zapewne masz na myśli to (o tym pisałem wcześniej)
https://hidretrofit.pl/sklep/mini-d2s-bi-xenon/tam mają dużo zabawek do takich modyfikacji. Do ledów nie robią.
to wygodne ale:
a) dość drogie
b) wymaga rozłożenia lampy
c) i tak nie eliminuje problemu z elektryką.
problem jest taki że w 99% pierdzików 50cc przednia lampa świeci się dopiero wtedy kiedy pracuje silnik.
Wynika to z małej wydajności prądniczki z której "patentem" na przedni reflektor zrobiono odejście - są specjalne cewki tylko do zasilania przedniego reflektora.
Niestety ten prąd jest przemienny - i to na wszystkie strony (wartość, częstotliwość) ale to jedyny obwód na tyle mocny żeby zasilić halogeny lub przetwornice.
Pracuje zawsze kiedy pracuje silnik i jest to pomyślane tak że kiedy silnik pracuje a ty zgasisz światła to prąd wytwarzany w tym obwodzie idzie na opornik i jest zamieniany na ciepło poza statorem i regulatorem napięcia. Jakby nie ten opornik to szlag by trafił uzwojenie bo by się przegrzało.
Tutaj czarów z mleka nie ma - jeżeli podepniesz przetwornice pod akumulator to wcześniej czy później zostanie on rozładowany bo układ ładowania nie wyrobi i na akumulator i na światła.
Mnie akurat nie interesuje czy to bedzie 3h czy 30h - nie chce sie z tym bujać i dla mnie to nie wchodziło w grę.
Można by zaryzykować z jedną 20-22W żarówką LED.
U mnie zakładając 2 lampy przednie pracujące równolegle wygląda to tak:
- 2xH4 35W przy powiedzmy 13,5V w instalacji to jest pobór (A=W/V) czyli 35W na 13,5V to jest 2,5-2,7A A na żarówkę czyli 5A-5,4A ciągną dwie. Standardowa H7 ciągnie 3,4A jedna
- 22W LED ciągną około 1,7A szt. kiedy świecą maxem (długie) czyli tylko 3,4A na dwie lampy.
- przetwornica xenonowa potrzebuje 5A na start (KAŻDA) i potem około 3,8A na pracę. 3.4A na sztukę jakieś nowocześniejsze.
Zobacz sobie
https://www.youtube.com/watch?v=VFPpDvXACZQW każdym razie potrzebuje to od groma STABILNEGO prądu.
W większych pojazdach jak jest wydajniesza prądnica lub alternator i większy akumulator - tego problemu nie ma. Światła można włączyć nawet na postoju jak silnik nie działa. Tam jest cała instalacja stało prądowa a akumulator i prądnica daje rade. To jak w samochodzie. Łatwo.
Jest jeszcze jedna opcja ale szczegołów nie znam bo się nie interesowałem. Nowe pierdziki wychodzą chyba w całości na led-ach wiec chyba chińczyk problem przeskoczył. Trzeba by się dowiedzieć który tak już ma i jak wygląda jego instalacja - i ją sobie skopiować. Ale przedtem sprawdzić jaka skuteczność jest tych lamp LED bo sie może okazać że choć to led-y i z daleka je widać to guzik oświetlają i w nocy to kibel.
_________________
Junak 607 2T S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+Wyprzedaż części z Junaka:
wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html