprężynę centralną na sprzęgło i ew. coś pokombinuj z rolkami i powinno być cacy :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2015, 22:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Sprzęgłem nie śmierdzi.
Miałem to na seryjnym dzwonie i sprzęgle motoforce evolution ale z jakimiś białymi spreżynkami od sprzęgieł MF ale bez regulacji. No to pierwszy strzał - seryjny dzwon chinola nie wyrabia choć przebarwień nie było. Wymieniłem na S6 Wingcoolera i żeby wyeliminować ew. uszkodzenia dzwonu być może nierównomiernie zużytym sprzęgłem to od razu wsadziłem nowe MF evolution ale na najmiększych sprężynach.
W zasadzie nic się nie zmieniło.
Był zestaw sprężyna S6 SOFT, rolki 4,7 i rolki 6g - ślizga się. Zmieniłem spreżynę na S6 Medium i się ślizga. Warunki pracy się o tyle zmieniły że po pierwsze przyszły gorące dni a po drugie silnik został dotarty wiec nie dość że cieplej to i ja jeżdżę teraz ostrzej.
teraz zmieniłem jeszcze wydech na Pro Replice więc i cylinder inaczej rozwija moc.
Spalanie mi wzrosło o dobre 0,5litra na porównywalnych dystansach - co by też można zrzucić na ślizgający się napęd. Bardziej piłuje żeby jechać.

Widze 3 potencjalne powody takiej grzybni:
- ślizga się pasek po korektorze (ślizganie sie paska S6 po wario S6 w zasadzie wykluczam)
- po 2 latach zacina się korektor (nie zawsze jest go łatwo ścisnąć rekoma przy zakładaniu paska ostatnio to robiłem kilka razy i zjawisko było dla mnie nowe)
- sprężynki niebieskie w sprzęgle MF to badziewie i po nagrzaniu miękną strasznie i łapią bardzo szybko (i silnik ma kłopot z wkręceniem się i pokonaniem oporu koła)
- tak dżast po prostu centralna Medium jest wciąż za miękka

I zapewne to conajmniej dwie z tych rzeczy są na raz. Jeżeli wsadze nówke korektor, na sprezynie HARD i nowych twardszych sprężynkach sprzęgła to w zasadzie wyeliminuje wszystko za jednym zamachem. Mam dwa te sprzęgła MF wiec moge złożyć drugi zestaw PnP. I jeżeli dalej tak będzie to skończyły mi się pomysły.

swoją drogą jakbym wiedział że talerze przy 107 i 112 są identyko tobym kupił jakiś bardziej markowy korektor a nie chinola za 75zł.. ale tak to moge do chinola dokupić przynajmniej talerz choćby motoforce racing - bo jak rozumiem ma pasowac?




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 7:13 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Z tych punktów co podałeś raczej wykluczam punkt 3. Mam u siebie sprężynki niebieskie na sprzęgle Tec Evo Racing i śmiga aż miło na ciepłym , więc to raczej nie wina sprężynek , chyba że Motoforce ma jakiejś gorszej jakości.

Wydaje mi się że to wina sprężyny ew. korektora. A sprężynę taką samą s6 medium wrzucić , tylko pożyczyć od kogoś ? Może ta sprężyna mięknie , chociaż na s6 by nie wypadało :/ Ale wszystko jest możliwe !




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 14:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
TEC Evo Racing to wg mnie jest dokładnie to samo sprzęgło co MF Evolution. Nawet w identycznym secie go sprzedają nie zmieniając nawet koloru spreżynek.
Mam takie sprzęgła dwa, na jednym białe sprężynki MF ale z innego zestawu, na drugim te oryginalne niebieskie. Na obu jest podobnie, Dzwon juz też wymieniłem na wzwiedziopytny Wingcooler.

Miałem z przyczyn tajemniczych centralną motoforce czarną (niby też ona medium) choć z wariatorem w zestawie była stage6 medium -a że nie wiedziałem co to za czarna sprężyna tak do końca to kupiłem S6 medium nową i ją wsadziłem. To też nie zmieniło sytuacji.
Wybitny pech jakby obydwie dawały ciała.

trochę sie dziwie bo ludziki jeżdżą na mocniejszych setach i nie mają takich problemów. W sumie każda zasmarkana, nawet chińska 125tka ma te 8-9KM minimum, chińskie graty i jeździ.

Mi został korektor do wymiany lub opcja że pasek to się ślizga - ale po wariatorze.Co ma małe znaczenie bo i tak sie to leczy tą samą sprężyną centralną.
Jeszcze to zrobie i kończe zabawe z tym egzemplarzem. Leasing sie skończył więc go opchnę i kupuję coś innego




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 21:24 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Coś mi się wydaje, że chyba źle podchodzisz do problemu i szukasz dziury nie tam gdzie problem. Wydałeś tyle kasy, że szok na sprzęgła i takie rzeczy.
Mam dość podobny skuter choć, set raczej bliżej serii i nie mam takich problemów.
Przestań patrzeć na wykres - bo to tylko taka chwilowa podnieta, że tyle ma się mocy. Nie wiem jaki masz rocznik swego sprzęta, ale mój jest z 2012 produkcja i po zmianie na wariator Top NG i włożeniu talerza Topa okazało się, że pasek na wario nie schodzi do samego dołu.
I tak jak piszesz było ze startem. Dopiero podkładki około 3 mm !!!! pozwoliły by pasek schodził na sam dół powodując większe przełożenie i lepszy start.
Co do sprężynek sprzęgła - to masz przecież obrotomierz to powiedz przy jakich obrotach startujesz? Przy twoim secie to start musi być około 6000 obr/min. wtedy będziesz miał gwarancje przyspieszenia.
Dodam, że w chińczykach ostatnich 2 lat produkcji (nie wiem czy wszystkich) pasek dawany jest za krótki i nie pozwala wchodzić na wariator na samą górę - taka blokada na korektorze momentu obrotowego, choć wycięcie jest na nim proste a nie fasolka. Obecnie jeżdżę na 792 a był 788. To jeszcze nie to ale z obliczeń mi wyszło, że max pasek który będzie pozwalał na max to rozmiar 804. Jutro mam mieć ten pasek - zobaczę co dał.
Dlatego pokrywa do zdjęcia, na nóżki go i odpal - zobaczysz czy na twoim wario wchodzi na samą górę. Jeśli nie to ci opisałem dlaczego. Czy zastosować podkładki to odkręć wario i zobacz, czy jak pasek jest na tulei to jego krawędź jest równo z tuleją, jeśli nie to musisz podkładkami regulować.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2015, 2:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Cytuj:
Coś mi się wydaje, że chyba źle podchodzisz do problemu i szukasz dziury nie tam gdzie problem. Wydałeś tyle kasy, że szok na sprzęgła i takie rzeczy.

"Tyle kasy" to pojęcie względne i nie ma co o tym dyskutować. To zabawka jest. Chciałbym to jeszcze ogarnąć zanim go sprzedam. Właśnie cykneło mu dwa lata, skończył sie leasing. Potrzebuje czegoś następnego.
Pozwolisz że cię "spunktuje" ale bez złośliwości - tak się poprostu łatwiej odnieść do poszczegolnych wątków.
Cytuj:
Mam dość podobny skuter choć, set raczej bliżej serii i nie mam takich problemów.

podobieństwo w tym wypadku kończy się na wyglądzie zewnętrznym i zastosowanej ramie.. tudzież wtyczusiach (części) elektryki. Jeżeli masz set bliżej serii to kompletnie nie ma co porównywać. Mój generuje zapewne około 80-100% więcej mocy, ciepła i bezpiecznie ponad 30% więcej obrotów.
Mam lżejsze sprzęgło, lżejszy wariator, nawet sprzęgło rozrusznika mam znacznie lżejsze niż seryjne. To kompletnie inna bezwładność mas wirujących i charakterystyka silnika. Zupełnie inny silnik.
Cytuj:
Przestań patrzeć na wykres - bo to tylko taka chwilowa podnieta, że tyle ma się mocy.

Nie podnieca mnie siedem koników :) zaręczam ci. Wykres traktuje jako element diagnostyczny. Kilkanaście lat tuninguje ciut większe silniki i jakoś tak sie nauczyłem że optymalnie jest regulować silnik w kontrolowanym środowisku na hamowni a potem tylko korygować na drodze. Lubie hamownie bo to zawsze coś mówi o stanie silnika.
Cytuj:
Nie wiem jaki masz rocznik swego sprzęta,

2013, 1PE40QMB wyjściowo, wał 13mm, sprzęgło 112mm. Teraz wał 16mm.
Cytuj:
i po zmianie na wariator Top NG i włożeniu talerza Topa okazało się, że pasek na wario nie schodzi do samego dołu.
I tak jak piszesz było ze startem. Dopiero podkładki około 3 mm !!!! pozwoliły by pasek schodził na sam dół powodując większe przełożenie i lepszy start.

U mnie pasek wchodzi na samą górę. Ściera kreski na wariatorze do około 3mm od górnej krawędzi. Jednocześnie kręcąc się na powiedzmy 8500 jedzie w okolicy 90km/h (wg logów z GPS-a a nie licznika bo ten o dziwo - zaniża dobre 8km/h powyżej 75), powtarzalnie, codziennie.
Mało tego - nawet po tych 20 minutach jazdy kiedy już "zachodzi" problem ze startem w chwili kiedy już "złapie" to swobodnie do tego maxa "ciągnie".
Problem BYWA ze startem i problem BYWA z jazdą w okolicy "półsprzęgła". Tzn np na rozgrzanym ale przez pierwsze 4-5km mogę sobie komfortowo jechać 40km/h trzymając go na 5500-6000obr a po 15 min. i 15km jazdy już pod tyłkiem czuje wtedy szarpanie. Wtedy używanie gazu robi się zero-jedynkowe. Piłuje - jade, nie piłuje-mieli i poszarpuje. Łapie mocno wyraźnie wyżej ale też silnik się nie wkręca z dołu - tak jakby już trzymało nisko. Lekko - ale jednak.
Problem szybko pojawia się w korku - 10 podjechań po 2m i już jest kibel ale jak już ruszy to potem jazda ciurkiem kolejne 3km z prędkością 80km/h i 8000 obr nie jest problemem. Nie puchnie, nie kicha, nie zwalnia, nie słabnie - aby manetki nie odpuszczać.
Skuter jest mocny z dołu -start miał zawsze z 4500-5000obr (na rolkach poniżej 6g) na 6g nawet niżej i zawsze swobodnie go ruszał z miejsca bez piłowania. Nigdy nie chciałem startować z 7000-8000 z kopem bo to nie na wyścigi tylo do turlania się po mieście.

Jest tak że jak jest kompletnie zimny to wcale nie rusza nawet z 7000. Musi z 1-2 minuty pochodzić i wtedy chce jechać ale wtedy jeszcze odkręcanie gazu powoduje przerywanie. Ssanie z kolei zalewa go natychmiast. Potem jest okres 10-15 minut że jest dobrze.. tzn normalnie. Cała manetka moja, łagodnie rusza ze średnich obrotów i mogę go wkręcić do pełnej manety ale w zasadzie jade na połowie i jedzie te +/- około 60km/h tak jak inni dookoła.
A potem sie robi źle. Objawy miałem identyczne jak wsadziłem dyszę jakąkolwiek większą niż 75. Ale teraz jest 75 i świeca sucha, ciemna kawa z mlekiem.
Dysza 75, iglica na sam dół.
Może być opcja że zawor membranowy świruje w wysokiej temperaturze (i to by był ten start i zalewanie) a do tego są jazdy z poślizgiem w napędzie (i to by było to szarpanie) ale bardziej bym sie skłaniał ku napędowi.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2015, 8:13 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Wybacz, że ci kasę wypomniałem - ale bardziej mi chodziło o zakup ponownie sprzęgła i korektora, a o rocznik się pytałem, bo chińczyki zmienili konstrukcje korektora i nie ma fasolki tylko jest prosty kanał jak w tuningowych. Niestety ale na nim zrobili także blokadę, że pasek nie schodzi na sam dół i nie wpuszcza tym samym na wariatorze na samą gorę stąd było moje pytanie.
Wiem, że masz mocno zmodzony silnik a ja lekko ruszony tylko (w zasadzie wariator i wydech) ale...
Niby producent u mnie mówi, że ma 6 km przy 9000obr. Wiec twój powinien mieć blisko 10 patrząc po secie.
Zawsze porównuje do swojego by mieć odwzorowanie choć różnice są wielkie i znów ale... - także mam gaźnik 19 (seryjnie) i po zmianie wydechu i wariatora mam dyszę 85 założoną przy seryjnym filtrze i iglica wyżej (4 ząbek) . Skuter nie był blokowany fabrycznie na CDI i mogę go wkręcać do maksa. Mam rolki obecnie 6g i obroty pracy ok. 8000. Oczywiście wentylator owersize do chłodzenia robi niezłą robotę - a mam termometr założony wiec widzę jak było i jak jest. Przekładnia ze sprężyną s6 Medium, sprężynki białe S6 TC (start ok 4000 obr) i nie mam problemu z jazdą w dwie osoby tempem spacerowym czy też z jazdą pod górkę 60-70 licznikowe.
Dlatego, uważam, że ta sprężyna spokojnie napina pasek i nie ma tutaj na nim poślizgu. Sprawa musi być gdzieś indziej.

Dobra to teraz konstruktywniej co ja bym zrobił:
- Jeśli kasa pozwala to wyrzucił bym pro replice - bo toto się właśnie kiepsko zgrywa a dał Arrowa Extreme (mam) - mocny wydech coś koło YR - ładnie ciągnie w rezonansie już od 6000 i regulacja jest prosta.
- Jeśli nie masz to Wentylator STR8 Oversize (jeśli obudowa chińska to trzeba zmienić na tą z minarelli bo nie wejdzie) - wyeliminujemy ew. problemy z przegrzewaniem.
- Start musisz ustawić na przynajmniej 5000 obr. Przy 4000 to i mój się musi chwilkę zastanawiać bo nie jest w punkcie pracy no i stąd też będę podnosił obroty (malinowe S6 TC)
- Sprawa najmocniejszego przełożenia, czy pasek na wario schodzi na sam dół - już opisałem poprzednio - sprawa ew. podkładek. To akurat ważne w starcie.
- Następnie wyjmij wario i całe przeczyść, wydmuchaj itp. sprawdź rolki bo może już się wyjechały i też może być problem ale głównie mi chodzi, żeby wariator swobodnie się przesuwał na tulei. Pył ze ścieranego paska powoduje że wariator się przycina a efekt się zwielokrotnia pod wpływem temperatury. Jestem za luźniejszym spasowaniem waria i tulei by był właśnie swobodny przesuw bez oporów. Niestety ale tam od czasu do czasu trzeba zajrzeć i przeczyścić. Na pewno większy wentylator wspomniany wyżej pomoże obniżyć temperaturę całego zestawu.

Jak bym w czymś uchybił to wybacz bo w dobrej wierze to czynię ;)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2015, 8:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
...i zyli dlugo i szczesliwie :D
Mysle ze najprostsza sprawa to jak juz wczesniej stroz pisal, zdjac pokrywe, odpalic i zobaczyc co tam sie w napedzie dzieje. Mialem podobna sytuacje, nie az tak ale tez mulil po dluzszej jezdzie. Otwory w pokrywie zalatwily sprawe




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2015, 13:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Cytuj:
- Jeśli kasa pozwala to wyrzucił bym pro replice - bo toto się właśnie kiepsko zgrywa a dał Arrowa Extreme (mam) - mocny wydech coś koło YR - ładnie ciągnie w rezonansie już od 6000 i regulacja jest prosta

Zmieniłem właśnie Tecnigas Next-R na Proreplice. Niewiem czemu ludzie marudzą o problemach z regulacją. U mnie ma bardzo długie rezo i w zasadzie sama wymiana wydechu dała 6-8km więcej przy Vmax.
Cytuj:
Jeśli nie masz to Wentylator STR8 Oversize (jeśli obudowa chińska to trzeba zmienić na tą z minarelli bo nie wejdzie) - wyeliminujemy ew. problemy z przegrzewaniem.

Mam ten "duży" (wyższy) wentylator i wyższą obudowę, do tego łapacz powietrza i termometra tyż mam.
Wszystko k...a mam. :D
Obrazek
Obrazek

Co by tu jeszcze - mam worek rolek :). Wszystkie jak nowe, wario czyste, lekko chodzi po tulei.

-- 11 cze 2015, 14:10 --

edit
dojechał nowy korektor.
Złoże go na sprzęgle z czerwonymi (mocniejszymi) sprężynami i sprężyną S6 najtwardszą.

kwestia seta wariatora pod takie sprzęgło i korektor.
Pytanie raczej z doświadczenia z takim zestawem (ja nie mam)
Teoretycznie na obecnych rolkach 5.5g jest mocniejszy niż na 6g o ~0,5KM, kręci się kilkaset (naprawde nieznacznie) obrotów wyżej ale za to lżej i prędkość max też jest wyższa niż na 6g. Obroty na ulicy dobijają do 9000.
Założenie jeszcze mocniejszej centralki powinno znowu te obroty podnieść samo z siebie no bo im mocniejsza spreżyna tym cięższe rolki można zakładać (tak mówi jedna szkoła). U mnie na sprezynie S6 mediumi rolkach 4,7 faktycznie kręcił z 10000obr ale jechał 50km/h (ale na miękkim sprzęgle - więc szybko korektor opor dawał).
ALE
masa minarelek na S6 SportPro przy twardych spręzynach lata na rolkach 3.0-4,5g i dopiero wtedy jest pełnia szczęścia.
Pchać sie w taki zestaw czy zostawić te 5.5 testowe co mam w tej chwili ?




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2015, 13:47 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Teoretycznie masz rację, bo u siebie po zmianie wario i takich samych rolkach jak były w seri na seryjnej sprężynie to pasek wchodził tylko na połowę wario przy dużych obrotach. S6 medium zmieniło diametralnie sprawę.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2015, 13:52 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
max moc masz przy 8,5k więc na zimnym żeby nie przekraczał 9k rpm i w czasie jazdy (po 20minutach nawet) żeby wchodził na 8500rpm (po płaskim) i tyle, mój przelicznik: rolki 0,25g lżejsze zwiększają rpm o ok. 200 , start żeby był z 6k rpm i masz pełnię szczęścia, a tak btw. u mnie na zimnym start kosa, po 20-30min jazdy w upał znacznie gorzej gdyż sprężynki moje motoforce białe słabną o ok. 500rpm. Chwilę postoję i znowu kosa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 cze 2015, 19:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
No dobra.
A zakładając że po 20 min grzeje się potężnie napęd przy sprężynie S6 Medium - to co jest lepszym ruchem?:
- założyć mocniejszą sprężyne centralną i jeszcze bardziej to wszystko ścisnąć mimo ciepła
- założyć spreżyne S6 soft licząc na to że tego ciepła będzie mniej?

drugie sprzęgło tak czy siak oskładam z czerwonymi (twardszymi) sprężynami




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 cze 2015, 21:13 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
ja jestem zdania że do kilkunastu KM można darować sobie zmianę centralki na twardszą...nawet na malossi białej byś go idealnie wyregulował roleczkami...bo w końcu mniej energii trzeba do ściśnięcia 35kg niż 50kg a energia to ciepło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy