i tak muszę od czegoś zacząć. Wiec zgodnie z sugestią założe spręzynę miękką, jakieś rolki 4.7 i zobaczę co bedzie.
Ale sprzęgło twardsze
-- 14 cze 2015, 19:31 --
No i jest fiasko
Nowy i stary na fotografii - na pierwszy rzut oka identyczne ALE:
Po pierwsze kiedy się go złoży i nakręci dużą nakrętkę to po założeniu na oś i założeniu dzwonu sprzęgła ten dzwon ociera o tą dużą nakrętkę. Po dowaleniu jeszcze dzwona nakręką dzwon jest w sumie ściśnięty na tyle że kręci się razem ze sprzęgłem. To jest 0,5mm jakie wystaje duża nakrętka sprzęgła nad gwint.
jakbym pod dzwon sprzęgła podłożył 0,5mm podkładkę albo dał 0,5mm niższą dużą nakrętkę sprzęgła to by nie było problemu.
Tak wygląda nakrętka po odpaleniu silnika na 10 sekund
Widać gdzie przyciera dzwon i że jest wyższa niż gwint. A niby to zestaw.
Spotkał się ktoś z czymś takim ?
.
Druga sprawa.
Nowy korektor jak widać w stanie złożonym jest lepiej zamknięty - pasek na nim jest wyżej. Jest na tyle wyżej że natychmiast jest bardzo mocno napięty, jak struna i trzeszczy aż jak się obraca. I to na tym nowym jest słabsza sprężyna niż na tym starym, Średnica talerzy obu korektorów jest identyczna.
Na starym zestawie pasek mogę palcami ścisnąć w środku miedzy wario a korektorem. Tutaj praktycznie się nie da.
Mogę zapewne jeszcze lekko rozszerzyć wariator np, 1mm podkładką pod wario i to lekko poprawi sytuację - nie sądze żeby w grę wchodziła wymiana paska. Teraz jest zamiennik paska QINJIANG 788.18.28 od stage6 czyli S6-5916606 (to Bando 788.17.30).
Na nowym korektorze pasek jest wyraźnie bardziej wypchnięty.
Z racji tego że nie wyszło z nowym korektorem i nowym sprzęgłem ograniczyłem się do naciągnięcia niebieskich sprężynek na starym sprzęgle. Powiem tak: szału ni mo.
Szarpie i rusza z około 7000 ale żeby to coś zmieniło...jakoś nie. Chyba że te spręzynki są tak ugotowane że nadają się tylko do wymiany. Ale dopiero koło wtorku bede miał klucz 40 żeby nim ruszyć nakrętke ze starego korektora dowaloną udarem.
-- 21 cze 2015, 2:05 --
dobra, jestem bogatszy o nowe doświadczenia regulacyjne.
Zestaw: centralna S6 Medium i rolki 6g na hamowni 6,9KM na drodze 70-75km/h przy ~8000obr
Zestaw: centralna S6 Medium i rolki 5.5g na hamowni 7,5KM na drodze dobrze ponad 84km/h przy ~8500 obr
Zestaw: centralna S6 Medium i rolki 4,5g na drodze z 60km/h przy 11000 obr
Zestaw: centralna S6 Soft i rolki 4,5g na drodze max 80km/h przy 9100-9200 obr.
Co do ostatniego to nie wiem czy to pasek się ślizga czy rolki nie mają siły rozsunąć wario. Mimo twardszych sprężyn sprzęgła jakoś wcale gwałtowniej nie przyśpiesza choć zaczyna z wyższych obrotów. Więc może się slizga na tej soft.
Wydaje sie że optymalnie było by zastosować rolki 5-5.1g na sprężynie soft lub medium, obroty powinny spaść w okolice tych 8500 a cięższe rolki mocniej wypchnąć wariator.
Akurat tego przedziału rolek nie mam. Moge zmiksować 4.5 z 6.0 co by dało 5,25g.