Dzisiaj jest 27 lis 2024, 4:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 paź 2015, 4:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Witam.
Trzeciego lipca stałem się posiadaczem skutera Aprilia Sr50 Ditech na wtrysku. Rok produkcji 2002, silnik morini chłodzony cieczą.
Obrazek

Skuter kupiłem za 400zł od dalszego sąsiada któremu nikt nie potrafił go naprawić ani powiedzieć co się zepsuło.
Aprilia była częściowo zdemontowana i nie odpalała.
Do tego nie działają przednie światła bo żarówki spalone. Poprzedni właściciel mówił że jak skuter był odpalony to trzeba było na postoju gasić te świata bo inaczej jarały się szybko żarówki, a kierunki nie mrugają tylko świecą. Wnioskuję że do wymiany jest przerywacz i stabilizator napięcia.
Przedni hamulec jest miękki i by zahamować trzeba go nacisnąć kilka razy wtedy robi się twardy i działa.

W pierwszej kolejności sprawdziłem pompkę paliwa. Przewody wypadły z wtyczki.
Naprawiłem wtyczkę i pompka ruszyła.
Ale skuter nie palił nadal.
Sprawdziłem świecę. Czarna.
Wyczyściłem, ustawiłem przerwę na 0,7mm i udało się na chwilę zapalić skuter i zaraz zgasł. Jeszcze ze 2 razy go tak odpaliłem, później już nie reagował. Na WD40 próbował ale nie zaskoczył po zużyciu całej puszki.
Więc szukałem dalej.
Wydrukowałem sobie cały opis błędów i sprawdzania poszczególnych podzespołów miernikiem.
W pierwszej chwili wyszło że wtrysk pośredni nie działa.
W tym momencie nie szukałem już dalej Ucieszony że znalazłem usterkę.
Zamówiłem drugi wtrysk, w pakiecie dostałem cały wtryskiwacz razem z głowicą i czujnikiem temperatury za 100zł.
Oczywiście używka.
Podłączam drugi wtrysk i bez zmian.
Biorę tą kartkę z błędami i szukam dalej.
No i wyszło szydło z worka.
Komputer uszkodzony. Gdybym się nie pospieszył to nie wydał bym niepotrzebnie na wtryski.
Zakupiłem drugi komputer rzekomo sprawny.
Podłączam go i skuter nadal nie pali.
Sprawdzam wtryski i co?
Dla odmiany na tym komputerze wtrysk pośredni(zielony) działa. Za to nie działa wtrysk bezpośredni(niebieski).
Sprzedawca milczy więc jestem w plecy 100zł. :cry:
Przeszło mi jeszcze przez myśl by spiąć te 2 kompy równolegle :cool: tak by mieć sygnał na oba wtryski ale porzuciłem ten pomysł chcąc raz zrobić coś bez przeróbek :wink:

Kupuję kolejny komputer za 150zł. Tym razem sprawny z gwarancją.
Oba wtryski działają.
Składam wszystko. Odpalam z odkręconą manetką na 3/4 bo inaczej nawet nie pyrknął. Zaskoczył i zgasł.
Odpalam ponownie i trzymam manetkę do oporu jak zapalił. Obroty poszły w górę i po woli skuter słabł aż zgasł.
Wykręcam świecę i wygląda tak:
Obrazek
Czyszczę, wkręcam i wszystko jak wyżej.
Poczytałem że to coś z kompresją.
Zrobiłem sobie manometr ze starego zegara ze sprężarki, rurki od zasilania oleju turbosprężarki i nypla od turbosprężarki w który wstawiłem wentyl motorowy jako zawór zwrotny.
Obrazek
efekt końcowy.
Obrazek
zmierzona kompresja:
Obrazek
Zdejmuję więc cylinder i tłok
Obrazek
Myślę ok. trzeba nowy tłok.
Zakupiłem za 100zł nowy tłok i cylinder.
Obrazek
Złożyłem.
Mierzę kompresję i jest 2 bary więcej niż na starym tłoku.(chociaż wydaje mi się że ten zegar przekłamuje w dół)
Próbuję odpalić. Niestety nic się nie zmienia.
Demontuję więc zawór membranowy. Odkręcam z niego blaszki i planuję ta kostkę by nie było prześwitu między nią a blaszkami.
Składam wszystko i Nadal bez zmian.
Wykręcam więc kompresor powietrza,(dobrze że miałem torxy z otworami bo inaczej bym chyba przecinakiem odkręcał te śrubki) Rozbieram go i wymieniam pierścień na drugi żeliwny.
Składam. skuter odpala ale nie ma mocy i zalewa się co chwila świeca.

Demontuję wtryskiwacz. Rozbieram i wymieniam w nim wszystkie o-ringi poza tymi pod rurkami od wężyków (nie zauważyłem wcześniej że tam też są o-ringi).
Składam wszystko.
Do wtryskiwacza zamiast wężyka od kompresora podłączam powietrze ze sprężarki warsztatowej i ustawiam ciśnienie na 5 bar. A do kompresora podłączam manometr. Kręcę rozrusznikiem, skuter próbuje odpalić ale nie może. Na manometrze rośnie ciśnienie do 8 bar. Uznaję że to dobre ciśnienie biorąc pod uwagę co wyczytałem w sieci. Odpinam sprężarkę i manometr, podłączam kompresor pod wtryskiwacz. Skuter kręci kręci i odpala.
gaszę go i odpalam znów. Reaguje na dotyk bez gazu.
Myślę: Jest sukces :)
Niestety Widać po kole że obroty rosną i spadają, a ja manetkę trzymam odkręconą cały czas. Poza tym słychać jak prycha i kicha z wydechu.
https://youtu.be/Uunlw2lbkWs?list=PLCxL ... yVEnQPcJTc

Chwilowo nie mam filtra powietrza założonego tylko kawałek szmatki na przepustnicy by nie leciał brud. Filtr był w stanie agonalnym i poszedł do kosza.
Mimo to postanawiam sprawdzić czy da się jechać.
O dziwo skuter mnie udźwignął. Niestety jazda jak autem na oparach. Ja mu gaz, a on szarpie i kicha.
Jak delikatnie dodawałem gazu to udało się rozpędzić do 55km/h i słabł.
po przejechaniu kilkuset metrów brak mocy tak że ruszyć nie chciał z miejsca.
Po wyczyszczeniu świecy można było powtórzyć ten "rajd" :P
Wyskakiwał mi co trochę błąd czujnika temperatury. Pomyślałem ze czujnik uszkodzony bo przecież płynu mam pełny stan a wskazówka nie rośnie.
Zrobiłem tak łącznie 11km. W końcu wjeżdżając na podwórko wywaliło mi płyn chłodniczy z pod korka i skuter zgasł. Próba odpalenia niemożliwa bo się wał nie obraca. Czyli jednak coś z temperaturą było nie tak :/
Podprowadziłem go na "salę operacyjną" i wykręciłem świecę, Wkręciłem drugą. Po ruszałem wariatorem i wał zaczął się obracać normalnie. Do głowy mi nie przyszło że mógł się tłok stopić.
Próba odpalenia. Zaskoczył, po chodził z 10s i zgasł ze zgrzytem jakby. i stoi wał. Tym razem się rozruszać nie dał.
Tak zostawiłem na kilka dni.
W międzyczasie puściłem kody błyskowe by się skasowały błędy. Ciekawostka, w kółko migał błąd 3 czyli podwójny error wyrównania czujnika położenia przepustnicy TPS i nie chciał się skasować. dałem sobie spokój.
W końcu zdemontowałem głowicę, cylinder i tłok.
Oto fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wtrysk przeżył. Piękną mgiełkę daje czyli kompresor powietrza działa prawidłowo(tak wnioskuję)
https://youtu.be/nTpwq6gEjKo?list=PLCxL ... yVEnQPcJTc

Założyłem drugą głowicę(jednak się przydała) stary cylinder i stary tłok(oryginał). Skasowałem błędy.
Skuter nie pali na dotyk i bez gazu ale jak dam trochę gazu to odpala. Nie chce trzymać obrotów to podciągnąłem lekko linkę przy przepustnicy i da się jechać. Ma więcej mocy z dołu niż na tym nowym tłoku co się stopił choć nadal kicha tylko trochę mniej. Za to kopci na siwo jak lokomotywa. Podejrzewam że pali olej przez pierścienie na tłoku. I nie dało się rozpędzić więcej niż do 40km/h.
Reasumując by skuter odpalił trzeba było wymienić, komputer, świecę, o-ringi na wtryskach i zregenerować kompresor powietrza.

Teraz pytanie:
Dlaczego stopił się tłok i dlaczego skuter nie ma mocy, a jedynie wchodzi na obroty i z nich spada zakapcając świecę na czarno.
Tak wygląda iskra na świecy z przerwą 0,7mm
Trochę skacze ale da się na tym jechać.
https://youtu.be/bTF0qQEFnN4?list=PLCxL ... yVEnQPcJTc
Ta sama świeca z przerwą 0,4mm.
Jechać się nie da bo skuter nie chce odpalić i świeca się zalewa.
https://youtu.be/sdFh3RScNeA?list=PLCxL ... yVEnQPcJTc
Testowałem na świecach CR8E, CR9E i CR9EH Akurat w sklepie w okolicy mieli tylko CR9EH. Nie wchodziła ona do końca więc oszlifowałem na szybko nadmiar materiału, podkładkami zredukowałem głębokość wkręcenia i było ok oczywiście na przerwie 0,7mm bo na 0,4mm wygląda to tak:
https://youtu.be/EcpAGQJiaS4?list=PLCxL ... yVEnQPcJTc
Ciekawe dlaczego na małej przerwie nie chce zaskoczyć?

I co mi Panowie powiecie?
Jest nadzieja? Co do wymiany a co do poprawki?




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 paź 2015, 13:29 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
najpierw kup święcę NGKCPR8E, po drugie, mam nadzieje, że nie robisz sam mieszanki olej/paliwo? to jest silnik 2t także nie może brać samego oleju przez pierścienie, jedynie moze mu uciekać mieszanka. Załoz normalny filtr powietrza, moze byc stozkowy chinski na początek, byle by to było w miarę normalne. Narazie tyle :)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 14:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Ten silnik ma olej dozowany osobno. Z tego co czytałem to tu się nie leje oleju do benzyny bo wtrysk tego nie ogarnie na dłuższą metę.
Ja raczej idę w kierunku iskrownika teraz tylko muszę najpierw go zdemontować :P
Co mam 4 świecę kupić? 100zł na świece :cry: ? Przecież poza długością gwintu i wysokością elektrody każda robi to samo. a tutaj ewidentnie widać że to nie kwestia świecy tylko podzespołu który tą iskrę wysyła do świecy czyli iskrownika :cool: . Co już wyczytałem w kilku źródłach.
Wkład do filtra muszę zamówić bo nie mam. jak przyłożyłem gąbkę do przepustnicy to skuter zgasł.




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 14:12 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
powiem tak, ditechy są kaprysne (sam przerabiałem ten temat) i na inne świecy przerywał, gubił iskrę. ale Twoj skuter, rób co chcesz.




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 14:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Ale nie chcesz mi powiedzieć że stopiłem tłok z powodu świecy prawda?




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 14:42 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
tłok może się stopić z powodu świecy gdy ma ona zbyt wysoką temperaturę spalania. Pozatym, tani tłok jest wykonany z gorszego stopu, który nie wytrzymuje takich obciążeń jak tłok co kosztuje 150zł.




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 14:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
To ja bardziej stawiam na marną jakość tłoku.
Ciekawe czy mi reklamację uznają. Bo co to za tłok co 11km nie wytrzymał i to nie ciągłej jazdy tylko po max 2km dziennie.




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 paź 2015, 15:09 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
kupując zestaw za 100zł nie można było się lepszego efektu spodziewać :p jednak, na twoim miejscu wymieniłbym świecę, gdyż 30zł to znowu nie duże pieniądze, a niech bedzie taka jak ma byc




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 19:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Jeszcze mi się przypomniało co do świecy CPR8E że na forum aprilia.com.pl (niedawno przestało istnieć z powodu nieopłacenia serwera) pisali iż ta świeca szybciej się zużywa niż CR8E ponieważ ma wystającą elektrodę. A CR8E ma elektrodę schowaną i na nią nie nacieka tyle paliwa. Nawet był opisany sposób ustawienia elektrody względem wtrysku i to potwierdzali kolejni userzy. No ale się szarpnę i kupie tą CPR8E, a jak nie będzie różnicy na plus to uznam poradę za błędna chyba. Oczywiście najpierw zrobię porządek z tłokiem i iskrownikiem by wyeliminować inne usterki:wink:
Tylko muszę wymyślić jak domowym sposobem odkręcić magneto :/




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 19:38 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
powiem Ci tak, cpr8e jest w książce serwisowej aprili, także myślę, że fabryka wie co robi :) magneto możesz odkręcić zapierają się delikatnie za piny pompy wody kluczem, lub podprowadzic do wulkanizatora zeby pneumatem raz strzelił :D




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 19:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Wiesz. ten model jest nie opisywany wszędzie jako nieudany więc trzeba brać poprawkę na to co zalecali a co wyszło w praktyce ;-) to się nazywa obiektywizm :mrgreen:
Mam sprężarkę co pompuje 10bar i klucz pneumatyczny też ;-) ale co pójdzie jak przyłożę klucz? nie obróci się wał? tu jest prawy gwint czy lewy? jak zaprzeć się o pompę wody jak muszę pompę wody zdjąć by dostać się do magneto. Przypominam że chcę wyjąć iskrownik by go zbadać miernikiem :) i ewentualnie kupić nowy.




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 19:58 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
jak masz klucz pneumatyczny to spokojnie da rade :D gwint jest normalny jak na wario :D I ten model jest udany, tylko w polsce nikt nie potrafi go serwisować! :D

chodziło mi oczywiscie o piny na magnecie :p ale sam pneumat powinien wystarczyc. Odkręcasz w lewo :) gorzej będzie zdjąć samo magneo :p




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 20:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Trzeba je wycisnąć jak korbę z roweru z tego co czytałem . czyli bez odpowiedniego narzędzia się nie obejdzie co?
Jak zrobię ten skuter to będę mógł powiedzieć że potrafię go serwisować. bo kupiłem trupa ;)




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 20:40 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
ja zrobiłem sciągacz ze starego dzwonu sprzęgła :mrgreen: jak będziesz potrzebował to dam Ci fotki albo powiem jak zrobić :v




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 paź 2015, 21:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
To rzuć fotki. Kombinator to moje drugie imię (albo trzecie)




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 paź 2015, 13:08 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
foto nie trzeba :v bierzesz dzwon sprzęgła, dopasowujesz śrube zeby przeszła przez środek, dajesz podkładke i nakrętke. Nastepnie przystawiasz do magneta i patrzysz ile musisz rozwiercic dziurki żeby przeszły sruby które wkręcasz w piny od magneta :D brzmi to dziwnie troche, ale jak wezmiesz dzwon do reki to ogarniesz o co chodzi :)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 paź 2015, 19:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
To co mam zdemontować sprzęgło by odkręcić magneto ?




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 paź 2015, 21:46 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
nie, ściągacz najlepiej zrobic z niepotrzebnego dzwonu ;)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 paź 2015, 14:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2015, 15:36
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Aprilia SR50 Ditech 2002r
Ehh. To mój pierwszy jednoślad. Nie mam części zamiennych a w okolicy nie ma szrotu ze skuterami.
Tak że lipa.
Poza tym reklamowałem ten tłok.
Po rozmowie wyszło że to nie stopiony tłok tylko ciało obce w komorze spalania dało taki efekt.
Aczkolwiek sugerowali mi że to moja wina bo nie oczyściłem części przed montażem.
Jednak to ciało obce to kawałek pierścienia którego brakuje na zdjęciu.
Tak że jedyna możliwość jest taka że pierścień pękł i wpadł do cylindra do tej komory z której leci powietrze i jak tłok znów szedł w stronę głowicy to ten fragment musiał zostać zassany do komory spalania i tak się tam tłukło. A że głowica i tłok są z aluminium to żeliwny pierścień je po niszczył.

To jedyne sensowne wytłumaczenie.
Problem teraz polega na tym dlaczego pierścień pękł i kto odpowiada za taką usterkę.
W międzyczasie zamówiłem nowy tłok nadwymiar 43mm Firmy PROX.

Obrazek


Sprzedawca Twierdzi że tłoki tej marki są tłokami na pierwszy montaż i jakość jest znakomita.


Zobaczymy w praktyce ;-)

Pytanie dla znawców:
Czytałem że iskrownik lub coś co jest z nim związane należy uziemić do masy akumulatora lub masy silnika by napięcie nie spadało. Ale nie wiem który przewód trzeba uziemić. na jednym z filmów był to zielony. Dziwne bo u mnie nie widzę takiego koloru chwilowo :-( a i tak nie było pokazane co i skąd po prowadzić.

-- 17 paź 2015, 15:17 --


Wymontowałem dziś iskrownik z pod magneta.
sprawdziłem miernikiem przewodność i opór.
Cewka ma 100% przewodności.
Impulsator ma 375om.
Uznaję więc że te części są sprawne.
W takim razie co jeszcze odpowiada za iskrę. świeca na pewno ok.
A iskra nadal słaba. jak trochę po kręcę rozrusznikiem i patrzę na iskrę to ona maleje z czasem, chwilami nawet do zaniku.
Poza tym jak odłączałem wtyczkę od iskrownika to skuter też odpalał i też jak na odpalonym odłączałem to nie gasł i dało się usłyszeć po pracy silnika że dostał kilka rpm po odpięciu wtyczki od iskrownika.
Nie wiem o co tu chodzi. To po co ten iskrownik skoro bez niego też działa? Raczej nie wierzę że iskra mam być taka marna. Pamiętam że gdy wziąłem ten skuter to iskra była dość konkretna. I w miarę jak eliminowałem kolejne usterki to iskra marniała :(
Co jeszcze do sprawdzenia i jak?
Bo zostało tylko naprawić iskrę i światła ;-) a Fajnie było by zrobić to przed zimą :cool:




_________________

Aprilia SR50 Ditech 2002r, Wtrysk paliwa, Silnik Morini chłodzony Cieczą
Nie Ma rzeczy niemożliwych - Niektóre są tylko trudniejsze do wykonania.
Wiedzę możemy zdobywać od innych ale mądrości musimy nauczyć się sami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 paź 2015, 15:22 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
To że iskrownik ma przejście nie oznacza, że jest sprawny. Czasem może mieć przebicie do masy i nie będzie działał (miałem taki przypadek). Przy pomiarach luzem wychodzi OK a po założeniu nie ma ładowania/świateł czy tez są problemy z iskrą.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy