Dzisiaj jest 27 lis 2024, 3:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 paź 2015, 7:13 
*

Rejestracja: 18 cze 2014, 19:46
Posty: 77
Pojazd: Aprilia SR Factory

Ostrzeżenia: 1
tez miałem problemy z fajkami 2 ngk i jedna chinska wszystkie mi sie psuły i była słaba iskra kupiłem taką fajke ngk czerwoną gumową i ma juz duzy zacisk iskra sie poprawiła , ja mam dosyc mocno przygietą swiecę z 4 dychy jak nie mniej , cienka niebieska i najwazaniejsze zeby nie skakała

pewnie sie zagotowął , wario ciagle sztywne? przy zacieraniu zazwyczaj puszcza po ostygnieciu
moze łożysko siadło? sprawdz czy niema luzu

nie do konca sie orientuje jak wyglada regulacja tego wtrysku , zapewne przez komputer czyli drobna nie szczelnosc ,osad i silnik zmienia prace , na gazniku zawsze mozna doregulowac

nie myslales zeby przerobic?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 paź 2015, 13:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Jak byś gdzieś miał link do takiej dobrej fajki to chętnie taką zakupię. Fakt że iskra trochę skacze. Co to znaczy że świeca przygięta? Masz przerwę 0,4mm? u mnie na takiej przerwie nie odpala tylko zalewa od razu.

Jeszcze nie sprawdzałem czy wariator się obraca.
Pewnie jutro się za to wezmę i zdejmę tłok. Zakładam że pierścienie do śmieci :-/

Raczej kabelka do tego skutera nie dostanę by po grzebać w mapach, a jedyny interface jaki widziałem jest pod gameboya aczkolwiek nie znalazłem informacji czy pozwala na zmianę wartości map, a jedynie że pozwala dokładniej zdiagnozować skuter.

Gaźnik to dla mnie ostateczność.
Wziąłem sobie za punkt honoru aby zreanimować ten skuter :cool: , zwłaszcza że kilku mechaników w okolicy poległo przy nim jakiś czas przed tym nim go kupiłem ;-)

Wszyscy narzekają na ditecha. Uważam że to kwestia odpowiedniej eksploatacji jak z każdą inna maszyną ;-) A poprzedni właściciel poza kupnem naklejek i chromowanych obręczy na tylne światła lał tylko paliwo więc nie ma się co dziwić ze zajechał maszynę.
Poza tym wydałem na komputer, wtryski itp więc montaż gaźnika to by było przyznanie się do porażki :P

Martwi mnie jednak to szarpanie i kichanie plus czarna świeca. Pytałem wyżej która cewka to iskrownik bo obie ze zdjęć są tak opisywane. Czy ktoś pomoże?




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2015, 17:50 
*

Rejestracja: 18 cze 2014, 19:46
Posty: 77
Pojazd: Aprilia SR Factory

Ostrzeżenia: 1
bardzo dobra fajka
http://allegro.pl/ngk-fajka-zaplonowa-l ... 20099.html

iskrownik to to z czerwonymi cewkami a ta czarna cewka to jest od iskry

te czarne na czerwono-białym kablu to impulsator , bez tego tez nie pali

z druga fotka to cewko moduł tez może byc odpowiedzalne za iskre ale zazwyczaj jak to pada to wgl niema iskry

mechanicy uczeni na komarach ,i te ich mądrości :D

w dowodzie tez mam wpisane di tech a na gażniku , nie widac zeby był robiony swap ale kto wie

kicha? to za duzo powietrza skoro tego regulowac sie nie da to bym zostawil ten filtr tak jak było

sprawdz czy ten wtrysk robi mgiełke bo może leje

a wgl jezdził ten skuter? przyspieszął spadł v-max?

a moze rzeczywiscie sie skonczył




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2015, 18:49 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
a kompresor w jakim stanie? :)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 14:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
W tym poście opisałem po krótce historię napraw moich.
aprilia-sr-r-szarpie-i-kicha-pomocy-t388578.html#p2680508

Iskrę mam jednak daleko jej do ideału. nagram w dzień filmik jak wygląda.

Gdy testowałem kompresor próbując odpalić skuter za pomocą powietrza dostarczanego do wtryskiwacza ze sprężarki warsztatowej, a na kompresorze montując manometr do dobił do 8 barów. Jednak widziałem test na szczelność ostatnio na yt i muszę go w wolnej chwili też wykonać.
Jak świeca czysta to skuter odpala na dotyk. A im czarniejsza tym gorzej jedzie.

Ma słabiutki moment bo szarpie gdy dodaję gazu. Ale jak delikatnie ruszę to udało mi się rozpędzić do 55km/h. Tutaj filmik z odpalenia w nocy z 26/27 września.
Uruchomiłem po raz pierwszy w końcu.
https://www.youtube.com/watch?v=Uunlw2lbkWs
Widać po kole że obroty rosną i spadają, a ja manetkę trzymam odkręconą cały czas. Poza tym słychać jak prycha z wydechu.

Chwilowo nie mam filtra powietrza założonego tylko kawałek szmatki na przepustnicy by nie leciał brud. Filtr był w stanie agonalnym i poszedł do kosza.
Dawkę powietrza reguluje raczej otwarcie przepustnicy z tego co mi się wydaje.

Wtrysk robi mgiełkę i nie leje. Wymieniłem o-ringi tak ja wyżej w poście pisałem. Mgiełka jest bo jak by jej nie było to by znaczyło że kompresor nie działa przecież :wink:
W dzień zdemontuję cylinder i tłok bo ciekaw jestem dlaczego mi się zagotował na tak krótkim odcinku. Przy okazji zrobię film jak wygląda mgiełka na wtrysku bezpośrednim.

-- 05 paź 2015, 15:56 --

Z ostatniej chwili:
Tłok się stopił jakby. :cry:
wieczorem postawię nowy watek dotyczący mojego skutera i opiszę wszystko od A do Z.
Mam nadzieję ze wspólnie uda nam się rozwiązać moje problemy.
Tyle szczęścia ze wał się swobodnie obraca :wink:




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 15:12 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
jaką masz świecę?
oznaczenia :)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 17:52 
**

Rejestracja: 06 maja 2013, 19:04
Posty: 323
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Przeczytałem wszystko dokładnie i możemy jechać z koksem
Juz na początku można zobaczyć że masz bardzo słaby prąd lekko spadają obroty a licznik praktycznie przestaje świecić.Druga sprawa ditech jest bardzo wrażliwy na iskre dlatego spotkałem się już z identyczną pracą jak u ciebie ale wymiana świecy zawsze załatwiała sprawe.Ile ten skuterek stał nieużywany?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 19:16 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
licznik przestaje swiecic bo przerywa :v dlatego najlepiej dać dobrą świecę :) moj ditech najlepiej chodził na ngk CPR8E




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 20:35 
**

Rejestracja: 06 maja 2013, 19:04
Posty: 323
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
licznik nie powinien przestawać świecić nawet jeśli przerywa jeśli prąd jest dobry bo chociażby podtrzymuje go akumulator a dobrze chodzi na CPR8E bo na innej nie będzie chodzić :) to świeca dedykowana do ditecha




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 20:52 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
tzn powiem tak, światła skutera nie są utrzymywane przez akumulator :D ( chyba ze ktos przerobi instalację) także jeżeli obroty spadają, to prądnica wytwarza mniej prądu :v




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 20:58 
**

Rejestracja: 06 maja 2013, 19:04
Posty: 323
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
jak nie są jak są :D na nieodpalonym też świecą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 21:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
To przygasanie nie ma nic wspólnego z akumulatorem gdyż jak nagrywałem ten film to był podpięty akumulator samochodowy z malucha.
Świece mam 3. cr8e, cr9e i cr9eh. Testowałem na przerwach od 0,2 do 1mm. najlepiej chodzi na przerwie 0,7mm
Na każdej pracuje identycznie. Wszystkie są nowe, tak że 75zł w świece poszło.
Poprzedni właściciel mówił że jak jeszcze skuter mu odpalał to świeca starczała na 4 godziny jazdy.
Skuter stał rok albo i dłużej.
Do rana napiszę nowy wątek w którym wszystkie informacje będą i podam link.




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.


Ostatnio zmieniony 05 paź 2015, 23:49 przez mustangturbo.24.eu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 paź 2015, 21:11 
**

Rejestracja: 06 maja 2013, 19:04
Posty: 323
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
wydech jest orginalny?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 4:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Tak ori. Tak wygląda. Aczkolwiek spawany przy nazwijmy to kolektorze. Widać przepalił go poprzedni właściciel. przebieg jest ponad 23k. Zbieram właśnie fotki i filmy. Do rana będzie pełny opis.


-- 06 paź 2015, 05:37 --

Z uwagi na większy problem niż się wydawało dalsza dyskusja toczyć się będzie w osobnym Wątku w którym zamieściłem cała biografię odkąd mam ten skuter.
Link do tematu aprilia-sr50-ditech-kicha-szarpie-topi-tlok-t413984.html
Zapraszam do lektury i czekam na pomocną dłoń.

Pozdrawiam.
Artur




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy