Dzisiaj jest 10 lut 2025, 17:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 cze 2015, 19:26 
*

Rejestracja: 14 cze 2015, 18:38
Posty: 4
Pojazd: Aprilia RS50 2009 r.
Witam posiadam Aprilia RS50 rok 2009
Co myslicie nad montazem takiego zestawu z allegro
http://allegro.pl/xenon-slim-hid-do-motocykli-h7-h1-h4-motor-led-i5374373420.html
nigdy czegos takiego nie mialem. Z tego co wiem to posiadaja mniejsza przetwornice ktora nie wymaga wielkiego wysilku dla instalacji elektrycznej. Czy to jest dobry pomysl?
Czy obejdzie sie bez jakis wiekszych przerobek.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 cze 2015, 22:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
mniejsze wymiarami. ale normalnie wymagają stabilnie 35W/12V




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 6:02 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
A ja zapytam o drugą sprawę:

Czy warto dorzucić te półtorej stówki i kupić zestaw xenonów do motocykla za 200zł ? Czy różnice są naprawdę spore ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 6:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
ale mówisz o kwestii jakości czy o problemach montażowych (tzn z zasilaniem tego)?




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 14:44 
*

Rejestracja: 14 cze 2015, 18:38
Posty: 4
Pojazd: Aprilia RS50 2009 r.
A w kwesti reflektora to czy swiatlo bedzie dobrze odbijac czy raczej swiecic gdzie popadnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 15:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
ponieważ nie ma projektorów tylko obłyśniki ( i to nawet nie FF) to bedzie nie tylke świecić gdzie popadnie tylko bardzo ładnie na dole (tam gdzie powinno), nad tym bedzie widoczna linia odcięcia __/ i niestety tam nad linią gdzie powinno być już ciemno też bedzie od groma jasno.
Tak najcześciej wygląda retrofit. Tylko kilka lamp odbłyśnikowych sobie z tym radzi.
Najlepiej robić to w soczewce a już najlepiej w soczewce od xenona a nie halogena.
Są fajne zestawy do przerobienia odbłyśników na soczewkę - w formie soczewki wkręcanej w miejsce żarówki (wymaga rozłożenia lampy) ale to dość drogie i jeszcze dochodzi instalacja soczewek.

Ja zrobiłem lampy na LED-ach bo palniki xenonowe dawały mi ujemny bilans na akumulatorze - tzn podłączone pod źródło prądu stałego (czyli nie pod te same kable co przednie światło gdzie najczęściej jest prąd przemienny) powodowało że układ ładowania nie wyrabiał i akumulator co jakiś czas trzeba było ładować ręcznie.
Poza tym z tymi palnikami xenonowymi (chińskimi zwłaszcza) to też bywa różnie. One potrzebują ciut mniej prądu niż żarówki kiedy pracują natomiast na zapłon biorą dużo. Przy słabszej instalacji mogą być problemy z zapaleniem sie ich.


Kiedyś sie bawiłem tymi tanimi zestawami do zamiany H4 na xenon. kupiłem nawet te ze specjalnymi przysłonami
Obrazek
wsadzone w klasyczną odbłyśnikową lampe dawało to tak:
Obrazek
i jak widać cień kosza stojącego na kuchence (teoretycznie ponad linią światła) jest mocny i ostry - jest tam dużo za jasno.
potem wpakowałem LED-y w te same lampy i było tak:
Obrazek

a potem wpakowałem LED-y w soczewki valeo od xenona i wtedy jest już tak
Obrazek

roboty z tym było od groma,
Obrazek
wyprostowanie prądu ze zmiennego na stały dla LED, stabilizacja elektrycznie tego, sama przeróbka lamp..itd
ale warto było.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 19:20 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
Chodziło mi oczywiście o jakość. Wiesz coś o tym ?

Xenonów nie wrzucaj w odbłyśnik - tylko soczewka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 20:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
jakość palników za 30zł i tych przetwornic to nie istnieje. Będziesz miał fart - poświeci dwa lata. Będziesz miał mniejszy fart to będziesz przetwornicę albo palnik wymieniać co tydzień.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 22:22 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
A powiesz coś o tych droższych ? Na przykład zestawy po 150 zł ? http://allegro.pl/zestaw-h4-xenon-do-mo ... 50140.html

Po 200zł ? http://allegro.pl/zestaw-do-motocykla-s ... 94819.html

Czy po prostu szukać jakiś przetwornic samochodowych używek np audi, mercedes czy inne cosio i kombinować ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2015, 23:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
te za 150zł to wciąż nie są te "droższe" tylko to te tanie z większą marżą :).
Przyzwoita żarówka xenonowa kosztuje od 120zł. Chińska od 11zł. Na ogół dostajesz to za co płacisz.
Ja bym szukał zestawu przetwornic z samochodu - jakość, trwałość, szczelność - jest z innej galaktyki. Nie musi być drogo bo powinienneś szukać od jakiegoś starszego typu - bez cyfrowej magistrali bo bedzie kłopot żeby to włączyć.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2015, 7:17 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
Dzięki stary za pomoc ;)

Ostatnie pytanka: gdzieś/kiedyś natknąłem się w necie na soczewki/adaptery na inne żarówki czy tam soczewki wkręcane w miejsce ba20d. Słyszałeś cos o tym ?

Lub tzw światła LED'owe wraz z soczewkami ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2015, 14:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
zapewne masz na myśli to (o tym pisałem wcześniej)
https://hidretrofit.pl/sklep/mini-d2s-bi-xenon/
tam mają dużo zabawek do takich modyfikacji. Do ledów nie robią.

to wygodne ale:
a) dość drogie
b) wymaga rozłożenia lampy
c) i tak nie eliminuje problemu z elektryką.

problem jest taki że w 99% pierdzików 50cc przednia lampa świeci się dopiero wtedy kiedy pracuje silnik.
Wynika to z małej wydajności prądniczki z której "patentem" na przedni reflektor zrobiono odejście - są specjalne cewki tylko do zasilania przedniego reflektora.
Niestety ten prąd jest przemienny - i to na wszystkie strony (wartość, częstotliwość) ale to jedyny obwód na tyle mocny żeby zasilić halogeny lub przetwornice.
Pracuje zawsze kiedy pracuje silnik i jest to pomyślane tak że kiedy silnik pracuje a ty zgasisz światła to prąd wytwarzany w tym obwodzie idzie na opornik i jest zamieniany na ciepło poza statorem i regulatorem napięcia. Jakby nie ten opornik to szlag by trafił uzwojenie bo by się przegrzało.
Tutaj czarów z mleka nie ma - jeżeli podepniesz przetwornice pod akumulator to wcześniej czy później zostanie on rozładowany bo układ ładowania nie wyrobi i na akumulator i na światła.
Mnie akurat nie interesuje czy to bedzie 3h czy 30h - nie chce sie z tym bujać i dla mnie to nie wchodziło w grę.

Można by zaryzykować z jedną 20-22W żarówką LED.
U mnie zakładając 2 lampy przednie pracujące równolegle wygląda to tak:
- 2xH4 35W przy powiedzmy 13,5V w instalacji to jest pobór (A=W/V) czyli 35W na 13,5V to jest 2,5-2,7A A na żarówkę czyli 5A-5,4A ciągną dwie. Standardowa H7 ciągnie 3,4A jedna
- 22W LED ciągną około 1,7A szt. kiedy świecą maxem (długie) czyli tylko 3,4A na dwie lampy.
- przetwornica xenonowa potrzebuje 5A na start (KAŻDA) i potem około 3,8A na pracę. 3.4A na sztukę jakieś nowocześniejsze.
Zobacz sobie
https://www.youtube.com/watch?v=VFPpDvXACZQ
W każdym razie potrzebuje to od groma STABILNEGO prądu.


W większych pojazdach jak jest wydajniesza prądnica lub alternator i większy akumulator - tego problemu nie ma. Światła można włączyć nawet na postoju jak silnik nie działa. Tam jest cała instalacja stało prądowa a akumulator i prądnica daje rade. To jak w samochodzie. Łatwo.

Jest jeszcze jedna opcja ale szczegołów nie znam bo się nie interesowałem. Nowe pierdziki wychodzą chyba w całości na led-ach wiec chyba chińczyk problem przeskoczył. Trzeba by się dowiedzieć który tak już ma i jak wygląda jego instalacja - i ją sobie skopiować. Ale przedtem sprawdzić jaka skuteczność jest tych lamp LED bo sie może okazać że choć to led-y i z daleka je widać to guzik oświetlają i w nocy to kibel.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2015, 15:19 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
Uaa, dzięki stary na rozpisanie - moto w jakim by to było kminione to TZR'ka. Lampy oczywiście idą do przeróbki i lądują soczewki. Tylko niech skończy mi się sesja to się za to zabiorę. W TZR'ce świecą naraz dwie żarówki 35W więc zasilanie musi być jakieś lepsze. Przetwornice xenonowe oczywiście działają na stały prąd czy przemienny.? Muszę dokopać się do jakiś info o wydajności prądowej prądnicy i poborze reszty podzespołów i zbuduje się jakiś układ prostujący.

Przychodzi mi do głowy taki myk: rozpalanie xenonów z aku - a potem przełącznik na prądnice. Oczywiście byłoby to zrobione tak aby nie popalić nic ale interesuje mnie czy takie cos by w ogóle zadziałało ? Aku nie padnie od takiego odpalania xenonów co jakiś czas raczej.

Sorka że Cie tak męczę ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2015, 16:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
myśle że wydajność układu ładowania masz podobną jak u mnie. To jest liczone na styk.
czyli 2X35W przednia lampa, z 10W żaróweczki/wyświetlacze deski, 5W tylna pozycja, 20W stop.
Myśle że obwód ładowania to jakieś 1,5-1,7A
i obwód lampy przedniej ze 4A przy łącznej wydajności generatora rzędu 5.5-6A




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2015, 21:08 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Co do samych źródeł światła co panowie możecie powiedzieć o żarówkach typu Philips Blue Vision , ? Zważając na dość wysoką cenę warto inwestować?




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2015, 22:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
do samochodów są przyzwoite - na poziomie NightBreakerów czy GT150 Power2Night albo tungsram megalight (te ostatnie dobre i tanie - bywają na BP często).
w skuterze gorzej. Raz że mało kto robi sensowne żarówki w skuterowych mocach (18,20 albo 35W) a po drugie one nie znoszą niestabilnego napięcia - kołysanie, zmiana wartości - a w skuterze jest głównie tak że to skacze od 10 do 15V, zmienia się częstotliwość w zależności od obrotów wału..itd




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2015, 20:54 
*

Rejestracja: 14 cze 2015, 18:38
Posty: 4
Pojazd: Aprilia RS50 2009 r.
http://allegro.pl/zarnik-xenon-hid-h7-6 ... 11734.html
Znalazłem takie żarówki xenonowe niewymagające soczewki. Brzmi obiecująco, ale czy to przypadkiem nie jakiś badziew?
Zapomniałem dodać informacji ze w RS świeci jedna lampa. Oddzielnie na krótkie a oddzielnie na długie. Oryginalnie siedzi tam żarówka h9 czy h11 55w. Czy taki żarnik xenonowy 35W zda egzamin?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2015, 19:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
będzie oślepiać na 99%
To nie chodzi o osłanianie żarówki - halogenów się nie osłania a nie oślepiają - tylko o ilość światła.
Każdy reflektor trochę rozprasza, mały % światła planowo pada ponad linię światła i cienia żeby oświetlać np znaki drogowe i tablice informacyjne nad jezdnią.
Tylko w xenonie co jest 2,5-3 razy mocniejszy ten "mały %" to bardzo dużo światła (analogicznie 2.5-3x więcej).
Nic nie da ustawianie lamp niżej bo to coś co założenia świeci powyżej linii światła

-- 15 lip 2015, 20:49 --

odświeżam temat.
Jak powiedział poeta - chromolić xenony.
Chińczyk robi żarówki LED z wbudowanymi prostownikami. Właśnie przyjechał zestaw 2 sztuk, sprawdziłem - działa.
Jedyny warunek to taki że wolne obroty muszą być (u mnie) w okolicy 1900-2000 obr bo wtedy prądnica ma na tyle dużą wydajność że nie migają.
LED-a + mocowania BA20D, B15D, H4, H7, H6. Bez komplikacji i kombinowania.
http://www.ebay.com/itm/281691872485
21 dolarów za sztukę to nie tragedia




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy