Dzisiaj jest 11 lut 2025, 21:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 paź 2015, 17:17 
*

Rejestracja: 13 paź 2015, 17:13
Posty: 3
Pojazd: junak
Witam. Mam pytanie, ponieważ w moim junaku zabrało z dnia na dzień iskry, wymieniłem już moduł i cewkę, szukam dalej przyczyny i tak serio mówiąc myślę o iskrowniku, ale jednak nie chciał bym go od razu na ślepo wymieniać, wolał bym go wcześniej sprawdzić i mam pytanie, czy jest jakaś możliwość by go skutecznie sprawdzić ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 paź 2015, 22:22 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Musiał byś sięgnąć po multimetr i zmierzyć jego napięcie. Innej możliwości nie widzę poza zmianą iskrownika.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2015, 18:32 
*

Rejestracja: 13 paź 2015, 17:13
Posty: 3
Pojazd: junak
pytanie tylko, który to kabel jest, bo są tam dwie kostki i w jednej są cztery kable w innej 5 tak myślę że któryś z żółtych, ale nie wiem i jeszcze pytanie, jak dokonać pomiaru, gdy zakręcę rozrusznikiem, lub kopniakiem machnę, to powinien multimetr coś wykazać ? czy może jest jakiś inny sposób na jego sprawdzenie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2015, 22:56 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Bez znaczenia jak to zrobimy. Ważne żeby przy próbie pomiaru wał był w ruchu.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2015, 11:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Z iskrownika wychodzi 5 (4) przewodów: 3 (2) w kostce i dwa osobno (czasem w kostce jest ZIELONY wtedy są 3 {razem 5}, czasem go nie ma i są 2 {razem 4}).

Obrazek

Jeden z tych osobnych ma kolor CZARNO-CZERWONY (B/R)- to z cewki zasilania modułu CDI. Odłącz go, podłącz miernik na najwyższym zakresie AC jaki masz jedną końcówką do odłączonego przewodu (ale od strony iskrownika a nie instalacji!) a drugą do masy (lub dowolnego zielonego przewodu - to masa). Kopnij i patrz czy coś się zmieni na mierniku; powinno coś wykazać. Jeśli będziesz mieć 0,000 to zasilanie prawdopodobnie out i do wymiany.
Drugi "luźny" przewód to NIEBIESKO-ŻÓŁTY (L/Y) - to z czujnika obrotów (impulsatora halotronowego). Zobaczy czy Ci się czasem nie rozłączył, bo wówczas moduł nie dostaje impulsów wyzwalania i nie wytworzy iskry.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2015, 16:56 
*

Rejestracja: 13 paź 2015, 17:13
Posty: 3
Pojazd: junak
a więc tak: zrobiłem tak jak napisał kolega smok telesfor, wczepiłem się końcówką czarną multimetra w zielony przewód, bo faktycznie to przewód masowy, drugą końcówką multimetra czerwoną wczepiłem się w czarno czerwony przewód, ustawiłem zakres 250 w AC i zakręciłem rozrusznikiem, wartość pokazała mi się następująca: 0,01 multimetr jakiego używam to unit, jak myślicie co dalej ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2015, 8:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Raczej powinien coś wskazać. Ew. użyj miernika wskazówkowego, bo cyfrowe czasami dziwnie się zachowują.
Możesz - przy takim samym połączeniu - sprawdzić czy jest w ogóle przejście przez cewki zasilające. Jeśli miernik wykaże jakąś oporność, to cewki zasilające nie mają przerwy - pytanie czemu nie wytwarzały Ci napięcia.
Ew. skontaktuj się z jakimś bystrym elektrykiem, bo może zapowiadać się na większe kombinowanie. Przez net ciężko znaleźć przyczynę.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy