Dzisiaj jest 11 lut 2025, 17:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 wrz 2015, 6:32 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 6:00
Posty: 7
Pojazd: sowa 2 i koliber seryjny
Witam. Wiem że jest sobota i bardzo wczesna godzina, ale akurat wróciłem z nocnej zmiany, i po wczorajszej wycieczce, i dzisiejszym powrocie ,mam problem z skuterem. Temat dotyczy tego działu, bowiem jest to silnik 139QMB ,w skuterze sowa 2.
Sprawa wygląda tak.Po zmianach jakie dokonałem nie było problemów,oprócz jednego. Słaba prędkość i przyspieszenie . Poniżej wymienię moje zmiany, a następnie postaram się opisać problem jaki zaistniał.
Cylek 80,gaźnik seria tylko duża dysza (86) jak pamietam, do wczoraj rolki 5.8g,pasek markowy,ale nie pamietam firmy cena około 60zeta.Wario i przeciw talerz seryjne,sprzegło top racing z czerwonymi sprężynkami ,dzwon seryjny.Brak blokad, no chyba że na przełożeniu wtórnym są, ale tego nie wiem jak sprawdzić. Sprężyna seryjna tak samo jak cały korektor. (i tu będzie chyba problem).

Obiaw jest co najmniej dziwny. Nie dość że prędkość jest rzędu 60km/h to jeszcze brak mu przyspieszenia. W dwie osoby nawet nie ma co jechać. Pod górkę w zależności od kąta podjazdu ,prędkość potrafi spaść do 40km/h,a silnik buczy, tak jak by coś go trzymało,za nabiał. Efekt taki możemy uzyskać ,stawiając skuter na kopytach, po czym wciskając hamulec, i manetka do full.

Wczoraj ,ledwo dojechałem do domu,a potem jeszcze do pracy trzeba było śmigać,i cały czas to samo. Ale zanim pojechałem do pracy ,zmieniłem rolki na lżejsze ,( 5g ) i dalej to samo,taki sam efekt. Puki jest zimny jakoś idzie, ale gdy się nagrzeje ,to jadąc przykładowo 40km/h jest ok,ale już przy 60km/h silnik faluje pracą.Co to znaczy, albo przez chwilę jedzie normalnie,po czym ,nagle obroty wzrastają, następnie,jak go coś złapie, to szarpnie, i chce jechać,ale zaczyna burczeć,i jest efekt jak pisałem wyżej z hamulcem. Po zmianie rolek z 5.8g, na 5g, jedynie jaka jest róznica ,to taka że startuje z wyższych obrotów,gdy już jakoś nabierze przedkość miedzy 40-50 jest jako tako, przy 60 zaczynają się jajca. Ale to nie wszystko.

Jadąc tera rano, gdy jest dość chłodno, szedł jako tako, ale wczoraj po południu gdy było ciepło,to taki problem pojawił sie po przejechaniu do słownie 4km.

Czytając tu, i gdzie tylko można doszedłem do wniosku, że umarł,albo umiera korektor momentu obrotowego, jeszcze go nie rozebrałem ,wiec nie wiem jak wygląda. Pamietać należy że tam ciągle jest seryjna centralka .

Do was fachowcy mam pytanie. Pod warunkiem że talerze korektora i on sam jest całe . Czy zmieniając sprężynę centralną na czerwoną (nn) ,raczej dużo twardsza niż seria,przywróci normalną prace i jazdę ? czy może pokusic się i da czerwoną centralną, dla tego ze taką mam pod ręką, a zmienić sprężynki sprzegła na inne, mam do wyboru czerwone,zielone ,niebieskie,białe (jak pamietam) . Poradzicie coś, ładnie proszę bo musze mieć wozidło do pracy.

Na tą chwilę temat pozostawiam do odpowiedzi, i ide paść w objęcia morfeusza ,(spać) żaluzje po nocce sami mi opadają.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 05 wrz 2015, 7:48 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Kolor świecy prawidłowy?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2015, 12:14 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 6:00
Posty: 7
Pojazd: sowa 2 i koliber seryjny
Tak.kolor jest ok,kawa z mlekiem,lub mysi, jak kto woli.

Dodaje.
Po przeprowadzonym teście wygląda to tak.
czerwona sprężyna centralna ,czerwone w sprzęgle top racing i do tego rolki 5gr. Skuter ma wysokie obroty, a prędkość około 20-30km/h. następnie wymiana rolek na 6gr,i już jest lepiej chociaż nie koniecznie. Jedzie maks 55-60,słabo się zbiera, i też ma wysokie obroty. Chociaż niższe niż poprzednio. Do tego jest jeden duży minus . Dość mocno grzeje sie pokrywa,dzwon,i wariator.

Podpowiedzcie mi co z tym zrobić, by było normalnie. Jak na 80cc(72) przystało.


dodaje,
pomoże jakiś zacny fachura ? jakieś pomysły ,sugestie, twierdzenia,podpowiedzi ?

-- 06 wrz 2015, 14:23 --

Witam i ponawiam temat. No chyba że forum śpi . :|

-- 07 wrz 2015, 13:14 --

Hkm, widzę że forum jest strasznie pomocne i WachoWców, jest w brut . Dzięki za pomoc.

p.s czytając odpowiedzi w innych tematach ,uznałem że tu dostane dość szybką pomoc...
dziękuje serdecznie.ku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2015, 12:57 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Centralka jakiej firmy? Chcesz odpowiedzi to traktuj też użytkowników poważnie ,nikt nie będzie zgadywał co tam włożyłeś.Temat masz w odpowiednim dziale ,może wystarczyłoby tylko poszukac kto jakie modyfikacje poczynił aby to jeździło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 6:45 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 6:00
Posty: 7
Pojazd: sowa 2 i koliber seryjny
Witam. Pisałem wyżej że sprężyna jest (NN) czyli nie znanej firmy,może być od WM,kolor czerwona.Sprzęgło Top Racing ,z czerwonymi sprężynkami.Taka konfiguracja nie sprawdza się.To już wiem.

Szukałem, czytałem .Modyfikacji jest tyle samo co skuterów, na każdego przypada inna. Nie mniej opisze dzisiejsze spostrzeżenia z jazdy. Na teraz,jak jechałem, problem powrócił, zmieniłem sprężynę czerwoną, na jakąś seryjną, (około 35kg sprawdzane z wagą z tutejszych poradników ) .Brałem co miałem pod ręką, dla tego że potrzebuje skuter,by jeździć do pracy.(Hugowy dojazd). Efektem dzisiejszej jazdy jest to ,że od strony sprzęgła, słychać jakby metaliczny dźwięk tarcia,metal o metal.

Kolejnym efektem jest to, że jadąc powyżej 60km/h,z nie wiadomych przyczyn ,silnik wpada w wysokie obroty.Jak by ślizgał się pasek,lub nawet wypadał . Po spuszczeniu z obrotów, i zmniejszenia prędkości do około 30-40km/h pasek łapie i skuter jedzie. Do prędkości 30km/h silnik pracuje normalnie,jako tako sie rozpędza, ale strasznie wolno mu to idzie. Od prędkości 30,do 60 ciężko mu nawet jechać,a o rozpędzeniu się, czy przyspieszeniu, to nawet nie ma co mówić.

Biorąc silnik na słuch,normalnie pracuje do prędkości 30km/h,później jest efekt taki sam jaki uzyskamy przy postawieniu skutera na nogi,odkręceniu manetki nawet do maxa,i wciśnięciu hamulca. Czyli spadają obroty, a silnik buczy.

Po dojechaniu do domu,od razu sprawdziłem (na dotyk) temperaturę osłony przekładni. Bardziej ciepły jest po stronie sprzęgła,niż po stronie wariatora. Wiec coś musi sie grzać ,trzeć na sprzęgle, lub całym korektorze.

Mam załozony seryjny wariator ,rolki 6gr,pasek gates(gejst),przeciw talerz waria też seryjny,dzwon seryjny,jeden z wielu jakie mam w posiadaniu. Mogę się mylić, ale przypuszczam iż cały korektor momentu jest do wymiany. Razem z dzwonem.

Opisałem tak,jak najprościej można. No inaczej już nie da się. Mam nadzieje że jest to zrozumiałe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 8:11 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Jakby korektor był uwalony to by darło paski i koło by Ci się kręciło

Wariator w dobrym stanie,lewego nie łapie,króciec od gaziora wporządku?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 11:23 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Szczęki sprzęgła w jakim stanie? [nowe mają 5-6mm grubości]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 12:52 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 6:00
Posty: 7
Pojazd: sowa 2 i koliber seryjny
Panowie. Dzięki za odpowiedź. Wiec odpowiadając na pytania. Nie wiem dokładnie jak grube są okładziny na sprzęgle, ale NA PEWNO ,nie mają 5mm. Druga sprawa, rwanie paska, tu też się zgadzam, paski u mnie wytrzymują bardzo mało. Zwykły pasek od WM wytrzymuje rapem około 200km, Pasek bando wytrzymał nie całe 1000km. Dzień, czy dwa temu gdy wymieniałem sprężynę w sprzęgle, obejrzałem aktualny pasek gates( gejts), stwierdzam że też za chwile to szlak trafi, dla tego że już widzę po pasku, jak by go rwało,po stronie przeciw talerza wariatora,po lewej patrząc od tyłu). Wiec wytrzyma około 400 km. W tym roku,znaczy już wymieniłem cztery paski, przerabiając od naj tańszych pasków WM,po bando i gates.

Lewego powietrza nie łapie, jest wszystko szczelne jak należy. Gdy postawie skuter na nogach, i odkręcę manetkę do maksa, bez obciążenia wykręca mi na około 10-10.5 tyś. obr/min. (pod warunkiem że obrotomierz nie kłamie.

Sprawdziłem datę zakupu sprzęgła Top Racing, oraz przeliczyłem ilość przejechanych na nim kilometrów, bo wiem ile jeżdżę . Więc samo sprzęgło ma przejechane około 1000 km.

-- 08 wrz 2015, 13:52 --

Dodaje...
Chwilę temu dzwoniłem do najbliższego mi sklepu z częściami do skuterów ,pytając o korektor momentu, zaproponował mi firmę >Moretti< za oko 120 polskich złotówek. Co sądzicie o tej firmie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 12:57 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Szukaj na allegro taniej korektora bo to jego wina najprawdopodobniej




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 13:03 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
kkarol pisze:
NA PEWNO ,nie mają 5mm.
Czyli ile 2-3-4mm?Wariator niema jakichś uszkodzeń na powierzchni na której pracuje pasek?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 14:31 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 6:00
Posty: 7
Pojazd: sowa 2 i koliber seryjny
Wariator, gładki,bez wżerów, tak samo przeciw talerz. Grubość okładzin sprzęgła, to około 4,6mm,mierzone suwmiarką .

Co do szukania na allegro. To już nie chodzi mi aż tak bardzo o cenę, chce kupić na tyle dobry, by przeżył powiedzmy 10tyś. Ale jak już to kupie komplet,czyli sprzęgło razem z korektorem,i dzwonem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2015, 14:46 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Ja osobiście zamówiłem dziś za 54zł.taki zestaw bo miałem problem z korektorem-koło się samo kręciło(brak smaru)
Przesmarowałem i działa ale profilaktycznie zamówiłem w razie W(robiłem większe zamówienmie)
http://allegro.pl/show_item.php?item=5637474650




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2015, 22:19 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 6:00
Posty: 7
Pojazd: sowa 2 i koliber seryjny
Panowie, o mało co nie strzeliłem chyba błędu. Powiedzcie mi czy jest różnica miedzy sprzęgłem z korektorem, 2T a 4T ? bo dziś w sklepie pewnym sprzedawca próbował mi wcisnąć ,ale na opakowaniu pisało 2T, wiec zrezygnowałem z niepewności .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy