Dzisiaj jest 02 gru 2024, 16:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lis 2015, 9:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2014, 20:34
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Mam zamiar odkręcić w swojej aprilce dozownik oleju ale nie wiem czy to się opłaci. Ponieważ jeżeli jest dozownik to olej jest smarowany cały czas przez ten olej w dozowniku? A jak go usunę to będzie smarowany tylko wtedy kiedy będzie odkręcona manetka? A czy nie dało by się go jakoś wyregulować tak żęby zostawić po po 70 ccm?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 lis 2015, 10:14 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grzybu7 pisze:
będzie smarowany tylko wtedy kiedy będzie odkręcona manetka?
Smarowanie będzie cały czas.Olej masz w mieszance i tak długo jak skuter będzie na chodzie czyli czy na obrotach jałowych lub full manecie tak jest dostarczany do cylindra wraz z mieszanką..Dozowniki są zawodne.Polecam przejście na mieszankę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2015, 10:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2014, 20:34
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
http://rezowolf.blogspot.com/2014/03/od ... -am56.html - Czyli spokojnie mogę zrobić tak jak w tym poradniku z dozownkiem?
Bo on tam pisze że nie można dojeżdżać na biegu bez dodawania gazu np. pod światła?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2015, 18:29 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grzybu7 Chodzi Ci o hamowanie biegami? Ten temat jest kontrowersyjny w przypadku 2T. Powiem tak, zawsze hamowałem biegami i jakoś silnik się nie zacierał (w zasadzie kiedyś cylindry były ze stopu Al i tulejowane). Zasadniczo to odpuszczając manetkę na biegu obciążasz tym silnik, a mniejsze obroty wału korbowego to mniej mieszanki paliwo-powietrze+olej, czyli gorsze smarowanie. W zasadzie ja się tym osobiście nie przejmuje, bo więcej szkód narobi brudny filtr powietrza lub prześwity pomiędzy nim, a gaźnikiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2015, 18:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ja zrobiłem tak ponad 10 tys km i wszystkim polecałem rezygnację z dozownika




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2015, 19:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Ja mam w AF1 wywalony dozownik pewnie z jakieś 10 lat, chodź ona sama ma 26 :D No i jakoś to cylka nie uszkodziło a tak jak mówi Gummma, nieszczelny filtr powietrza... Na szczęście dziś tłok wrócić z Motor-Techu :D




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2015, 17:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2014, 20:34
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
znaczy chodzi mi o to że nie jest to tak jak w 4t że silnik sam hamuje i że tam wolno dojeżdżać np. na 2 do skrzyzowania i się zatrzymać. i czy tak samo można robić na 2t i czy nic się nie stanie bo słyszałem że w 2t tak nie wolno?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2015, 18:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Gummma pisze:
Grzybu7 Chodzi Ci o hamowanie biegami? Ten temat jest kontrowersyjny w przypadku 2T.

W silnikach czterosuwowych smarowanie łożysk wału korbowego, łożyska igiełkowego tłoka, oraz gładzi cylindra odbywa się za pomocą oleju, który znajduję się w misce olejowej silnika. W przypadku dwusuwu jedyne smarowanie w/w elementów silnika następuje poprzez dostarczenie oleju, wraz z paliwem. Jest to "kontrowersyjne" i tyle. Osobiście mam takie nawyki i nie zwracam na to uwagi. Pilnowałbym się lepiej, gdybym np. wydał jakieś 600zł za cylek. Co sam zrobisz to Twoja sprawa. Smarowanie zawsze jest tylko gorsze ale jest.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy